Eredivisie Ronde 10

Eredivisie Ronde 10

• Totaal aantal stemmers
    9
  • Opiniepeiling gesloten .

Abubakari

Well-known member
Zaterdag 19 oktober:
18:30 AZ - SC Heerenveen
18:30 RKC Waalwijk - Ajax
19:45 FC Twente - Willem II
20:45 FC Utrecht - PSV
20:45 VVV - Vitesse

Zondag 20 oktober:
12:15 PEC Zwolle - ADO Den Haag
14:30 FC Emmen - Fortuna Sittard
14:30 FC Groningen - Sparta Rotterdam
16:45 Feyenoord - Heracles Almelo

Pascallovic

Well-known member
Degradatiekraker Fc Emmen - Fortuna. Wat verwachten de Fortunezen van deze wedstrijd?

Fortuna de grote favoriet natuurlijk. Die hebben laten zien de punten te pakken tegen degradatiekandidaten zoals Feyenoord, terwijl Campingelftal niet verder kwam dan een mager gelijkspel.

Max

Administrator
Forumleiding
Als je thuis al niet van Feyenoord kan winnen, dan ben je minder dan een campingelftal.

Atreides

Well-known member
Wat verwacht jij van Emmen?

Dat is vrij lastig te zeggen. Fc Emmen heeft het hele jaar door al vrij veel blessures en zal tegen Fortuna ook een beoogd basisspeler of 4/5 missen. Terwijl het aantal afwezigen richting de 8 spelers zal gaan. Met name achterin ben ik benieuwd of Beste kan spelen als linksback (nadat Burnet een wel hele zwakke indruk maakte tegen Heracles) en of die nieuwe Peruaan al speelgerechtigd is en speelklaar is. Ik hoop dat Lukkien de vrij trage Veendorp wisselt voor G?rg?l?.

Fc Emmen haar zwakke punt zit in de snelheid en degelijkheid centraal achterin. Terwijl Fortuna juist snelle aanvallers heeft die Diemers goed kan 'wegsteken'. Anderzijds is het zo dat Emmen steeds meer een thuisvoordeel lijkt te hebben en bovendien kwalitatief goed voetbalt. Met name het thuisvoordeel kan beslissend gaan zijn en ik verwacht derhalve dat Emmen de punten in eigen huis houd maar schat de krachtverhouding (thuis) ongeveer op 60 - 40% dus het kan ook heel anders uitpakken.

Reinoud

Well-known member
Heb ook wel het idee dat Emmen favoriet is, maar zal dichtbij elkaar liggen

Dank Atreides

JMD

Well-known member
Voor zo meteen (ben de rest van de avond weg) alvast: Hups PSV!!! Deze periode gaat het om aan blijven haken, met Utrecht uit, AZ thuis, Sparta en Willem II uit hebben we een pittiger programma dan Ajax (RKC uit, Feyenoord thuis, Zwolle uit en Utrecht thuis), ik zie Ajax niet veel punten verspelen in dat setje van 4 duels.

Bovenaan