Eredivisie ronde 11

Bonehead

Well-known member
Onvermijdelijk maar ik vraag me af of het daarmee beter wordt. De selectie van Heracles is echt wel heel matig.
Ik zet deze even hier neer...

Natuurlijk is het makkelijk praten als je net met 8-2 hebt gewonnen en ook dat is geen maatstaaf. Maar zo heel slecht is de selectie niet. Niet veel minder (en misschien wel beter) dan vorig seizoen waar op de laatste speeldag de playoffs om Europees voetbal werd verspeeld. Dit seizoen werd er bij vlagen echt slecht gespeeld, maar soms ging het ook wel wat beter. En soms kon je echt zien dat de spelers Sibum goed zat waren. Ik snap niet dat ze hem überhaupt hebben aangetrokken. Draaide een prima eerste seizoen bij Roda, maar het verval in het tweede seizoen was enorm en toen heeft hij ver onder de maat gepresteerd. Het grote probleem bij Heracles is dat ze al jaren geen fatsoenlijke nummer 10 hebben. Misschien is dat probleem met Ould-Chikh (er staat Ould-Chick op zijn shirt) eindelijk opgelost.

• Leuk
Waarderingen: erka

erka

Well-known member
Tweede helft was gelijkwaardig. Maar net als in de voorgaande wedstrijden laat Groningen vele kansen liggen. Structureel probleem.
Voordat er nu weer bepaalde mensen gaan zeggen dat ik te kritisch ben: ik ben ontzettend blij met het veldspel. Dat is gewoon zeer goed. Alleen je moet ze er wel wat vaker inschieten.

JMD

Well-known member
Volgende week zondag trouwens een paar heerlijke duels: om 12.15 Utrecht - Ajax, 16.45 AZ - PSV en om 20.00 Eagles - Feyenoord

JMD

Well-known member
Een andere TD en trainer? Je kunt toch niet voort blijven modderen?
Wat Batigoal ook zegt.
Snap ik helemaal dat je niet voort kan blijven modderen, maar de vraag is of ontslag Heitinga (en Kroes) op korte termijn je niet veel verder in de problemen helpt.

Abubakari

Well-known member
Snap ik helemaal dat je niet voort kan blijven modderen, maar de vraag is of ontslag Heitinga (en Kroes) op korte termijn je niet veel verder in de problemen helpt.
Dat denk ik niet. Heitinga is de slechtste trainer die ik in 50 jaar Ajax mee heb gemaakt.
Kroes gaan we ook niet missen.

Je moet ook niet naar de korte termijn kijken maar naar de lange termijn.

JMD

Well-known member
Dat denk ik niet. Heitinga is de slechtste trainer die ik in 50 jaar Ajax mee heb gemaakt.
Kroes gaan we ook niet missen.

Je moet ook niet naar de korte termijn kijken maar naar de lange termijn.
Lange termijn is natuurlijk idd belangrijk, maar als Ajax zijnde moet je eigenlijk minimaal 3e worden dit seizoen (en anders 4e), want een seizoen zonder Europees voetbal kan de begroting echt niet aan.

Je vindt Heitinga slechter dan bv Steijn?

Jef400

Well-known member
NEC had rood moeten hebben, de 1-0 had nooit mogen tellen en de penalty voor NEC was een lachertje. Arbitraal gefaal in Utrecht wat ik op de beelden zag

Abubakari

Well-known member
Lange termijn is natuurlijk idd belangrijk, maar als Ajax zijnde moet je eigenlijk minimaal 3e worden dit seizoen (en anders 4e), want een seizoen zonder Europees voetbal kan de begroting echt niet aan.
Bij de eerste 3 of 4 wil eindigen gaat met Heitinga niet lukken, die moet je zo snel mogelijk vervangen door een trainer die wel meer uit deze selectie haalt. Had allang gemoeten want je levert almaar meer punten in.
Kroes kennende gaat ie voor Bas Sibum. Ik heb net als Batgoal wel vertrouwen in Beuker die wel voor moderne coaches wil gaan.
Je vindt Heitinga slechter dan bv Steijn?
Ja. Was ook geen groot succes maar die moest met 11 jonge buitenlandse aankopen snel succes boeken. Heitinga kwam in een door Farioli gespreid bedje.

Bovenaan