Eredivisie ronde 23

Wie staat na dit weekend tweede?

• Feyenoord

Stemmen: 5 71,4%
  • NEC

Stemmen: 0 0,0%
  • Ajax

Stemmen: 2 28,6%

• Totaal aantal stemmers
    7
  • Opiniepeiling gesloten .

Hankie

Well-known member

Ook in België zijn ze er mee bezig geweest gisteren.

Voetballen in sneeuw 'is niet meer van deze tijd'. Vorige maand was er al sprake van dat we niet moesten voetballen in de kou..

Wat willenw e dan? Alleen nog voetballen in de zon en bij minimaal 15 graden? ;)

Langere winterstop van een maand of 2 en laten doorlopen in juni.

JMD

Well-known member
1-1 inmiddels.

NEC lijkt toch de bibbers te gaan krijgen. Vrijuit kunnen spelen is toch wat anders dan als het serieus om Europees gaat. Als ze zaterdag verliezen bij Ajax lijkt het qua verdeling cl groepsfase en voorronde echt tussen Ajax en Feyenoord te gaan en dat is maar goed ook.

gevegt

Well-known member
1-1 inmiddels.

NEC lijkt toch de bibbers te gaan krijgen. Vrijuit kunnen spelen is toch wat anders dan als het serieus om Europees gaat. Als ze zaterdag verliezen bij Ajax lijkt het qua verdeling cl groepsfase en voorronde echt tussen Ajax en Feyenoord te gaan en dat is maar goed ook.
Waarom is dat maar goed ook?

JMD

Well-known member
Waarom is dat maar goed ook?
Omdat NEC naw leeggekocht gaat worden en dan echt met een flutteam de (voorronde) CL ingaat. Bij Ajax en Feyenoord gebeurt natuurlijk van de zomer ook genoeg (bij PSV ook overigens), maar daarvan kan je meer verwachten dat die in staat zullen zijn een elftal op de mat te krijgen dat potten kan breken in de CL

Ik hoop wel dat NEC Europees gaat halen overigens, maar CL zou echt idioot zijn

JMD

Well-known member
1-1 gebleven overigens, NEC klimt wel over Ajax heen (beter doelsaldo).

Feyenoord nu 3 punten voor op Ajax en NEC die elkaar dus zaterdag a.s. tegen gaan komen.

gevegt

Well-known member
Omdat NEC naw leeggekocht gaat worden en dan echt met een flutteam de (voorronde) CL ingaat. Bij Ajax en Feyenoord gebeurt natuurlijk van de zomer ook genoeg (bij PSV ook overigens), maar daarvan kan je meer verwachten dat die in staat zullen zijn een elftal op de mat te krijgen dat potten kan breken in de CL

Ik hoop wel dat NEC Europees gaat halen overigens, maar CL zou echt idioot zijn
Ajax en Feyenoord bakten er dit seizoen niks van en gezien de huidige stand verdient Feyenoord een plek in de CL.
Mocht NEC het halen zijn ze gewoon de terechte vertegenwoordiger in de CL.
Het gelul van kleine club doet daar niets vanaf.

JMD

Well-known member
Ajax en Feyenoord bakten er dit seizoen niks van en gezien de huidige stand verdient Feyenoord een plek in de CL.
Mocht NEC het halen zijn ze gewoon de terechte vertegenwoordiger in de CL.
Het gelul van kleine club doet daar niets vanaf.
Ik zeg nergens dat het niet terecht zou zijn als ze 2e/3e eindigen dat ze dan CL spelen.

Ik zeg alleen dat het in principe beter is als Ajax/Feyenoord de CL in gaan, daar doet hun prestatie van dit seizoen niks aan af. Vorig jaar toonde Feyenoord juist wel aan goed in de CL te spelen, en Ajax deed het vorig seizoen ook niet slecht in de EL.

gevegt

Well-known member
Ik zeg nergens dat het niet terecht zou zijn als ze 2e/3e eindigen dat ze dan CL spelen.

Ik zeg alleen dat het in principe beter is als Ajax/Feyenoord de CL in gaan, daar doet hun prestatie van dit seizoen niks aan af. Vorig jaar toonde Feyenoord juist wel aan goed in de CL te spelen, en Ajax deed het vorig seizoen ook niet slecht in de EL.
Daar ben ik het dus niet mee eens.
Je speelt in Europa omdat je het seizoen ervoor beter was de de tegenstander.
Zo simpel is het.

Reinoud

Well-known member
Je zou ook kunnen zeggen dat het gunstig is als NEC in de CL spelen, want dan kunnen Ajax en Feyenoord punten in de EL halen 😉

Batigoal

Well-known member
Prima resiltaat voor ons. NEC lijkt inderdaad wat last te krijgen van de druk, hoewel Sparta-uit een lastige pot is, dus het kan ook toeval zijn.

JMD

Well-known member
Maar toch vind je het beter dat ze geen CL spelen.
Omdat andere clubs het in het verleden redelijk goed hebben gedaan?
Dat zou NEC ook kunnen doen, je weet het niet.
Ik mag toch zeggen dat ik het beter vind als ze geen CL spelen, dat zegt niks over het wel of niet verdienen... Als ze 2e of 3e worden dan verdienen ze het, simple as that.

NEC lijkt inderdaad wat last te krijgen van de druk,
Was ook wel te verwachten...

En sinds die 'vieze stink kapitalist Boekhoofd' (om Abu maar even citeren) gezegd heeft dat het volgend seizoen NEC - Real is zit er zand in de motor... Het mogen lijkt moeten geworden en dat is toch altijd lastiger.

Bovenaan