District Noord

Abubakari

Well-known member
Als je Velocitas definieert als zaterdagclub, dan is Hoogezand dat ook. Die speelden vorig seizoen ook al op zaterdag.
Alleen speelt Velocitas al 7 of 8 seizoenen op zaterdag, maar verder heb je gelijk. Daarnaast verexcuseer ik mij als zondagmannetje van origine voor die post.😓
 

de waan

Well-known member
Het is wel waar, maar ook geen verrassing dat in Noord (en in iets mindere mate Oost) het niveau van de zaterdagclubs in de eerste klasse over het algemeen hoger ligt.
 

Abubakari

Well-known member
65e5cf3fd4385-IMG_3834.jpeg

Gister nog maar een degradatiekraker gedaan, was ook niet veel keus in Stad trouwens. Stadspark tegen Musselkanaal. Beetje lucky zege (in blessuretijd) voor Stadspark. Wel een hele leuke wedstrijd met veel kansen. Ook wel leuk, ik stond naast een groep Musselknoalsters. Met name de oude man naast mij liet horen dat Musselkanaal geen principiële zaterdagclub is. Menig gemiste grote kans en tegendoelpunt werd met begroet met hartgrondige gvd’s.
Daarna nog even verder gefietst voor het laatste dikke half uur van kelderklassekoploper Groen Geel zondag, verloren in een tumultueus duel verrassend met 1-2 van Usquert.
Ik hou het hier kort en link even door naar de verslagen. Lees je ook over Forward, Helpman, Groninger Boys, GVAV Rapiditas en Engelbert.

 

bqandy

Well-known member
BQ zaterdag komt van 0-2 terug tot 2-2.
Het wordt trouwens een fraaie ontknoping in de tweede periode in 3C noord zaterdag komend weekeinde.
Vier clubs met 15 punten aan kop en twee op het vinkentouw. Groen Geel met de beste papieren want het doelsaldo is +7. Thuis tegen Be Quick dat 12 punten heeft en ook nog een minieme kans maakt.
Lycurgus heeft een doelsaldo van +5 en speelt tegen hekkensluiter Mamio. Zuidlaren met +3 en speelt tegen de algehele koploper Helpman. Veendam 1894 ook met +3, speelt tegen middenmoter Aduard. Zuidhorn heeft net als BQ een kleine kans. 13 punten en gaat de slag aan met Loppersum.
 

Abubakari

Well-known member

Haha, kom ik net op facebook zowaar het hoogtepunt van Mamio-HFC15 tegen, Mamio keeper Bakkat die een tegenstander poort.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Eersteklasser Velocitas 1897 wil hogerop. Tenminste als het aan een deel van de leden ligt. Daardoor is wel een soort van crisis ontstaan en gaat het complete bestuur aftreden.
Een groep sponsoren/leden wil het eerste elftal in een aparte stichting onderbrengen. Doel is dat er middelen komen om minimaal vierde divisie te spelen. Het bestuur wil dat absoluut niet.
Begin volgende week is er een ledenvergadering en dan zal blijken wie als 'winnaar' uit de bus komt.
 

bqandy

Well-known member
Groen Geel pakte de tweede periode in 3C noord zaterdag. Leuke eerste helft. Na de pauze gebeurde er weinig meer, mede doordat GG vlak voor de pauze rood kreeg.
 

Abubakari

Well-known member
De topper in 1J tussen HZVV en ON eindigde in 0-0,HZVV miste een penalty.
Velocitas won bij hekkensluiter Hoogezand en gaat zich makkelijk handhaven, zo lijkt het.

Mamio verloor bij Lycurgus met 4-1, VVG verloor met 1-6 van Gorecht, Dokkum speelde 0-0 bij Feanwalden en buh kwiek pakte drie punten door thuis met 3-2 van Rijperkerk te winnen.

En waar was ik? In district Oost. Een vette thriller gezien! Daarover meer in District Oost.
 

Abubakari

Well-known member
Net as gisteren een topper in de derde klasse en wederom (net) buiten de provincie. In 3B Peize vs EHS’85 (uit Emmen). EHS’85 is demeest scorende club in 3B, 48x in 14 wedstrijden.
65ede35f26e44-IMG_3895.jpeg

Peize schoot uit de startblokken en scoorde al in de eerste minuut de 1-0. Halverwege de eerste helft viel de 2-0 en in de laatste tien minuten voor rust scoorde Peize nog 3x. Rust 5-0, eindstand 8-1! Peize zit ook nog in de beker en heeft een erg leuke jonge ploeg.
bqandy was bij GRC want bij Peize hebben ze liever niet dat je rookt.
65ee2e5e7e926-IMG_3894.JPG

GRC verloor met 1-4 van Winsum, GVAV won met 1-0 van VKW, ze staan beide onderin 1J.

Foreard staat ook onderin en verloor vandaag met 2-3 van Oldeholtpade. Stadspark won met 1-3 van Stadskanaal en is na twee zeges gestegen van de voorlaatste plaats naar de negende plaats. En is bovendien mede koploper in de tweede periode.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Ik heb net Onze Club gezien en daar zat Peize ook in. Dat moet echt een heerlijke middag zijn geweest.

Een paar schitterende kelderklassemomenten op een heerlijk terrein.

Wat is er eigenlijk mis met het hoofdveld?
 

bqandy

Well-known member
In 1J won Oranje Nassau de stadsderby bij PKC'83 met 5-2. Ook een verrassende winst van GVAV op DZOH.

HZVV en WVV hielden het op 0-0 zodat het nog mooier werd voor koploper Oranje Nassau.

En ik kreeg van PKC'83 nog een primeurtje mee.

 

Abubakari

Well-known member
Een Cambuur man bij PKC’83, dat moet goedkomen.
Leuk potje trouwens vanmiddag, heel veel kansen, de meeste voor ON, dus terechte zege.
 
Bovenaan