Denk je dat ze die rookpotten bij Heracles uit hun reet moesten halen?Dat fouilleren gebeurt in die vakken nu ook al grondig, alleen mag je niet overal fouilleren als je begrijpt wat ik bedoel...
Dat is niet zo eenvoudig.
Je moet natuurlijk altijd eerst naar de oorzaak kijken. Alleen dat is al ingewikkeld.
Echter de meeste clubs weten uit welde hoek het geweld komt. Juist die lui hebben veel te veel invloed en vrijheid waar ze niet mee om kunnen / willen gaan. Daar moet een andere aanpak voor komen.
Om te beginnen zouden clubs meer kunnen investeren om goede beveiliging te waarborgen. Ze zouden iedereen in betreffende vakken voor de wedstrijd kunnen fouilleren en dan ook grondig.
Investeren ja! Maar clubs nemen geen verantwoordelijkheid voor hun eigen fans en blinken vooral uit in laffe statements en kopen liever een 4e linksback dan dat ze in serieuze beveiliging investeren. En die stewards kun je niks kwalijk nemen. Die zijn niet in staat om iets te doen tegen de leden van de criminele organisaties, ik bedoel ultra's/harde kern etc.
We zijn het al met elkaar eens.Om te beginnen hebben die kernen bij vrijwel elke club een ingang en eigen sleutel zodat ze het vuurwerk in het stadion zelf kunnen bewaren. Hetzij door afspraken met bestuur, of doordat ze zelf een positie hebben, ofwel door omkoping.
Verder precies wat PES5 zegt. De clubs doen daar niks tegen, die nemen 0 verantwoordelijkheid.
Ik heb even snel de aanbevelingen gelezen.Destijds is bij FC Groningen een heel onderzoek uitgevoerd nav de veiligheidsellende rond de degradatie.
Dit is zeer interessant leesvoer. Ik durf wel aan dat dit op het merendeel van de voetbalclubs van toepassing is.
Ik heb even snel de aanbevelingen gelezen.
Kortom: de club doet te weinig en zo'n beetje iedereen maakt er een zootje van.
Dat denk ik ook. Bij PEC Zwolle is het in ieder geval het zelfde.Klopt: en dat zal bij Heracles en de meeste andere clubs waar zulke groepen zijn, niet anders zijn.