District Oost

De Groene Scout

Well-known member
Ai, tegenslag voor Losser. Thuis tegen de nummer twee Saasveldia ging het met 1-3 onderuit.
Zwakke start was de reden, na kwartiertje 0-2 achter.
De spanning is weer terug, gaatje nu nog maar 2 punten; wel Herbstmeister.
 

De Groene Scout

Well-known member
Buurman AJC'96 heeft trainer Boy Jhan Jhan er net voor de kerst nog even uitgeknikkerd.
Wordt steeds meer een zinkend schip. Het 2e en de B1 zijn al terug getrokken uit de competitie en na de winterstop overwegen ze om ook de A1 maar terug te trekken.
De trainer bij het eerste kreeg het nooit aan de praat en moest soms met 6 tot 8 man het veld op om te trainen. Iedere zondag is het weer een zoektocht naar spelers om een beetje acceptabel team op de been te brengen.
Dan sta je halverwege onderaan in de 3e klassen en ligt het natuurlijk aan de trainer.

Fusie is de laatste redding voor AJC; maar wil KVV Losser dat nog wel op dit moment?
 

de waan

Well-known member
Ik zou maar niet al te snel happen nu.

Zou het niet kunnen dat de trainer het zelf ook wel zat was onderhand?
 

De Groene Scout

Well-known member
...en uit de competitie:

BABBERICH - Het eerste elftal van Babberich stapt per direct uit de tweede klasse I. De club, die bedreigd wordt door een faillissement, kan geen representatief elftal meer op de been brengen na de winterstop.
Na een gesprek tussen trainer Mohammed Mouhouti en het bestuur van Babberich werd donderdagavond besloten om de stekker er met onmiddellijke ingang uit te trekken.

Een aantal spelers kwam voor de winterstop al niet meer in actie toen duidelijk werd dat ze geen onkostenvergoeding meer zouden krijgen. En andere spelers hebben al een andere club gevonden waar ze mee kunnen trainen.

Het directe vertrek van Babberich uit de tweede klasse I heeft vergaande consequenties voor de stand. Babberich stond laatste met 4 punten. Alle resultaten vervallen. Rood Wit uit Groesbeek was de enige club die van Babberich verloor, terwijl Rheden gelijk speelde tegen de formatie van trainer Mouhouti.
 

bqandy

Well-known member
Dit vind ik toch wel dramatisch. Was daar nou niemand met verstand in z'n reet die kon in zien dat het na de degradatie uit de hoofdklasse beter was om lager en zonder al die vergoedingen te spelen?
Dan had je nog een club in het dorp met eigen jongens/jeugd. Want het faillissement lijkt me nu wel onafwendbaar.
 

gevegt

Well-known member
Onze Steve heeft mede een boek geschreven ten faveure van het 75 jarige bestaan van SV Dalfsen.
Voor de liefhebber te bestellen via de site van de club.
 

Susa

New member
Het is over voor de 'De Blauwe Jungskes'.

S.C.H Nijmegen bestaat niet meer als ik goed begrijp.

3 jaar geleden was ik er werktechnisch nog aan verbonden als leider van de zondag 3 en toen was al goed te merken dat de ziel uit de club was.
 

De Groene Scout

Well-known member
Opnieuw 2 grote meneren die ermee stoppen bij SVZW:

Mirko Zwiers en Dewi Perik verlaten SVZW na dit seizoen.
Zwiers, inzetbaar op meerdere posities, is momenteel bezig aan z'n zesde jaar bij SVZW.
Voor komend seizoen kwam hij niet tot overeenstemming met de club uit Wierden.

Dewi Perik (30), afgelopen seizoen topscorer van het regionale amateurvoetbal, keerde dit seizoen terug bij SVZW na een periode bij PH.
Na een jaar gaan beide partijen echter weer uit elkaar.
 

de waan

Well-known member
Te klein geworden, te weinig initiatief om er iets van te maken? Te veel concurrentie van de grotere clubs uit Nijmegen?

Veel problemen met teams (een tijdje terug bij Germania meen ik?), weinig leden, weinig kader en te weinig bereidheid om al die zaken grondig aan te pakken. Dat maak ik er een beetje uit op.
 

Susa

New member
Veel problemen met teams (een tijdje terug bij Germania meen ik?), weinig leden, weinig kader en te weinig bereidheid om al die zaken grondig aan te pakken. Dat maak ik er een beetje uit op.

Klopt er was nog een man of 3 die de club runde.....
 

de waan

Well-known member
En die waren het kennelijk ook nog niet met elkaar eens. Dan houdt het wel een beetje op, ja.
 

Unregistere

Well-known member
Hoorde al dat de keeper graag naar Alverna wil(hebben keepers probleem)
Kan dat nu ?

Als Babberich echt geschrapt wordt door de KNVB volgens mij wel, zie in het recente verleden ook o.a. VVA '71, WKE en Haaglandia. Die spelers doken ook op bij andere clubs en mochten vrij snel spelen.
 

germania

Member
Zullen veel teams opgelucht adem halen dat ze niet meer tegen SCH hoeven te spelen.
Heb zelf gelukkig nooit problemen gehad met het spelen tegen SCH maar vond het nooit een lekker sfeertje om er tegen te spelen.
Spelers zullen nu wel uitwaaien naar andere Nijmeegse clubs.
 

de waan

Well-known member
Opnieuw 2 grote meneren die ermee stoppen bij SVZW:

De sympathieke en alom geliefde vereniging uit Wierden heeft inmiddels ook twee nieuwe spelers gehaald: Deniz Sahbaz komt terug van DVS'33 en Burak Basut komt van HSC'21.

Toch zonde dat een speler die mijns inziens zo mee zou kunnen bij pakweg Emmen ervoor kiest om te gaan spelen bij een eersteklasser.
 

de waan

Well-known member
Ik zou verwachten dat bij hem de ambities iets verder reiken dan op de fiets naar de training kunnen. Maar goed, we weten natuurlijk allemaal wat de reden is voor deze keuze en dat is zijn goed recht.

Wel een gemiste kans voor HHC trouwens. Die jongen zou voor elke club in de 2e Divisie een versterking zijn.
 
Bovenaan