Eredivisie ronde 28

Mario

Well-known member
Ik heb even terug gekeken. Erg schattig hoor die kindjes op de arm, maar dat doe je toch niet bij een do or die wedstrijd? Bewaar dat voor een andere keer. Dat zegt al veel over de instelling.

erka

Well-known member
Net even gekeken, maar na AZ uit (komend weekend) heeft Feyenoord eigenlijk alleen PSV thuis nog als lastig duel. Dat duel levert vaak een zege op voor Feyenoord, dus je zou bijna zeggen dat ze (als ze winnen bij AZ) favoriet zijn voor plek 2, zeker gezien de huidige vorm van PSV.

Ik denk dat Feyenoord ook best problemen gaat krijgen tegen Groningen woensdag. Misschien dat ze wel winnen maar makkelijk wordt het zeker niet, zeker niet met de stabiele verdediging van Groningen.
De laatste 7 onderlinge wedstrijden (uit en thuis) was het 4x gelijkspel, 2x dat Feyenoord met 1 goal won en slechts 1x een makkelijke winst voor Feyenoord.

Abubakari

Well-known member
Komt nog bij dat Feyenoord vrij wisselvallig is. Als je dit seizoen uit noch thuis van Willem II wint dan heeft het geen enkele zin om van makkelijke of moeilijke wedstrijden te spreken. Wel met 6-2 bij Twente winnen maar niet van Willem II winnen, zit geen enkele logica in en zeker in het slot van de competitie gebeuren er altijd onverwachte dingen.

Batigoal

Well-known member
Kortom, een wedstrijd duurt 90 minuten en de bal is rond!

Overigens gaat er nu wel een nieuwe dynamiek spelen. Feyenoord (en vergeet FC Utrecht niet) wordt nu de jager en PSV de prooi. Dat brengt ook weer nieuwe druk met zich mee voor PSV, zeker met in het achterhoofd dat ze nog naar De Kuip moeten. Het kan helemaal uit de handen vallen in het slot.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Abubakari

Well-known member
IMG_8717.jpeg
Nu dan echt ronde 28.
Die trapt af in Heerenveen, dat verloor dit seizoen pas 1 thuiswedstrijd (tegen Ajax in januari) en treft nu ploeg uit vorm Willem II.
Mat kinne. Net stinne mar hinne is mijn credo voor deze vrijdag.
Zaterdag Groningen-PSV.
Groningen verloor thuis pas 2x en is de ploeg met de minste tegentreffers in eigen huis. Zaterdag neem ik voor 1x genoegen met een saaie 1-0 zege voor Groningen. En laten we wel zijn, alles minder dan 3 punten zou een blamage zijn voor Groningen tegen dit PSV. Verdedigend is Groningen op alle posities beter en Joey sukkeldrafje Veerman zou bij Groningen niet eens in de basis staan. Die Perisic is de enige die echt beter is dan wat er bij Groningen rondloopt. De Jong vandaag geblesseerd geraakt op de training en waarschijnlijk de rest van het seizoen in de lappenmand, dat scheelt ook.
Makje 1-0 dus.

Heb je nog de strijd om plek 2/3/4 tussen AZ en Feyenoord, mooi tijdstip ook. Belooft ook een mooi potje te worden.

Sluit ik af met een hup Ajax!

JMD

Well-known member
AZ stond zelfs nog 1-2 achter... Nu 6 punten achter op plek 3 (wat normaal gesproken morgenavond plek 4 is, want Feyenoord wint echt wel van Grunn, de wisselvalligheid bij Feyenoord is weg de laatste weken). Als AZ nog iets wil moeten ze zaterdag Feyenoord verslaan, anders kan alles op de beker.
RKC weer naast Almere nu

Top 4 voor PSV wel zo goed als zeker nu, 12 punten voor met een veel beter doelsaldo.

Bovenaan