Eredivisie Ronde 1

Biij dat het weer begint

• Ja!

• Nee, te druk met de OS

• Nee, vond het wel fijn dat mijn club niet voetbalde

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

PES5

Administrator
Forumleiding
Beantwoord alinea 1 dan eens.

Je hebt de periodisering van voetbaltrainingen ongeveer 6 weken nodig om fysiek vol op 90 minuten maximale inspanning te kunnen komen. Daarin werk je van 45, naar 60, 75 en uiteindelijk 90 minuten. Die minuten heb je nodig om uiteindelijk je inhoud weer vergroten. Veel sneller dan dit gaat niet, aangezien je dan te snel in het rood komt en de kans op spierblessures vergroot. Op het moment dat je al eerder moet pieken, begin je waar mogelijk eerder en met die drie Europese duels hebben de spelers van Ajax dus echt significant meer inhoud kunnen opdoen. Ze begonnen ook 9 dagen eerder. Dan merk je dus vooral na minuut 70, dat de spelers van Heerenveen veel minder in de benen hebben en gewoon nog achterlopen op dat vlak. Dan kun je daar schijt aan hebben, maar dan verpest je dus in een later stadium je spelers. Met de steeds voller wordende kalender, is dit echt een probleem. Gelukkig kiezen clubs er toch steeds vaker voor om verstandig om te springen met deze regels van de fysiologie, en spelers langzamer te brengen.

PES5

Administrator
Forumleiding
Ja, nog wat creativiteit erbij op het middenveld (en straks een voorhoede Bergwijn, Brobbey, Traoré), dan kan het nog wel wat worden.
Farioli begint slim vanuit de defensie, alhoewel er best nog ruimtes lagen op het middenveld.

Dan zie je dat ook je centrale verdedigers daarvan profiteren, want Sutalo is op deze manier veel comfortabeler dan vorig seizoen. Ook de buitenspelers verdedigden meer mee terug. Ajax zal echter nog wel 2 kwaliteitsspelers erbij moeten halen om echt een rol van betekenis te kunnen spelen. Was vandaag vrij pover van beide kanten in van wat ik hoorde, een bloedhete ArenA.

Abubakari

Well-known member
Farioli begint slim vanuit de defensie, alhoewel er best nog ruimtes lagen op het middenveld.

Dan zie je dat ook je centrale verdedigers daarvan profiteren, want Sutalo is op deze manier veel comfortabeler dan vorig seizoen. Ook de buitenspelers verdedigden meer mee terug. Ajax zal echter nog wel 2 kwaliteitsspelers erbij moeten halen om echt een rol van betekenis te kunnen spelen. Was vandaag vrij pover van beide kanten in van wat ik hoorde, een bloedhete ArenA.
Ik zat alleen de laatste 10 minuten in zon, dat was wel warm, uit de zon viel het wel mee.

Zal nog wel wat verkocht worden en dan ook nog wel wat bij komen. Wat ik al zei, creatief houdt het niet over.

• Leuk
Waarderingen: PES5

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vond Traore trouwens heel zwak invallen. Niet fris ook. Nog maar 28 jaar, maar liep erbij als een oude man, terwijl er zoveel ruimte lag.

Abubakari

Well-known member
Ik vond Traore trouwens heel zwak invallen. Niet fris ook. Nog maar 28 jaar, maar liep erbij als een oude man, terwijl er zoveel ruimte lag.
Ja, vond ik ook. Onhandig in zijn acties.
Hij viel in Servie dan weer wel goed in. En is ook wel lastig van de bal te krijgen maar het vervolg moet veel beter. Geldt voor heel Ajax, maar alles op zijn tijd en na het dramatische vorig jaar eerst wel fijn dat het achterin niet meer zo’n zootje is. Spelers lojken te begrijpen wat ze moeten doen. Wel even wennen, dit safety first voetbal, maar begrip dat je moet beginnen bijde basis met hetzelfde team als vorig seizoen minus enkele aanvallende sterkhouders.

• Leuk
Waarderingen: PES5
Bovenaan