Derde divisie zaterdag 2018/19

Sjorro

Member
Achilles-29 speelt wel in soort van regionaal vacu?m; zowel nu in de 3e Divisie, als volgend seizoen in de (zat) Hoofdklasse. Zo goed als geen regionale derby's.

Trouwens, in de (zon) Hoofdklasse valt ook tegen, zie ik nu.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Dus eigenlijk moeten ze dan volgend seizoen voor een vierde keer op rij degraderen om weer wat derby's te krijgen?
 

JMD

Well-known member
Achilles is van oorsprong een zondagclub. Gaan die nu naar de zondag?
Als SJC dan ook nog degradeert heeft de KNVB dus weer een flink probleem op te lossen...
 

Forza AZ

Well-known member
Achilles is van oorsprong een zondagclub. Gaan die nu naar de zondag?
Als SJC dan ook nog degradeert heeft de KNVB dus weer een flink probleem op te lossen...

Achilles staat nu ingeschreven als zaterdagclub. Dus daar zullen ze ingedeeld worden tenzij er teveel zaterdagclubs zijn in de Hoofdklasse.

Het exacte aantal clubs per dag is nog afwachten, want in de nacompetitie volgt ook nog 1 finale tussen een zaterdagclub en een zondagclub.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
En dat is ook weer afhankelijk wat de KNVB gaat doen met de beloftenteams in de derde divisie.
 

Forza AZ

Well-known member
En dat is ook weer afhankelijk wat de KNVB gaat doen met de beloftenteams in de derde divisie.

Er zullen in de belofte-competitie toch nog wel 2 clubs te vinden zijn die in de Derde Divisie willen spelen (in plaats van Jong Den Bosch die niet gaan promoveren en Jong Groningen die zich terugtrekken). De KNVB heeft eerder al bepaald dat het niet verplicht is voor de bovenste clubs, maar dat er dan lager ge?indigde clubs mogen promoveren.
 

de waan

Well-known member
Als Vitesse ook stopt zijn er al drie nodig. En als die clubs al afhaken vraag ik me af of anderen daar ineens wel trek hebben
 

Forza AZ

Well-known member
Als Vitesse ook stopt zijn er al drie nodig. En als die clubs al afhaken vraag ik me af of anderen daar ineens wel trek hebben

Jong Vitesse is volgens mij druk om Jong Sparta voor te blijven om eventuele degradatie naar de Derde Divisie te voorkomen. Waarom zouden ze zich daar druk om maken als ze er helemaal mee gaan stoppen?
 

Unregistere

Well-known member
Dat is inderdaad wat tegenstrijdig. Hoor nu ook net dat ze bij VVSB afgelopen zaterdag vernomen hadden dat Sparta ook overweegt om te stoppen.

Maar eens zien wat er allemaal van waar is.
 

de waan

Well-known member
Omdat ze het nog niet zeker weten.

En omdat degenen die erover beslissen niet pers? bij het team betrokken zijn.
 

Unregistere

Well-known member
Dat maakt het ook lastig. Er gaan ook zo veel verhalen rond en, wellicht niet geheel toevallig, ook vaak in de wereld gebracht door clubs die hopen een sportief voordeeltje te behalen uit het eventueel stoppen van zo'n belofteteam. Vorig jaar wisten ze bij Capelle twee uur na de degradatie al 'zeker' dat Jong FC Groningen toen al zou stoppen. En nu brengt VVSB het verhaal over Jong Sparta. Terwijl de regels meestal iets anders voorschrijven dan die clubs in nood hopen.

Mochten Vitesse en Sparta zeker stoppen, dan wordt het een heel lastig verhaal om nog aan zes belofteteams te komen. Mogelijk knijpt men dan een oogje dicht voor FC Den Bosch, maar dan zijn er nog drie nodig. En dan klopt het denk ik wat De Waan zegt, want of er genoeg kandidaten zijn? Kan Feyenoord wel mooi alsnog meedoen...
 

Unregistere

Well-known member
Overigens, gisteren hadden wij het op de club ook over de nieuwe minpunten voor Achilles '29 en de gevolgen daarvan. Toen opperden enkele spelers en de trainer dat Achilles er beter uit kon gaan, want dan zouden wij gaan stijgen. Dat klopt, maar met het oog op de nacompetitie lijkt mij dit ongunstig.

Want stel dat Achilles daadwerkelijk nog de handdoek in de ring gooit, dan is het toch zo dat er geen derde periode meer is en dat het laatste ticket voor de nacompetitie op basis van de eindstand wordt verdeeld?
 

Forza AZ

Well-known member
Overigens, gisteren hadden wij het op de club ook over de nieuwe minpunten voor Achilles '29 en de gevolgen daarvan. Toen opperden enkele spelers en de trainer dat Achilles er beter uit kon gaan, want dan zouden wij gaan stijgen. Dat klopt, maar met het oog op de nacompetitie lijkt mij dit ongunstig.

Want stel dat Achilles daadwerkelijk nog de handdoek in de ring gooit, dan is het toch zo dat er geen derde periode meer is en dat het laatste ticket voor de nacompetitie op basis van de eindstand wordt verdeeld?

Volgens mij is de 3e periode over de 2e seizoenshelft als een club er mee op houd. Al is dat volgens mij nog nooit zo laat in het seizoen gebeurd.
 

Sensini

Active member
Volgens mij is de 3e periode over de 2e seizoenshelft als een club er mee op houd. Al is dat volgens mij nog nooit zo laat in het seizoen gebeurd.
Als een elftal wegvalt en er een oneven aantal overblijft dan wordt de competitie in twee periodes verdeeld , waarbij rechten op een gewonnen periode gehandhaafd blijven. De derde periodetitel wordt a.d.h.v. de eindstand bepaald.

____________________________
www.voetbalkroniek.nl
 

Unregistere

Well-known member
Maar dan is het zo dat enkele duels uit de 2e periode ook weer voor de 3e periode mee zouden tellen. Dat lijkt mij toch ook weer vreemd. Is verder ook niet aan de orde hoor, maar was even nieuwsgierig.

Ah, Sensini zat er net nog tussen met zijn reactie. Dat leek mij ook de meest logische optie.

Maar die mannen van Achilles maken het seizoen gewoon af natuurlijk en dan volgend seizoen weer vol aan de bak in de hoofdklasse. Met of zonder Mexicanen.
 
Bovenaan