Eredivisie 2016-2017, het programma

JMD

Well-known member
Over een klein uur is bekend welke 18 teams volgend jaar eredivisie gaan spelen. Oke, natuurlijk nog niet helemaal, want het proces van Twente loopt nog.

Toch zal de KNVB aan de slag gaan met het competitieprogramma 2016-2017.

Mag PSV eindelijk weer eens thuis openen?
Wanneer zijn de Klassiekers?
Wanneer is de IJsselderby?

Al dat soort vragen krijgen we de komende weken antwoord op.

Post hier alle geruchten, de data wanneer alles bekend wordt etc.
 

fr-keff

Active member
Je bent mij voor, haha. Ik wou na de wedstrijd een topic open gooien. Vorig seizoen rond 12 juni het concept programma en 18 juni definitief.
 

De Groene Scout

Well-known member
Pfffff, ben hier echt nog niet aan toe. Denk dat ik mij de komende weken/maanden alleen even een beetje bezig hou met wat jeugdvoetbal.
Heb even geen zin meer in die ongein. Kijk in augustus wel weer hoe de eredivisie en het programma eruit ziet. Ben voetbal-moe.
 

inhethoekje

Active member
Als de KNVB slim is plannen ze de kampioenswedstrijd van Feyenoord eind april in Rotterdam, mag ook uit tegen Excelsior of Sparta.

Scheelt een hoop gedoe als ze bv af moeten reizen naar Deventer oid.
 

ALenstra

Well-known member
Ze moeten toch eerst het hoger beroep van FC Twente afwachten voordat ze aan een schema kunnen beginnen.
 

Jef400

Well-known member
Hoeveel jaar achter elkaar is AZ-Ajax of Ajax-AZ niet de eerste thuiswedstrijd van 1 van beide clubs?

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
 

Forza AZ

Well-known member
Hoeveel jaar achter elkaar is AZ-Ajax of Ajax-AZ niet de eerste thuiswedstrijd van 1 van beide clubs?

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
Laatste 3 jaar steeds AZ-Ajax als 1e thuiswedstrijd. Scheen te zijn omdat Alkmaar als enige gemeente geen problemen had om Ajax te ontvangen zo vroeg in het seizoen. Het jaar daarvoor was Ajax-AZ in de 1e speelronde.
 

ALenstra

Well-known member
Ik denk dat ze met 2 schema's tegelijk gaan beginnen nu. 1 met Twente en 1 met De Graafschap

De KNVB heeft al laten weten dat ze eerst de ontwikkelingen rond FC Twente afwacht en dat daardoor het schema later zal uitkomen.
 

JMD

Well-known member
De KNVB heeft al laten weten dat ze eerst de ontwikkelingen rond FC Twente afwacht en dat daardoor het schema later zal uitkomen.
Ik las het inderdaad ook... Zal er mee te maken hebben dat duidelijk is wanneer die soap klaar is.

Kan me ook nog wel herinneren dat ze soms 2 programma's maakten als niet helemaal duidelijk was of een club de zomer zou overleven
 

JMD

Well-known member

fr-keff

Active member
Dat maakt het er niet makkelijker op. Want De Graafschap/Twente zullen niet dezelfde weekenden hebben dat ze niet thuis kunnen spelen.

En hoe doen ze dat dan met de driehoek van de steden? Twente/De Graafschap - Vitesse in speelronde 1 bijvoorbeeld. De gemeente Enschede zou daar minder moeite mee hebben dan Doetinchem.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eredivisie 2016-2017, het programma

Lijkt mij logisch dat ze dan steeds met de moeilijkste van de twee rekening moeten houden.

Naast de eredivisie zitten ze ook met de eerste divisie waarin FC Twente zal spelen als de KNVB coulant blijft en de tweede divisie waarin Jong FC Twente geloof ik uitkomt. Lijkt mij dat het aanbod van een doorstart in de Jupiler League na vrijdagochtend gemakshalve van tafel moet.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Lijkt mij logisch dat ze dan steeds met de moeilijkste van de twee rekening moeten houden.

Naast de eredivisie zitten ze ook met de eerste divisie waarin FC Twente zal spelen als de KNVB coulant blijft en de tweede divisie waarin Jong FC Twente geloof ik uitkomt. Lijkt mij dat het aanbod van een doorstart in de Jupiler League na vrijdagochtend gemakshalve van tafel moet.
In de Tweede Divisie zal het niet zo'n probleem zijn om als het programma al bekend is gewoon Jong Twente te vervangen door Jong Groningen (of ??n van de nummers 8 van de Topklasse). Aan dat soort wedstrijden stellen de gemeentes geen eisen.
 
Bovenaan