EK 2021; De selecties.

Batigoal

Well-known member
Het is een zootje bij Spanje. Sergio Busquets had ondanks de bubbel corona opgelopen. Nu is ook Diego Llorente besmet en de vrees is natuurlijk dat er meer spelers positief gaan testen de komende dagen. In het oefenduel gisteren tegen Litouwen speelde voor de zekerheid Jong Spanje. Inmiddels zijn er 17 nieuwe spelers opgeroepen die in een eigen bubbel trainen in de hoop dat er straks genoeg coronavrije spelers overblijven uit de 2 groepen om naar het EK te kunnen.

Bij Zweden zijn Juve-middenvelder Kulusevski en Bologna-verdediger Svanberg positief getest op corona en uit de groep gehaald. Kulusevski zal in ieder geval niet meedoen tijdens de eerste groepswedstrijd van Zweden tegen Spanje. Dat is natuurlijk een groot gemis voor de ploeg.
 

Kielse Rat

Well-known member
Hopelijk dat het bij die paar gevallen blijft dan en er geen wedstrijden dienen uitgesteld te worden omwille van corona. Dat zou een flinke chaos veroorzaken in de speelkalender.
 

Makanaky

Well-known member
Hopelijk dat het bij die paar gevallen blijft dan en er geen wedstrijden dienen uitgesteld te worden omwille van corona. Dat zou een flinke chaos veroorzaken in de speelkalender.
Dan krijg je forfaitnederlagen, data staan vast, ruimte is er ook niet.
 

Batigoal

Well-known member
Werder Bremen-doelman Jiri Pavlenka is geblesseerd afgehaakt bij Tsjechië. Hij wordt vervangen door Augsburg-keeper Tomas Koubek.
 

Batigoal

Well-known member
En het EK zit er ook op voor Timothy Castagne. De rechtsback van de Rode Duivels viel gisteren tegen Rusland na een halfuurtje uit en heeft een gebroken oogkas, waardoor hij de rest van het toernooi niet meer in actie komt.
 

U.G.

Well-known member
Gisteren ( of eergisteren ) heeft Cancelo positief getest, en is meteen teruggestuurd naar Portugal. Van wat ik begrepen heb is dat wanneer ze de risico hadden genomen om te wachten op een volgende test ze daarmee hun kans zouden verspelen op vervanging. Ik zou zeggen take your chances, want good for nothing Nelson Semedo gaat nu spelen en die zit toch al bij de groep. Ik zou nog gaan voor Dalot maar die kans lijkt me nihil.

Heel dit om te beginnen vanwege de simpele en harde feit dat er te veel aanvallers zijn meegenomen ten koste van de verdediging. Rafa ( zeker geen slechte voetballer ) gaat toch niet spelen want die heeft Felix nog voor hem die ook buiten de basis valt. De fuck doet hij daar dan, Benfica pleasen ?

Jammer van Cancelo, een man in vorm, maar zijn kwaliteiten liggen vooral in de aanval en daar schort het bij ons niet aan.

Força Portugal.
 

Maasveld

Well-known member
Gisteren ( of eergisteren ) heeft Cancelo positief getest, en is meteen teruggestuurd naar Portugal. Van wat ik begrepen heb is dat wanneer ze de risico hadden genomen om te wachten op een volgende test ze daarmee hun kans zouden verspelen op vervanging. Ik zou zeggen take your chances, want good for nothing Nelson Semedo gaat nu spelen en die zit toch al bij de groep. Ik zou nog gaan voor Dalot maar die kans lijkt me nihil.

Heel dit om te beginnen vanwege de simpele en harde feit dat er te veel aanvallers zijn meegenomen ten koste van de verdediging. Rafa ( zeker geen slechte voetballer ) gaat toch niet spelen want die heeft Felix nog voor hem die ook buiten de basis valt. De fuck doet hij daar dan, Benfica pleasen ?

Jammer van Cancelo, een man in vorm, maar zijn kwaliteiten liggen vooral in de aanval en daar schort het bij ons niet aan.

Força Portugal.
Wat verwacht je van de kansen van Portugal? Ik vind ze stiekem toch een heel gevaarlijk elftal hebben.
 

U.G.

Well-known member
Wat verwacht je van de kansen van Portugal? Ik vind ze stiekem toch een heel gevaarlijk elftal hebben.

Ik weet niet wat te verwachten Maasveld. Namen hebben we dit keer meer dan zat, maar wat betreft teamcohesie ben ik er zo zeker niet van. Er is nog veel onduidelijkheid over het tweemansblok vóór de verdediging, niemand is daar zeker van een basisplek. De vorm van Ronaldo is nog steeds een issue. Zowel Ruben Dias als Bruno hebben dit seizoen weet ik hoeveel minuten voetbal achter de rug, Bruno oogde pas nog wel fris maar de tegenstander was toen Israel.

Als all the above goed vallen doet Portugal serieus mee, we kunnen de te kloppen ploeg, Frankrijk, naar mijn mening dan zelfs hebben. Maar goed, als, als...

We'll see. Laat maar komen.
 

Batigoal

Well-known member
Het toernooi is afgelopen voor veteraan Yury Zhirkov van Rusland.

Voor keepers mag wel een vervangen worden opgeroepen, dus de geblesseerde Dean Henderson van Engeland wordt vervangen door Aaron Ramsdale.
 

Batigoal

Well-known member
Ousmane Dembélé raakte geblesseerd aan de knie tegen Hongarije en speelt niet meer dit toernooi.

Bij Schotland is de talentvolle Billy Gilmour besmet geraakt met corona en hij mist dus het laatste groepsduel van de Schotten tegen Kroatë.
 
Bovenaan