Eredivisie ronde 23

JMD

Well-known member
Ik begreep dat Schouten met een injectie te hebben gespeeld afgelopen wedstrijden. Ik zou dan zeggen, stel hem dan niet op. Dan zet je Veerman als verdedigende middenvelder neer. Daar voor Saibari en Til/Babadi. Dan heb je een aanvallend ingesteld middenveld. Of desnoods met Veerman en Land op het middenveld met Til of Saibari daarvoor. Malacia als linksachter. Is te hopen dat Dest binnenkort weer opgesteld kan worden. Dan kan Dest rechtsachter. Nagalo achterin.
Was idd vreemd dat Malacia ook niet speelde, die vond ik goed tegen Willem II. En Nagalo bevalt me ook wel.
Verder eens mbt Schouten.

De Jong staat weer overal. Zelfs als centrale verdediger of back. maar niet voorin. Hij moet gewoon voorin staan. Lange bal vanuit Benitez, dan kan de jong hem neerleggen voor Til of doorkoppen naar de flanken.
Men loop momenteel te kloten achterin met dat risico overspelen door het midden vanuit Benitez.
Jep, tactisch klopt het totaal niet, want idd ook De Jong staat vaak op plekken waar je helemaal niks aan hem hebt.,

Verder valt me ook al weken op dat het elftal bijna niet beweegt, alles is statisch, dan wordt het makkelijk verdedigen voor de tegenstander en moet je wel terugspelen.
Ik heb verder liever vooral een risicovol passje dat als het goed gaat iets kan creëeren dan de zoveele bal achteruit, waardoor je daar risico gaat lopen.

Idd nu Juve thuis, dan een week niks en dan de make-or-break-weken: Go Ahead voor de beker thuis, Go Ahead uit voor de competitie, Heerenveen (dat tegen ons altijd wel goed voetbalt) thuis en dan RKC uit. Dat is een pittig programma in deze vorm. Haal je geen 9 uit 3 (en zou niet weten waarom je dat wel zou doen) dan kan je de titel gedag zeggen (want dit Ajax gaat niet instorten) en moet je echt vechten voor plek 2.

stc

Well-known member
Was idd vreemd dat Malacia ook niet speelde, die vond ik goed tegen Willem II. En Nagalo bevalt me ook wel.
Verder eens mbt Schouten.

Jep, tactisch klopt het totaal niet, want idd ook De Jong staat vaak op plekken waar je helemaal niks aan hem hebt.,

Verder valt me ook al weken op dat het elftal bijna niet beweegt, alles is statisch, dan wordt het makkelijk verdedigen voor de tegenstander en moet je wel terugspelen.
Ik heb verder liever vooral een risicovol passje dat als het goed gaat iets kan creëeren dan de zoveele bal achteruit, waardoor je daar risico gaat lopen.

Idd nu Juve thuis, dan een week niks en dan de make-or-break-weken: Go Ahead voor de beker thuis, Go Ahead uit voor de competitie, Heerenveen (dat tegen ons altijd wel goed voetbalt) thuis en dan RKC uit. Dat is een pittig programma in deze vorm. Haal je geen 9 uit 3 (en zou niet weten waarom je dat wel zou doen) dan kan je de titel gedag zeggen (want dit Ajax gaat niet instorten) en moet je echt vechten voor plek 2.
In deze vorm ga je echt geen 3 punten pakken tegen Go Ahead Eagles en Heerenveen.

Kan zijn dat Malacia geen 2 wedstrijden kan spelen per week. Ik denk dat hij tegen Juve gaat spelen en daarna wel weer 2x per week spelen.

JMD

Well-known member
De 1-0 van NEC was overigens buitenspel, heeft de scheidsrechter (Vd Graaf) inmiddels toegegeven

Batigoal

Well-known member
Heerlijk ouderwetse overtuigende overwinning en ook nog wat debutanten. De toekomst ziet er weer een stuk rooskleuriger uit bij de club.

En Klaassen held!

JMD

Well-known member
Zie de beelden net. Ook niet een beetje buitenspel en niemand die het ziet. Ongelofelijk weer.
Dat je het zelf als (assistent)scheids niet ziet snap ik nog wel, maar dit moet de VAR zien. Maar de VAR heeft deze beelden niet. Hoe kan dat?

Batigoal

Well-known member
Inmiddels zijn er wekelijks onbegrijpelijke missers. Ik vind dit wel een pijnlijke periode voor de Nederlandse arbitrage.

Abubakari

Well-known member
En alweer een topweekend. Voor de zoveelste week laat de rest punten bovenin punten liggen en wint Ajax. En nu ook nog eens overtuigend en met meer dan twee goals. Het wordt alleen maar beter, hopen dat ze dit volhouden, maar ik heb de indruk dat Ajax in een heel prettige flow gekomen is. Maakt ook niet uit wie je ee bij zet, ze doen allemaal prima mee.

Bovenaan