Eredivisie Draft: Elftallen en Motivaties

Jamel

Administrator
Forumleiding
De deelnemers van de Eredivisie Draft kunnen hier hun elftallen en motivaties plaatsen.

Voor de overzichtelijkheid graag hier alleen de opstellingen en motivaties. Reacties kunnen in het andere topic.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
332chmr.png


Mijn team staat als een huis. 11 spelers op de positie waar ze dit seizoen hebben gespeeld en samen hebben ze 330 duels gespeeld dit seizoen, gemiddeld dus precies 30 per speler. Met 52 goals en 43 assists zit ik ook in het linkerrijtje wat dat betreft.

De keeper was mijn prioriteit, er zijn twee serieuze opties wat dat betreft en ik heb er ??n. Onana is de ander, de rest is hoe dan ook minder dan Jeroen Zoet. Op rechtsback kon ik kiezen tussen Arias en Dumfries, waarbij logica het won van subjectiviteit. Arias is ook ??n van de betere keuzes. Linksback staat een speler die pas dit seizoen zijn plekje daar kreeg. Bram van Polen is een betrouwbare back en op links is er niet heel veel keus. Ik ben er tevreden mee, ik had op die van Zwammy na ook weinig anders in gedachten. Centraal staan twee spelers die dat wekelijks samen doen. Hoegh is altijd een 7, Pierie trekt zich aan hem op en zal Heerenveen wel verlaten na dit seizoen, helaas. Niet het beste centrum, maar wel betrouwbaar en ik ben er zeker tevreden over.

Mijn middenveld is super! Een stofzuiger en een doelpuntenmaker, die samen heel wat kilometers maken en ballen afpakken. Sander van de Streek maakte de stap van Cambuur naar Utrecht en speelde meteen alles mee, op een enkele wisselbeurt na. 10 goals, 6 assists en een 5e plaats in de Eredivisie. Jorrit Hendrikx is na jaren pendelen eindelijk de onmisbare schakel bij PSV geworden en ik vond hem dan ook een 'steal'. Voor deze twee geweldenaars staat een bijna Ajacied. Zakaria Labyad kwam terug naar Nederland en vuurde met van de Streek zijn Utrecht naar een knap seizoen. 11 goals, 8 assists en dat in 28 duels. Ajax heeft er een goede speler bij.

Op de flanken weer een Heerenveen duo. Arber Zeneli miste 9 duels door een breukje, maar is de laatste weken op schot. Op het moment van typen geeft hij de assist op de 2-0 van Heerenveen tegen Utrecht. Zeneli speelde 22 duels, scoorde er 4 en gaf 8 voorzetten, zonder die van net. Op rechts staat Martin Odegaard, die naar binnen trekt om Arias de ruimte te geven. Odegaard is geniaal en wie alleen naar assists en goals kijkt, zal hem uitlachen. Ik weet wel beter, hij is z? belangrijk in de acties voor dat er een goal valt, met passjes en voor-assists. Maar die ziet men zelden.

In de spits had ik Wout Weghorst of Bjorn Johnson in gedachte en Weghorst was beschikbaar. Logische keus. 18 goals, 6 assists, mentaliteit om alles te willen winnen, klootzakje, winnaar. Kan koppen als Zeneli of Arias voorzet en kan een bal aannemen als Odegaard of Labyad hem inspeelt.

Al met al ben ik erg tevreden.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Okee, here we go.

Inleiding:
Mijn ervaring met Drafts is dat je de beste resultaten boekt als je vooraf al een duidelijk plan hebt wat je wil met je elftal. Ik ben dus begonnen met het analyseren van de eredivisie. Op welke posities zijn er veel goede spelers beschikbaar en welke juist niet? Welke spelers worden naar mijn verwachting snel gekozen? Welke spelers worden wellicht over het hoofd gezien door de anderen? Het heeft me doen besluiten om een elftal te formeren met slechts ??n speler per club. En omdat ik verwacht had dat de goede buitenspelers snel weg zouden zijn, ik wat anders wilde dan standaard 4-3-3 en Van Persie mijn eerste keus was, besloot ik om in te zetten op een 4-4-2 systeem. Vervolgens ben ik lijstjes gaan maken op basis van kwaliteiten die ik sowieso in mijn elftal wil hebben: duelkracht, loopvermogen, creativiteit, snelheid en scorend vermogen. En op een paar vervelende situaties na dat een speler net voor mijn neus werd gekozen, ben ik behoorlijk tevreden.

Zie hier, mijn elftal:

m91mwdb9td.png


De keeper:
Mijn keeper keuze spreekt wel voor zich. Er hadden meer deelnemers door dat de goede keepers schaars zijn in de Eredivisie, dus ben ik snel voor ??n van de besten gegaan. Unnerstall is ??n van de revelaties van dit seizoen en gaat ongetwijfeld nog een mooie stap maken.

De verdediging:
In mijn systeem zijn goede backs van cruciaal belang. Ik besloot dus om hier al vroeg in de Draft in te investeren. Ik zocht backs die de hele flank kunnen bestrijken, een goede voorzet hebben en verdedigend geen steken laten vallen. En zowel op links als op rechts kwam ik maar tot twee opties per posities die aan mijn eisen voldoen. Met Dumfries en Tagliafico schiet ik wat dat betreft echt in de roos en denk ik verschil te maken ten opzichte van andere teams. Daarna op zoek gegaan naar betrouwbare centrale verdedigers, die de ruimtes kunnen belopen die de backs eventueel laten in de omschakeling. Daarnaast zijn opbouwende kwaliteiten een pr?. Daarom ook Sandler gekozen, die opbouwend uitblinkt, maar daarnaast ook erg betrouwbaar is. En Miazga is denk ik een hele goede partner, die vrijwel nooit fouten maakt en rust uitstraalt.

Het middenveld:
Mijn idee was om een zeer compleet middenveld te bouwen. Loopwonders met scorend vermogen en duelkracht aan de zijkant. Een balafpakker met een goede pass in de as. En een creatieveling als nummer '10'. Wat dat betreft ben ik volgens mij behoorlijk geslaagd. Ramselaar en Ayoub zijn echte teamplayers met stalen longen. Zij schuwen de duels niet en kunnen allebei een goal maken. Koopmeiners is een zeer nuttige kracht in de as, die veel werk verzet en de bal altijd inlevert bij de juiste kleur. Zulke spelers zijn onmisbaar in een goed elftal. En Manu Garcia is mijn attractie tussen de linies. De man krijgt een vrije rol en alle ruimte om zijn acties te maken, omdat hij drie hele goede middenvelders achter zich heeft die de gaten dicht kunnen lopen. En bovendien heb ik met mijn systeem altijd een man over in de as. Daar profiteren spelers zoals hij van en hopelijk kan hij vanuit die rol mijn aanvallers en opkomende backs bedienen.

De aanval:
Ik kreeg de gelegenheid om de meest begaafde speler van de eredivisie te kiezen en die kans heb ik met beide handen aangegrepen. Van Persie mag dan wel op leeftijd geraken, hij is toch elke wedstrijd goed voor een aantal hele goede acties, vrijwel alles wat hij op goal schiet is raak en hij heeft nauwelijks balverlies. Wat ik wel een voorwaarde vond om met hem te spelen is een versterkt middenveld en iemand naast hem die veel meters kan maken en balvast is. Die speler heb ik met Kuwas wel gevonden. Sterke, snelle jongen die zelf ook een goal kan maken en oog heeft voor zijn medespelers. Bijkomend voordeel is dat hij ook gevaarlijk kan zijn in de omschakeling en met steekpasses achter de laatste linie van de tegenstander.

Conclusie:
Ik heb puur qua namen misschien niet het beste elftal. Maar ik hoop dat de manier waarop mijn elftal uitgebalanceerd is mij punten op gaat leveren. Ik vond het erg leuk om te doen en zie er naar uit om van jullie allen feedback te krijgen op de keuzes die ik gemaakt heb!
 

zwammy

Well-known member
30j7nkp.png


De eerste keer dat ik meedoe met de draft en hoe verder we kwamen hoe leuker het werd. Ik las dat er mensen lijstjes hadden gemaakt wie ze konden kiezen en hoe ze dan zouden gaan spelen. Ik ben begonnen met de beste speler van NAC en daarna maar wat door gaan lezen wie nog kon en zou passen en wat ik voor een speelstijl zou kunnen kiezen. Gaandeweg kwam ik erachter hoe ik het precies wilde en op helaas wat gemiste spelers ben ik tevreden over het resultaat.

Keeper

Zoals ik al in de draft zei waren er 2 keepers die boven de rest uitstaken, een keeper of 5 die er geen klote van konden en 6 keepers gelijkwaardig, twijfel tussen Branderhorst en Castro maar toch voor Castro gekozen omdat die meer wedstrijden gespeeld heeft en gewoon een prima seizoen gespeeld heeft

Verdediging

Begonnen met naar mijn mening de beste linksback op de Nederlandse velden, Angelino Een goede opkomende back met een feilloze trap, toen kwam het idee om dan de rechtsback ook opkomend te zoeken, zodat er flinke dreiging bij balbezit komt. Ehizibue was de keuze. Ik het centrum vastigheid met 2 aanvoerders van 2 clubs die het gewoon prima hebben gedaan en ook beide spelers die een degelijk seizoen hebben gedraaid. Deze beiden mannen kunnen de gaten mochten de backs nog voorin meelopen dichtlopenMari en Janssen

Middenveld:

Een 3 mans middenveld met 2 aanvallend ingestelde buitenspelers en een rustige centrale middenvelder die de boel goed bij elkaar kan houden, tevens aanvoerder van zijn club en een prima seizoen draaiend waardoor hij de interesse heeft van meerdere clubs. Buitenspelers Til en Saymak, controlerende in Rienstra

Aanval:

Ik kan wel zeggen dat mijn aanval een parel is. Linssen De linksbuiten die in het VI elftal van het jaar staat en een uitstekende staat van dienst heeft, een rechtsbuiten, Namli, die dit jaar is doorgebroken en de centrale aanvaller Johnsen die 2e in de topscoorderslijst is geworden. Dat zijn gewoon prima cijfers voor een draft.

Conclusie:

Al met al ben ik tevreden over mijn elftal. Ik wil nog even benadrukken dat dit elftal zonder spelers van de PAF clubs in elkaar gezet zijn. Als je dan qua marktwaarde met Guus Til op plaats 40 staat met 4 miljoen en dat je duurste speler is heb ik het niet verkeerd gedaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Pascallovic

Well-known member
5af3556b138c092e24ab401b


Code:
[CENTER]Padt

Ebuehi - Kashia - Schwaab - Brenet

      Ziyech - Schone - Vilhena

Berghuis - Huntelaar  - Idrissi [/CENTER]

Tsja een hoop spreekt voor zich qua opstelling. Veel kwaliteit, ervaring, maar ook veel potentie. Zeker aanvallend met veel scorend vermogen, maar ook goed het oog gehouden op verdedigende stabiliteit. Als we er dan toch een statistiek in gooien: 74 doelpunten gemaakt en 64 assists hebben deze spelers gezamenlijk gegeven. Dit is derhalve geen elftal van egotrippers, want ze geven er praktisch net zoveel voor als dat ze er zelf maken. Weinig ploegen zullen betere cijfers kunnen overleggen.

Sergio Padt is de doelman. Opgenomen in de voorselectie van Oranje en bij de vorige interland zat ie in de definitieve selectie. Een van de beste keepers van Nederland derhalve. Punten gepakt voor FC Groningen en daar ook aanvoerder. Een logische keuze, wetende dat de echte topkeepers al gekozen waren.

Achterin heb ik gekozen voor veel ervaring, maar niet voor spelers die oud en versleten zijn. Bij elkaar hebben deze spelers meer dan 26 seizoenen op het hoogste niveau gespeeld. Brenet kampioen geworden met PSV op de linksbackpositie. Hij komt mee op, heeft voorzetten in huis voor de spits. De overige 3 spelers blijven vooral achterin om te verdedigen. De snelheid van Ebuehi zorgt er voor dat wij met ruimte in de rug kunnen spelen. Het centrum is zeer ervaren en stabiel zijn prestaties. Daar hoef je amper een slechte wedstrijd van te verwachten. Schwaab maakt in de topwedstrijden niet of nauwelijks overtredingen.

Het middenveld barst van kwaliteit. 3 spelers die een doelpunt kunnen maken. Schone brengt extra kwaliteiten met zich mee vanwege zijn vrije trap en zijn vermogen om belangrijke doelpunten te maken. Ook maakt wij vanuit zijn rol vaak slimme overtredingen, waar ie niet zo snel kaarten voor krijgt. Voor de Eredivisie prima. Een verdedigende middenvelder met 10 doelpunten achter zijn naam. Vilhena heeft relatief een vrije rol. Hij behoort wel het loopvermogen op het middenveld te brengen, maar heeft ook de vrijheid om voor het doel op te duiken. Coaching en sturing krijgt hij van Lasse. Ziyech is de beste speler van de Eredivisie en het creatieve brein van dit elftal. Net als bij Ajax speelt hij rechts op het middenveld met vrijheid om naar de rechtervleugel te trekken. Dit biedt Berghuis de opening om naar binnen te trekken. In de combinatie met Ziyech een dodelijk koppel.

Voorin zijn Berghuis en Idrissi in staat om door middel van een individuele actie een tegenstander uit te spelen gevaar te creeren voor zichzelf of mede spelers. 18 doelpunten en 14 assists bewijzen dat Berghuis meer dan een egoistische speler is. Idrissi kan hetzelfde vanaf links in combinatie met Vilhena. Beiden kennen elkaar nog uit de jeugd van Feyenoord. Huntelaar kan voorzetten verwachten van Brenet, Ziyech, Idrissi en Berghuis. Ook is Klaas-Jan zo getalenteerd dat hij altijd zijn kansen krijgt in een wedstrijd doordat hij op de goede plaats staat. Het is dan ook geen toeval dat Klaas-Jan bij Ajax altijd meer kansen in een wedstrijd krijgt dan Dolberg.
 

Maasveld

Well-known member
https://www.buildlineup.com/shared/5af36af7138c092e24ab403c

Boer
Veltman - St. Juste - De Ligt - Haps
Van de Beek - Bacuna - Mount
Neres - Dolberg - Mokhtar

Als ik het zo bekijk denk ik dat ik een zeer compleet team heb staan met alle facetten die in het voetbal voorkomen. Ervaring, talent, duelkracht, techniek, diepgang, snelheid, behendigheid, het zit er allemaal in. Hierbij een korte toelichting per linie:

Doelman
Diederik Boer, een zeer ervaren en betrouwbare doelman die vooral belangrijk is door zijn coaching van achteruit.

Verdediging
Mix van ervaring en talent, bestaande uit Feyenoorders en Ajacieden. Veltman is al jaren een degelijke eredivisiespeler. Doet alles om te winnen. Is aanvallend niet heel sterk, maar kan wel zonder problemen de positie van een inschuivende centrale verdediger opvangen. De centrale verdediger is De Ligt. Nog immer 18 lentes jong, maar nu al de Eredivisie ontgroeid. De enige Eredivisiespeler waarvan je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat ie de Europese top gaat halen. Heeft alles wat een goede verdediger nodig heeft. Opbouwend ook sterk, waardoor hij veelvuldig als 4de middenvelder kan optreden. Iemand die dat ook kan is St. Juste. Speelde bij Heerenveen ook al veelvuldig als defensieve middenvelder. Dat kan alleen als je ook goed met een bal kan omgaan. Naar gelang de tegenstander kan hij tevens van positie wisselen met Veltman, kan altijd van pas komen. Op links staat Haps. Aanvallend ingestelde back die in de ruimte kan duiken die Mokhtar en Mount laten.

Middenveld
Mijn middenveld is van alle markten thuis. Vooropgesteld, ze kunnen allen uitstekend voetballen. Verder heeft iedereen nog een extra kwaliteit die goed van pas komt en het middenveld erg compleet maakt. Bacuna kan erg goed bikkelen en vuil werk opknappen, Van de Beek heeft veel diepgang en kan daardoor veelvuldig voor het doel opduiken, Mount kan bovenop uitstekend voetballen nog eens extra goed voetballen. Uitstekend trap, techniek en inzicht. Zijn 1ste doelpunt van vanavond zegt eigenlijk wel voldoende. Zo'n magistrale aanname is zeldzaam in de Eredivisie.

Aanval
Naar binnen trekkende buitenspelers, je kunt er heden ten dage niet meer omheen. Neres is zeer snel en behendig. Speelt niet altijd geweldig, maar pikt dan wel vaak een doelpunt of assist mee. Doet dit ook veelvuldig in grote wedstrijden, wat voor mij net de doorslag gaf t.o.v. Berghuis. Op links Mokhar, een man met een goede actie en dito schot. Heeft ook de vrijheid om naar binnen te trekken, aangezien Haps de hele linkerkant kan bestrijken. Kan bovendien pofiteren van de steekpasses van Mokhtar. In de spits Dolberg. Uitstekende techniek, waarmee hij de combinatie kan aangaan met de buitenspelers en de middenvelders. Dit seizoen mede door een zware blessure wat minder, maar vorig seizoen kon hij zijn kwaliteiten wel tonen. Was toen met 16 doelpunten en 6 assists behoorlijk effectief.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
5af57d4009096-draft.png




Een elftal met veel creatieve spelers wat in een 4 4 2 opstelling aanvallend voetbal wil spelen volgens de Cruijff gedachte "je moet er ??n meer maken dan je tegenstander, liever 5-4 dan 1-0".

Van vrijwel alle keepers kan ik mij ??n of meerdere blunders voor de geest halen. Bizot schijnt in de bekerfinale in de fout gegaan te zijn maar als het tot de ??n na laatste wedstrijd van het seizoen duurt voor je je eerste blunder maakt heb je gewoon een goed seizoen gedraaid. Degelijke en betrouwbare keeper die met zijn club niet voor niks heel vaak de nul hield.

Achterin op Viergever na geen echte namen. Goeie verdedigers zijn in de eredivisie dun gezaaid, vandaar dat ik veel creativiteit heb geselecteerd om zo optimaal druk te kunnen zetten op de zwakke defensies. Al vind ik het soms ook wel wat overdreven, dat gezeur over die kwaliteitsarme eredivisie. Ik heb ook afgelopen jaar weer genoeg moois gezien en geblunderd wordt er in elke competitie. Maar dat terzijde.
Achterin staan bij mij ook spelers die goed zijn voor wat goals en assists en hun verdedigende taken ook naar behoren doen. Ik heb een aantal multifunctionele spelers in mijn team, zo kan Dabo zowel links als rechtsback spelen, vd Maarel rechtsback en in het centrum, Viergever linksback en in het centrum, Frenkie de Jong in de verdediging en op het middenveld (of als schakel er tussen).
Kijk Dabo eens, doet Messi het dan heeft iedereen een erectie van hier tot Sierra Leone!
Gewoon zorgen dat ie met de neus naar voren blijft staan.

Mijn middenvelders zijn allemaal technisch begaafde spelers die scorend vermogen hebben maar zich ook niet te groot voelen om een stapje extra te zetten. Geen spelers met vedette neigingen, gewoon jongens waar een prima kop op zit en die samen goed zijn voor een stuk of 60 goals/assists.

Voorin dan de beste aanvaller van de eredivisie, topscorer en na Ziyech de meeste assists en maakt ook nog eens vooral mooie goals. Daarnaast staat Fran Sol, onze zonnetje in huis. Technisch begaafde spits die makkelijk scoort en ook moeilijke kansen tot doelpunt promoveert.

En voorin heb ik de topscorer/speler met de meeste assists samen met een Spaanse furie.
 

banshee

Member
5af5ea73a9ebf-BANSHEE.png


Zo, mijn elftal staat...
Hieronder volgt vandaag of morgen de uitleg.

Zoals al eerder gezegd, zocht ik een selectie die past bij mijn ideale strategie: 4-3-3 (zoals PSV en AZ spelen).
Eerste aankoop was voor mij d? bepalende speler van onze landskampioen: Marco van Ginkel. Zonder zijn leidinggevende, assisterende en scorende kwaliteiten was PSV waarschijnlijk geen kampioen geworden.

Tweede belangrijke speler is de keeper, en die komt van Ajax. Naast Zoet is hij de enige keeper in de eredivisie die er kwalitatief met kop en schouders bovenuit steekt. Mijn sluitpost is Onana.

Tja, en dan spreekt mijn PSV-hart natuurlijk. Ik heb genoten van de aanvallende kwaliteiten van PSV, waar altijd wel iemand opstond om het duel te beslissen. Vandaar dat ik het gekozen voor de aanvallende drie-eenheid Bergwijn, De Jong, Pereiro. Makkelijk scorende spelers en een goeie mix van talent, ervaring en bravoure.

Dan mijn verdediging. Ook daar ??n van de meest betrouwbare centrale verdedigers van het afgelopen seizoen: Nicolas Isimat-Mirin. Direct commentaar mogen ontvangen dat de penalty's er gratis bij komen, maar afgelopen seizoen heeft hij simpelweg puik gespeeld. Weinig centrale verdedigers uit de eredivisie kunnen dergelijke cijfers overleggen (goals tegen) als mijn Isimat.

Vervolgens ben ik bij AZ terecht gekomen, waar tot mijn verbazing twee spelers (die het hele seizoen opvallend goed) gespeeld hebben, nog niet gekozen waren. Midtsjo sprak me het hele seizoen al aan, dus ik was blij dat hij nog beschikbaar was om mijn middenveld te versterken. Ouwejan van hetzelfde laken een pak; degelijk op links, moeilijk te passeren.

Nog drie spelers te gaan, een rechtsback, een centrale verdediger en een middenvelder.
Mijn avatar zegt het al... een speler van VVV Venlo kan niet ontbreken. En wie speelde zich daar wekelijks (naast onze keeper) in de kijker .... Juist: Clint Leemans. Harde werker, scorende vermogen, verdedigende kwaliteiten en leiderschap. Wat wil je nog meer?
Centraal in de verdediging moest ook een speler komen met speelminuten. Ik heb hardop getwijfeld tussen Botteghin, Vlaar, W?ber en Van der Heijden... maar uiteindelijk heb ik toch gekozen voor iemand die steevast in de basis stond bij FC Groningen. Iemand met ervaring en inzicht, iemand met passie en tackles; juist: Te Wierik.

En de laatste positie, die van rechtsback, is mijn gouden ei. In de eredivisie nog weinig indruk gemaakt, maar ik heb wat filmpjes gezien van het halve seizoen dat hij bij FC Midtjylland heeft gespeeld, en ik denk echt dat Ajax nog heel veel plezier gaat beleven van deze jonge gast. Dus, welkom Rasmus Kristensen.

Deze elf spelers spelen in de 4-3-3 opstelling waar AZ het afgelopen seizoen goede resultaten mee behaalde; met de punt naar voren. Ik denk al met al elftal met kampioenen (Van Ginkel, Isimat, Bergwijn, De Jong, Pereiro), aangevuld met topper Onana en subtoppers Ouwejan, Midtsjo en Leemans + Te Wierik. Enne.... over een jaartje hebben we het nog over Kristensen :)

Succes mannen !
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Ik ga vanavond mijn punten naar JMD sturen. Ga morgen naar het buitenland en heb geen zin dat het spel dan op mijn punten moet wachten. Ik maak wel een eigen opstelling voor het team wat er niet staat. Het wordt waarschijnlijk een 'parkeer de bus' systeem.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
5af9e39a2a378-pes5.png


Krijgt iemand die afbeelding groter? https://www.buildlineup.com/shared/5af96ade138c092e24ab4601

Ik heb mijns inziens gekozen voor een gebalanceerd team, met duelkracht, snelheid, techniek en scorend vermogen.

Omdat mijn blikvangers voorin lopen, begin ik daar.


J?rgensen is mijn ideale spits. Hij is niet per s? afhankelijk van voorzetten, balvast en kan zelf met een actie iets cre?ren en daarnaast kan hij ook vanuit het middenveld gevoed worden. Lozano is natuurlijk de meest getalenteerde speler in de eredivisie en maakt makkelijk goals en geeft ook de nodige assists. Hij kan soms van positie wisselen met Kluivert, om het nog moeilijker te maken voor de tegenstander. Kluivert brengt snelheid en diepte en kan met zijn schot ook gevaarlijk zijn. Alle drie de voorhoedespelers scoren makkelijk en laten anderen scoren.

Op het middenveld is Doan mijn spelmaker. Hij beweegt makkelijk tussen de linies, kan mensen wegsteken en scoort veel met zijn goede schoten. Op linkshalf heeft Ryan Thomas alles wat een verbindingsspeler moet hebben. Hij heeft bovendien de vrijheid om Lozano meer te ondersteunen en voeden. De meer controlerende rol is voor Karim el Ahmadi. Aanjager en leiderstype. Onmisbaar voor een team. Hij speelt meer controlerend, omdat de rechtsback meer opkomt dan mijn linksback.

Achterin dus een aanvallende back met Svensson. Hij kan in balbezit fungeren als vierde middenvelder en staat bekend om zijn goede voorzet.
Op links is Wuytens een meer controlerende back. Hij zal juist het centrale duo meer ondersteunen als Svensson mee opkomt.

Van Beek en Kanon zijn pijlsnelle en moderne verdedigers. Goed aan de bal en ijzersterk in de lucht, dus ook bij dode spelmomenten kunnen we gevaarlijk zijn.

Op doel is Jensen een betrouwbare sluitpost met een uitstekende trap. Mochten we onder druk komen te staan, dan kan hij met een lange bal op J?rgensen ook van waarde zijn.

Al met al een team waar alles inzit. Balans, snelheid, duelkracht, voetballend vermogen en doelpunten.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2018-05-14-13-03-34.jpg
    Screenshot_2018-05-14-13-03-34.jpg
    10,9 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan