District Zuid I

Sensini

Active member
In zondag 3A strijden de Roosendaalse clubs RBC en RKVV Roosendaal met HVV'24 (Hulst) om het kampioenschap. Vorige week won RBC in het Herstaco stadion met 5-2 van HVV'24, vandaag wonnen ze met 1-2 de derby tegen RKVV (na 1-0 achterstand bij rust). HVV verloor vandaag met 1-2 de streekderby tegen Terneuzen. RBC gaat aan kop met 6 punten voorsprong op RKVV en 7 op HVV'24, dat wel een wedstrijd minder heeft gespeeld.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
In zondag 4B is SC Emma het een beetje kwijt. De Dordtenaren kenden een vliegende start met 30 uit 12 en een periodetitel, maar gingen vorige week voor het eerst onderuit. Gisteren leverde de stadsderby bij GSC/ODS ook slechts een punt op (1-1), dus nu staat DSE bovenaan. Die hebben 32 uit 16. Virtueel staat SC Emma met 31 uit 14 dus nog bovenaan, maar die inhaalduels moeten ze uiteraard eerst nog maar eens winnen.

GSC/ODS staat vijfde en mikt op de tweede periode. Daarin staan ze met 8-15 nu echter tweede achter DSE (8-16), terwijl enkele teams onder hen ook nog op het vinkentouw zitten. Dat zijn Gesta (7-12) en RSV (6-10). Zal dus nog wel even duren voor we weten wie de tweede periode heeft gewonnen met die scheve stand. Als DSE de negende wedstrijd wint, zijn GSC/ODS en Gesta sowieso kansloos.

In zondag 5B wonnen de FC Dordrecht amateurs met 8-3 van TPO en dus staan ze nog altijd bovenaan.

Gaan ook voor promotie, aldus doelman Eelco Jansen (oud-VVV): http://www.janvolwerk.com/2019/02/2...lco-jansen-doelman-van-fc-dordrecht-amateurs/
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
In zondag 3A strijden de Roosendaalse clubs RBC en RKVV Roosendaal met HVV'24 (Hulst) om het kampioenschap. Vorige week won RBC in het Herstaco stadion met 5-2 van HVV'24, vandaag wonnen ze met 1-2 de derby tegen RKVV (na 1-0 achterstand bij rust). HVV verloor vandaag met 1-2 de streekderby tegen Terneuzen. RBC gaat aan kop met 6 punten voorsprong op RKVV en 7 op HVV'24, dat wel een wedstrijd minder heeft gespeeld.

RBC doet hele goede zaken hier, van 2 verliespunten achter op HVV '24 en 3 voor op RKVV naar resp. 4 en 6 voor in 2 wedstrijden. :duim:
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Staat daar nog wat volk langs het veld?

Als ik het goed heb zo'n 250 man bij "normale" wedstrijden, maar voor sommige toppers/derby's komen er veel meer, zo kwam er zo'n 750 man af op RBC - RKVV Roosendaal eerder dit seizoen. Voor de 3e klasse is dat natuurlijk prima en het zal vast wel wat verder omhoog gaan als RBC promoveert.
 

Sensini

Active member
Staat daar nog wat volk langs het veld?
Niet "staat" maar "zit" want ze spelen in het stadion ;-).
Ik ben ??n keer geweest, twee seizoenen geleden tegen ons (Alliance). Dat was niet alleen een derby maar ook topper tussen de twee koplopers. Toen zaten er denk ik ca. 700-900 (moeilijk te schatten). Maar geen idee hoeveel er bij een normale wedstrijd komen.

____________________________
www.voetbalkroniek.nl
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
In de eerste klasse C zaterdag maakten de titelkandidaten geen fout. Sportlust '46 won met 1-2 bij Almkerk en behoudt een voorsprong van vier punten op Sliedrecht. De achtervolgers wonnen met 5-0 van LRC Leerdam. 'Good old' Sjoerd van der Waal beleefde een lekkere middag, hij maakte vier treffers voor Sliedrecht.

VVGZ won met 1-0 van Nieuw-Lekkerland. Een belangrijke zege voor de Zwijndrechters in de strijd om handhaving. Voormalig ASWH'er Sven Breukhoven schoot uit een vrije trap de winnende treffer binnen. Oefening baart kunst, zo blijkt maar weer eens, want hij traint daar al jaren fanatiek op.
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag de kraker in 5B tussen FC Dordrecht amateurs en DVO bezocht. De Dordtenaren zijn koploper, DEVO was derde. Spannend, denk je dan. Maar nee, FC Dordrecht ging als een wervelwind over het veld en stond bij rust al met 4-0 voor. Halverwege de tweede helft zelfs 7-0, ik dacht al aan dubbele cijfers. Toen namen ze echter gas terug en kon DEVO nog een eretreffer maken. Eindstand 7-1 dus.

De Dordtenaren zijn goed bezig na de winterstop. Vijf gewonnen, veertig doelpunten voor en vijf tegen. De naaste achtervolgers staan nu vijf punten achter, al kan stadgenoot SSW op vier punten komen en kan nummer vijf PCP virtueel ??n punt boven FC Dordrecht komen. Moet PCP wel vier inhaalduels winnen. Stiekem hopen ze bij FC Dordrecht dat ze op 12 mei in de derby tegen SSW kampioen kunnen worden.

De goals kwamen vandaag van Roy Tuinder (3), Joey Besemer, Silvano Domacass? en Frank Barendregt. Hij gaat ook wel door het leven als de Dordtse Lasse Sch?ne.

2rhp5qp.jpg
 

de waan

Well-known member
De eindredacteur die "FC Dordt (am)" in de kop zet verdient wat mij betreft wel een uitbrander.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, Dordtenaren hebben het altijd over Dordt. Maar in de kop komt het inderdaad niet zo heel mooi over, ben ik met je eens. Kwestie van ruimtegebrek in de opmaak. En ze hebben in het onderschrift bij de foto Barendregt ook de 4-1 laten maken ipv de 4-0. Maar goed, daar heb je helaas geen invloed op.
 

Unregistere

Well-known member
In 1C pakt VVGZ een knap puntje bij koploper Sportlust '46. Konden ze goed gebruiken in de degradatiestrijd. Sliedrecht profiteert niet van de misstap van Sportlust, want ze verloren zelf bij GJS en staan dus weer vijf punten achter nu.

Nieuw-Lekkerland won met 4-0 van SVL. De spelers droegen de zege op aan Edward de Groot. Hij is al jaren de vaste man onder de lat, maar liep enkele weken een zware knieblessure op. Waarschijnlijk einde carri?re voor hem, terwijl hij eigenlijk van plan was om van volgend seizoen zijn laatste jaar te maken. Mooi gebaar van zijn medespelers.

Bij Oranje Wit hebben de spelers ook een plan. Ze willen de derde periode winnen voor trainer Pippy Pruymboom, die onverwachts kreeg te horen dat hij na negen jaar moest vertrekken. Vandaag wonnen de Dordtenaren van Montfoort (0-2) en dus zijn ze met zes uit twee in elk geval goed gestart aan de periode. Pip heeft trouwens al iets anders gevonden, hij staat volgend seizoen voor de groep bij Wieldrecht.
 

Unregistere

Well-known member
Ondanks de goede prestaties onder Henk Vos wordt de samenwerking tussen de trainer en RBC Roosendaal toch al na ??n seizoen be?indigd.

Op de clubsite staat het volgende: RBC en trainer Henk Vos gaan aan het einde van dit seizoen uit elkaar. Het aflopende contract met de oefenmeester uit Fijnaart wordt niet verlengd. Over de reden van dit besluit doet RBC geen mededelingen.

Voer voor speculatie natuurlijk. Wat is er aan de hand?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Heel opvallend, hij doet het prima daar. Ze stevenen af op een overtuigend kampioenschap en zitten volgend seizoen in de tweede klasse. Hij lijkt me juist iemand die verder kan bouwen.
 

Unregistere

Well-known member
Elders las ik deze reactie van een RBC-supporter:

Met of zonder Henk Vos, ze worden gewoon kampioen. Hij heeft geen reet gedaan bij de jeugdopleiding en voor volgend jaar ook nog niets gedaan voor het eerste elftal danwel de jeugdopleiding. Heeft nog nooit een jeugdwedstrijd bezocht. En voor dat geld dat ie ontvangt mag je toch wel wat meer verwachten. Die 15 die waren inderdaad opgestapt. Ik wist het al in augustus dat dit mis zou gaan. Toen lag de selectie en de coach al in de clinch over de te volgen strategie tijdens wedstrijden. Toen wilde ze hem al vervangen hebben. Hij heeft geen signalen ontvangen? Ze zijn in september na kritische noten over de trainingen meer gaan trainen, want ze konden maar 60 minuten voetballen en 30 minuten tegenhouden. Hij heeft zijn aanvoerder de band afgepakt. Dat ging vrij geruisloos, maar dan weet je dat er wat aan de hand is. Dat in het duel met SSV'65 door een speler vanuit het veld geroepen werd "dat ie z'n bek moest houden" lijkt me duidelijk genoeg dat ie het volledig kwijt is en dat dit stond te gebeuren.

Ik denk dat het bestuur zolang mogelijk wilde wachten, maar de situatie werd wat onhoudbaar nadat ie er zelf achter kwam dat hij geen enkele steun meer had vanuit zijn spelersgroep. Ik zie zijn uitspraken meer als dat ie z'n straatje schoon veegt. En dat mag hoor. Dan kan je hem een kampioenenmaker noemen, maar iedereen wordt met deze selectie kampioen in deze klasse. Voor het seizoen werd al gemeld: de tegenstander komt toch niet bij de goal. Dat is uiteindelijk wel gebleken. Alleen met hoekschoppen, afstandsschoten en vrije trappen hebben ze moeite. Daar komen ook verreweg de meeste tegengoals uit.

Wil niet zeggen dat ze zondag niet kunnen verliezen, sowieso de enige tegenstander waar ze van verloren hebben dit seizoen.
 

Unregistere

Well-known member
In 1C haalde Sliedrecht gisteren maar weer eens lekker uit: 8-1 tegen Geinoord. Omdat koploper Sportlust '46 echter ook won (2-0 tegen WNC), schieten ze er weinig mee op. Verschil blijft vijf punten.

Het Dordtse Oranje Wit speelde tegenvallend gelijk tegen GRC-14 (2-2), maar staat nog wel bovenaan in de periode.
 

Unregistere

Well-known member
In 4B kreeg koploper SC Emma vandaag een aardig tikkie bij Sprundel (4-1). Achtervolger DSE speelde echter gelijk bij Noordhoek, dus Emma nog altijd eerste met een punt meer en twee duels minder gespeeld.

In 5B behield FC Dordrecht amateurs de koppositie door een 5-0 zege op Molenschot. Nummer vier PCP won echter ook. Dat was belangrijke info, omdat PCP virtueel koploper is nadat ze vorige week van FC Dordrecht wonnen. PCP heeft acht punten minder, maar ook vier duels minder gespeeld.

De wedstrijd Steenbergen - RBC liep overigens flink uit de hand las ik.
 

Unregistere

Well-known member
Ik had het alleen op Twitter gezien, dus geen link. Maar goed dat je die even hebt opgezocht! :p

Als ik dit zo lees, is de kans groot dat ze allebei punten in mindering gaan krijgen. Kan nog slecht uitpakken in de titelstrijd.
 
Bovenaan