EK vrouwen 2022

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het EK Vrouwen 2022 wordt in Engeland gespeeld, de openingswedstrijd is op woensdag 6 juli 2022 op Old Trafford in Manchester tussen Engeland en Oostenrijk. Dit is de enige wedstrijd die daar gespeeld wordt. Verder wordt in de volgende stadions gespeeld:
  • London (Brentford): 3 groepswedstrijden, 1 kwartfinale
  • London (Wembley): finale
  • Manchester (Man. City Academy): 3 groepswedstrijden
  • Sheffield (Sheffield United): 3 groepswedstrijden, 1 halve finale
  • Southampton: 3 groepswedstrijden
  • Brighton: 2 groepswedstrijden, 1 kwartfinale
  • Milton Keynes: 3 groepswedstrijden, 1 halve finale
  • Rotherham: 3 groepswedstrijden, 1 kwartfinale
  • Leigh: 3 groepswedstrijden, 1 kwartfinale
Leigh is een stadion voor Rugby League & sinds 2018 ook thuishaven van Manchester United vrouwen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het EK heeft 16 deelnemers die verdeeld zijn over 4 groepen, de beste 2 per groep gaan door naar de kwartfinale. Er zijn 15 deelnamers bekend, Rusland heeft zich ook gekwalificeerd maar is om bekende redenen uitgesloten. De vervanger van Rusland is nog niet aangekondigd, maar het wordt vermoedelijk Portugal als verliezer van de play-off tegen Rusland.

Groep A (openingswedstrijd op Old Trafford, overige wedstrijden in Southampton & Brighton):
  • Engeland
  • Oostenrijk
  • Noorwegen
  • Noord-Ierland

Groep B (Brentford & Milton Keynes):
  • Duitsland
  • Denemarken
  • Spanje
  • Finland

Groep C (Sheffield & Leigh):
  • Nederland
  • Zweden
  • Zwitserland
  • Portugal

Groep D (Rotherham & Manchester):
  • Frankrijk
  • Italië
  • België
  • IJsland
 
Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ga je nog wedstrijden meepakken, Kralinger?

Ja, dit is mijn programma:
Woensdag 6 juli, Old Trafford: Engeland v Oostenrijk
Donderdag 7 juli, Southampton: Noorwegen v Noord-Ierland
Vrijdag 8 juli, Milton Keynes: Spanje v Finland
Zaterdag 9 juli, Sheffield: Nederland v Zweden
Zondag 10 juli, Rotherham: Frankrijk v Italië

En zondag 31 juli de finale op Wembley.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja, dit is mijn programma:
Woensdag 6 juli, Old Trafford: Engeland v Oostenrijk
Donderdag 7 juli, Southampton: Noorwegen v Noord-Ierland
Vrijdag 8 juli, Milton Keynes: Spanje v Finland
Zaterdag 9 juli, Sheffield: Nederland v Zweden
Zondag 10 juli, Rotherham: Frankrijk v Italië

En zondag 31 juli de finale op Wembley.
Leuk man!
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Aanstaande woensdag begint het, volgens de bookmakers zijn de grootste favorieten Spanje, Engeland en Frankrijk. Die ga ik alledrie aan het werk zien, dus ik ben benieuwd.
 

Batigoal

Well-known member
Over Spanje kunnen we nu twijfelen. Van sterspeler Jennifer Hermoso was al bekend dat ze het EK mist door een knieblessure en nu heeft de winnaar van de Ballon d'Or Feminin van afgelopen jaar, Alexia Putellas, tijdens de training haar kruisbanden gescheurd. Dat is altijd jammer.
 

erka

Well-known member
Ik kijk nog liever een totaal onbeduidende veteranen mixed dubbel op Wimbledon dan dit. Ik heb me voorgenomen 0 seconden van het EK te kijken. Tot nu toe gaat dat prima!
 

Friesland

Well-known member
Duitsland - Denemarken is de eerste echt interessante wedstrijd. In 2017 schakelde Denemarken Duitsland uit in de kwartfinale.
Vandaag heeft Denemarken voorlopig helemaal niets in te brengen en neemt Duitsland na ruim 20 minuten de leiding, nadat ze al vele kansen onbenut lieten.
 

Friesland

Well-known member
Na een kleine opleving van Denemarken vlak na de 1-0 gaat Duitsland weer op dezelfde voet verder. Denemarken zal blij zijn dat ze bij rust slechts 1-0 achterstaan. Duitsland mist echt heel veel kansen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het staat hier op en ik kijk af en toe een beetje. Moet zeggen dat wat die Duitse dames doen nog best op voetbal lijkt.
 
Bovenaan