Derde divisie zaterdag 2018/19

JMD

Well-known member
De simpele conclusie zou ja zijn. Maar de nacompetitie 3e Divisie / Hoofdklasse is niet gesplitst zaterdag/zondag maar deels samen.
Had ik gezien inderdaad. Maar dan kan je dus een nog schevere verdeling krijgen (of niet natuurlijk)
 

Unregistere

Well-known member
Om 18.00 uur ?

Zeker. Doen ze nu ook al vaak en dat bevalt ze prima. Ook qua publieke belangstelling.

Die beloften worden gelijk verdeeld over beide speeldagen. 2 op zaterdag en 2 op zondag.

Weet ik. Maar in theorie zou ??n daarvan dus de 'zaterdagplek' van SJC kunnen overnemen, omdat er nu slechts ??n in de afdeling zit. En anders gaan ze uiteraard gewoon schuiven met vrijwilligers of zijn de degradanten de sjaak.

Interessanter is de vraag hoe het nu eigenlijk zit met Jong FC Groningen en de derde periode. Volgens mij zijn beloften in de tweede en derde divisie uitgesloten van deelname aan de nacompetitie. Maar als ze eerste worden in de periode, neemt dan de hoogst ge?indigde ploeg in de periode zonder periodetitel die plek over of wordt die via de ranglijst van de totale competitie verdeeld? Dat kwam ik zo snel nog niet tegen.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Stond vorige week (of de week daarvoor) ook al in de Groninger Gezinsbode, al was het toen nog "zo goed als zeker".
 

Unregistere

Well-known member
Toch best verrassend, die had ik niet direct zien aankomen. Wel jammer in de zin dat ik mijn jaarlijkse praatje met bqandy op Corpus den Hoorn dan moet gaan missen.
 

Unregistere

Well-known member
Nadat onlangs werd besloten dat Ed Ridderhof, de huidige assistent-trainer van ASWH, weer terugkeert als hoofdtrainer van het tweede elftal, moest de club op zoek naar een nieuwe rechterhand voor toekomstig trainer Rogier Veenstra. Die is inmiddels gevonden. Sjoerd van der Waal (34) wordt de assistent-trainer.

Leuk, want hij is een oud-speler van de club. Speelde in totaal vier jaar voor ASWH, verdeeld over twee perioden. Met name zijn eerste periode als speler (2004-2006) was zeer succesvol, want toen won hij alle amateurprijzen die er zijn. Momenteel voetbalt Van der Waal nog bij eersteklasser Sliedrecht, maar na dit seizoen bergt hij zijn voetbalschoenen op. Jong trainersduo dus in elk geval!
 

Unregistere

Well-known member
Ga je je oud voelen volgend seizoen denk je?

Nee hoor, ik zit nog aan de goede kant. Keeperstrainer, teammanager en verzorger allemaal vijftigers, dus ik zit bij de jongste helft van de staf. :p

En extra leuk is dat ik Sjoerd ook als speler nog heb meegemaakt. Wel voor het eerst dat de trainers jonger zijn, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
 

Unregistere

Well-known member
Er is veel gedoe bij DOVO:

Onrust bij DOVO: Spelers klagen, maar trainer Kruys mag blijven

VEENENDAAL Een spoedoverleg moet het redmiddel worden voor de band tussen spelers van DOVO en de trainer. Een groot deel van de selectie heeft het vertrouwen opgezegd in Gert Kruys en daarom werden de koppen maandagavond bij elkaar gestoken. De uitkomst; DOVO gaat met Kruys door en wie niet mee wil, mag gaan.

Jeroen van der Veer

De technische commissie van DOVO staat achter hoofdtrainer Gert Kruys en heeft kenbaar gemaakt dat spelers met een doorlopend contract mogen vertrekken als zij niet meer achter de trainer staan. Dat is de uitkomst van een spoedberaad op maandagavond. Een groot deel van de selectie heeft het vertrouwen in de hoofdtrainer opgezegd, maar de club heeft nu een statement gemaakt.

ONVREDE
Al langere tijd rommelt het rondom het eerste team van DOVO. Bij de spelers onderling zijn de verhoudingen meer dan goed, maar mede door de tegenvallende resultaten meldt een belangrijk deel van de spelersgroep aan de redactie van VeenendaalseKrant.nl geen vertrouwen meer te hebben in de samenwerking met Gert Kruys. Dit signaal is -opnieuw- bij de technische commissie terecht gekomen, die de spelers voor de maandagavondtraining bij elkaar riep. Hierbij werd gesproken met de volledige A-selectie en hierbij was hoofdtrainer Kruys niet aanwezig. ,,De aanleiding hiervoor waren de tegenvallende resultaten, maar ook omdat wij onvrede merkten", aldus Kees Muller van de technische commissie.

CONTRACTEN ONTBINDEN
In dit gesprek werd direct aangegeven dat de technische commissie niet van plan is de samenwerking met Kruys te be?indigen. De coach verlengde zijn contract in november 2017 met twee seizoenen en staat daardoor nog minimaal een seizoen onder contract. Deze contractverlenging kwam mede tot stand omdat Kruys het zeer knap voor elkaar kreeg om DOVO naar de derde divisie te brengen. Ook nu, anderhalf seizoen later, is de club van mening dat Kruys de juiste persoon op de juiste plaats is.

TROTS ZIJN
Hierop reageerde een deel van de spelersgroep maandagavond verontwaardigd en zij voelen zich niet gehoord. Hierop besloot de technische commissie een duidelijk signaal af te geven. Zo werd medegedeeld dat spelers die al hun toezegging hebben gedaan om volgend seizoen voor DOVO uit te komen, hun contract mogen laten ontbinden. Dit betekent dat spelers vrij zijn om met andere verenigingen te onderhandelen, om zo na dit seizoen daadwerkelijk een overstap te maken en de DOVO-deur achter zich dicht te trekken. ,,Spelers moeten trots zijn om voor DOVO te spelen", aldus Muller. ,,Ben je dat niet, dan schiet het voor alle partijen niet op. Dat heb ik ze ook verteld en er is door niemand gezegd dat hij per direct zijn spullen inlevert."

DIEPTEPUNT
Het is niet voor het eerst dat spelers duidelijk maken niet op ??n lijn te zitten met de technische staf. Zo zijn enkele spelers voor de winterstop ook al naar de technische commissie gestapt om hun ongenoegen kenbaar te maken. Binnenkamers is er gesproken over de samen- en wisselwerking tussen staf en spelers. Besloten werd om op dezelfde voet door te gaan, maar dit lijkt nu zijn dieptepunt te hebben bereikt.

STRIJDLUSTIG
,,Het is nu alle hens aan dek", bekent Muller, die na het groepsgesprek ook direct met Kruys om de tafel ging zitten. ,,We hebben daar eerlijk aangegeven wat de spelersgroep vond en hoe zij erover dachten. Deze situatie verdient alle aandacht en wij zitten er dan ook bovenop. Kruys toonde zich strijdlustig en heeft beloofd stappen te maken. Dat moeten de spelers ook doen en zo hopen wij dat de neuzen weer dezelfde kant op komen te staan."

GEZICHT VAN DOVO
De gehele vereniging hunkert naar succes en mede daarom lijkt er nu zand in de machine te zijn ontstaan. Zo had iedereen haar pijlen gericht op het behalen van de derde periodetitel, maar na nederlagen tegen Quick Boys (5-0) en ASWH (1-3) lijkt dit doel niet meer realistisch. Ondanks de enorme wil om te promoveren naar de tweede divisie, heeft de het eerste team van DOVO opnieuw een verloren seizoen en lijkt het de komende wedstrijden voor 'niets' te spelen.

Door de tegenvallende resultaten, en de signalen dat een deel van de selectie niet meer achter Kruys staat, besloot de technische commissie maandag het gesprek aan te gaan met haar spelers. ,,Vertrouwen kun je ook weer terugwinnen. Daar moeten we nu aan werken. De technische commissie, de selectie, de trainer en de gehele club. Met z'n allen zijn wij het gezicht van DOVO en dat moet iedereen beseffen."

BOETE
Naast het statement dat de club achter de hoofdtrainer staat, kwam het met nog een mededeling. Na de laatste twee verliespartijen verwacht de technische commissie een passend antwoord van de selectiespelers. Zo heeft het kenbaar gemaakt dat er bij een nieuw verliespartij, zaterdag op eigen veld tegen Eemdijk, een boete volgt. Dit geldt voor de spelers die minuten maakten tegen Quick Boys, ASWH en/of zaterdag spelen tegen de nummer 16 uit de derde divisie. ,,Dat moet je genuanceerder zien", laat Muller weten nadat hij hiermee geconfronteerd werd. ,,De spelers hebben een boete gekregen voor de twee wanprestaties en deze wordt kwijtgescholden als we een goed resultaat boeken tegen Eemdijk."

OP EEN MISSIE
Het moge duidelijk zijn dat er herstelwerkzaamheden nodig zijn om DOVO weer een voetbalmachine te maken. Iets wat hoofdtrainer Gert Kruys zich ook realiseert. ,,Dat er spelers ontevreden zijn is logisch gezien de resultaten. Daarnaast is ook bekend dat een aantal spelers moeite met mij heeft en dat heb ik ook met hen. Maar ik ben wel wat gewend en blijf hier rustig onder. Winnen we straks weer, dan hoor je niemand. Ik ben sportman en kom uit het profwereldje. Ben wel eens ontslagen en ook kampioen geworden. Na Quick Boys ben ik heel erg boos geworden en dit is bij een aantal spelers verkeerd gevallen. Zij zijn amateurs en hebben het bij DOVO heel goed; dat heb ik ze vooral voorgehouden en lijken ze wel eens te vergeten."

Op de vraag of Kruys nog wel lekker op zijn stoel zit, nu duidelijk is geworden dat niet iedereen volledig achter hem staat, is hij helder. ,,Ik had maandag aan kunnen geven dat ik stop, maar dat doe ik niet. Ik vind DOVO een mooie club en wij hebben een missie. We willen naar de tweede divisie. Spelers die niet met mij verder willen, hebben te horen gekregen wat de mogelijkheden zijn."

https://veenendaalsekrant.nl/sport/...-klagen-maar-trainer-kruys-mag-blijven-570034
 

Unregistere

Well-known member
Nou, dat klopt ergens wel weer, want de meeste spelers van DOVO hoeven niet direct te klagen. :p

Viel me zaterdag wel al op dat er veel geharrewar was, met name van spelers richting de bank. Het zal ook wel tegenvallen allemaal natuurlijk, want ze begonnen als - op z'n minst - een outsider voor de titel aan dit seizoen.
 

Unregistere

Well-known member
Interessante ontwikkeling in Hoornaar. Lange tijd zag het er naar uit dat Frans Adelaar zou terugkeren bij het ambitieuze SteDoCo, maar sinds kort gonst nu ook de naam van Hans Kraaij junior rond als opvolger van de vertrekkende trainer Gijs Zwaan. En dat is serieus, begreep ik uit betrouwbare bron. Al zou hij nog altijd slechts 'een van de kandidaten' zijn en is er dus nog niets rond.

En dus uiteindelijk toch geen Hansie Hansie, maar gewoon Frans Adelaar geworden. Hij keert weer terug als hoofdtrainer van het ambitieuze SteDoCo.

Eemdijk-routinier Jasper Bolland heeft besloten per direct te stoppen. Dat wilde hij vorig jaar al, maar na de promotie haalde de club hem toch over door te gaan. Sinds de trainerswissel is hij op de bank beland en daarom stopt Bolland er nu dan toch mee.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Top 3 wint en van de onderste 4 pakt alleen Achilles'29 een puntje. Het grote gros in de middenmoot voetbalt eigenlijk nergens meer om.
 

JMD

Well-known member
Het grote gros in de middenmoot voetbalt eigenlijk nergens meer om.
En de Noordoosters van deze wereld maar klagen dat de 2e divisie zo spanningsloos is en dat dat komt doordat het de 2e divisie is, waaruit niet gepromoveerd kan worden.

SJC kan directe handhaving wel vergeten, Noordwijk won weer vlak voor tijd en Hoek haakt af. SJC ontvangt volgende week Quick Boys...
 

Unregistere

Well-known member
Is iets te kort door de bocht van Groene hoor, want er is volgens mij ook nog een periodetitel te winnen. Als je die hebt, kun je zelfs promoveren, dus noem dat maar niks...

Voor ASWH vanmiddag de tweede overwinning op een rij. Nu thuis tegen FC Lisse. Uiteraard - althans, dat zou je bijna zeggen dit seizoen - kwamen we weer vlot op achterstand door een goal van Leroy Oehlers in de elfde minuut. Had de keeper misschien kunnen hebben. Maar zoals vaker gaat ASWH beter spelen als er iets rechtgezet moet worden en FC Lisse werd verder naar achteren gedrongen. Na een half uur een heerlijke knal van aanvoerder Jesper van den Bosch (1-1) en kort voor rust de 2-1 door 'good old' Mels van Driel. Hij rondde een lekkere aanval over veel schijven af.

In de tweede helft werkte Peter Verhoeve na een hoekschop van Van Driel al snel de 3-1 binnen. De negende goal van de centrale verdediger, die daardoor nu alleen clubtopscorer is. Dat leek de beslissing, maar toen raakte Menno Vooges geblesseerd in een duel. Zijn vervanger liep nog warm toen FC Lisse tegen tien man de aansluitingstreffer produceerde. 'Mister Lisse' Rik Vermeulen maakte hem. Daardoor bleef het tot het einde spannend, ook omdat we verzuimden in de omschakeling de vierde te maken.

Maar uiteindelijk een lekkere zege. Daardoor staan we nu weer in het linkerrijtje en draaien we lekker mee in de periode, al is dat nog wat vroeg. Maar goed, zou leuk zijn als dat nog even zo blijft, dan zijn de wedstrijden wel iets spannender.

4jtlhw.jpg

ASWH-linksback Yassine Belghar ziet Bert Koomen namens FC Lisse en schermt de bal af

Koploper Noordwijk scoorde voor de verandering maar weer eens in de blessuretijd. Hoek was al afgehaakt, die zetten alles op de nacompetitie. Verliezen bij Achilles ging ze echter net iets te ver, dus ze kwamen nog wel terug tot 3-3.

Onderin deed VVOG zeer goede zaken door van SJC te winnen. Staan nu negen punten los van de nummer vijftien, die tot drie punten had kunnen naderen.

Tot slot voorkwamen de spelers van DOVO een boete door een 3-0 overwinning op Eemdijk. Dus die speelden ook wel degelijk ergens om, Groene. ;)
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Winst op FC Lisse brengt ASWH in het linkerrijtje

ASWH is terug in het linkerrijtje van de derde divisie. De Ambachters klopten vanmiddag op sportpark Schildman directe concurrent FC Lisse (3-2), waardoor zij naar de negende plek stegen. Bovendien blijft de ploeg van trainer Cesco Agterberg hierdoor goed meedraaien in de derde periode. Niet voor het eerst dit seizoen diende ASWH een achterstand om te buigen, want na iets meer dan tien minuten openden de bezoekers de score. De Ambachters werden echter steeds sterker en drongen FC Lisse terug. Dat leverde een goed spelend ASWH nog voor rust een voorsprong op. Nadat clubtopscorer Peter Verhoeve vroeg in de tweede helft de marge vergrootte, leek het duel beslist. Op het moment dat ASWH even met tien man stond, sloeg FC Lisse echter toe en produceerde de aansluitingstreffer. Daardoor bleef het tot het laatste fluitsignaal spannend. ASWH hield de voorsprong vast en pakte daardoor voor de tweede wedstrijd op een rij drie punten.

Trainer Cesco Agterberg zag na de gewonnen wedstrijd bij DOVO van vorige week geen aanleiding om aan zijn elftal te sleutelen. Alleen in de aanval moest hij noodgedwongen iets wijzigen, omdat Ismail Yildirim in het buitenland verbleef en niet inzetbaar was. Agterberg koos daarom voor Lester Pires. De trainer kon nog geen beroep doen op de geblesseerde Stef Doed?e en Sanzio Dieterich, terwijl Sam van de Kreeke zich in de afgelopen week ook in de ziekenboeg meldde. Daar stond de rentree van Lars Bosscha tegenover. De middenvelder nam plaats op de reservebank.

Voor aanvang van de wedstrijd werd een indrukwekkende minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan Joke van der Straaten. De beginfase op een zonnig sportpark Schildman had een open karakter. Beide teams oogden fris en al vlot kregen de bezoekers de eerste goede kans. De razendsnelle rechtsbuiten Milton Klooster ontsnapte en legde terug op Oussama Siali, maar Stefan Kok had een prima redding in huis. Daarmee voorkwam hij dat de Ambachters opnieuw snel op achterstand kwamen. Toch bleek het uiteindelijk uitstel, want na een kleine tien minuten moest Kok de bal alsnog uit het net halen. Na een diepe bal kon FC Lisse-linksback Leroy Oehlers op avontuur. Hij bereikte het strafschopgebied van ASWH, kwam naar binnen en schoot raak. Opnieuw was er dus een inhaalrace nodig om het gewenste resultaat te bereiken.

De Ambachters zetten die inhaalrace maar direct in met een gevaarlijke aanval over de linkerkant. De door Lester Pires bediende linksback Yassine Belghar mikte echter naast. Dit bleek een voorbode van een duidelijke kentering in de wedstrijd, waarbij ASWH het heft in handen nam. De bezoekers werden verder naar achteren gedrukt, al ontsnapte Moubarak Adouch nog wel een keer aan de defensie. De voorzet van de middenvelder van FC Lisse rolde echter voor het doel langs zonder dat iemand het laatste tikje gaf. Een waarschuwing voor ASWH om in de jacht naar de gelijkmaker ook achterin alert te blijven. Bijna werd het evenwicht hersteld door Bilal El Amrani. De kopbal van de spits, na een hoekschop van Mels van Driel, werd door een FC Lisse-speler echter nog van de lijn gehaald. Na een half uur was het wel raak. Bilal El Amrani en Lester Pires zochten de combinatie in het strafschopgebied van de gasten, maar het idee van de spitsen leek te stranden. De bal klutste echter wel precies in de richting van Jesper van den Bosch. De aanvoerder bedacht zich geen moment en haalde fantastisch uit. De bal vloog in de verre hoek binnen en het stond weer gelijk.

ASWH voelde dat er meer in zat en drukte door. Na een actie van Lester Pires kon Fabian Korporaal de bal meenemen in het strafschopgebied. Hij zocht de verre hoek, maar doelman Cummins bracht redding met de voet, waarna Jesper van den Bosch nog een poging waagde. Opnieuw voorkwam de goalie van FC Lisse een doelpunt. Even later mochten de Ambachters wel juichen. Er werd een schitterende aanval over veel schijven opgezet, waarbij Menno Vooges uiteindelijk Fabian Korporaal vond. De middenvelder zag de doorgelopen Mels van Driel komen en speelde de routinier aan. Van Driel draaide zich vrij en schoot van dichtbij beheerst de 2-1 in het net. Een op dat moment meer dan verdiende voorsprong voor ASWH, die de ploeg ook tot de rust vast hield. Wel met hulp van Peter Verhoeve, die na een counter van Milton Klooster voorkwam dat FC Lisse nog een goede kans zou krijgen.

In de tweede helft stichtte ASWH het eerste gevaar via de mee opgekomen David Almeida, maar het schot van de rechtsback werd gekraakt. Toch hadden de Ambachters snel de ruimere marge te pakken. Een hoekschop van Mels van Driel werd door Peter Verhoeve met de hak verlengd tot in de verre hoek: 3-1 voor ASWH! Alweer het negende doelpunt van de Hagenees, die zich daarmee tot clubtopscorer kroonde. Het leek eigenlijk een vroege beslissing, maar uit het niets keerde het geloof bij FC Lisse terug. In een fase waarin ASWH even met tien man stond door een blessure bij Menno Vooges zetten de bezoekers een aanval op. Een voorzet werd voorbij de tweede paal teruggelegd op Rik Vermeulen en die schoot de 3-2 binnen. Direct na dit doelpunt kwam Lars Bosscha als invaller binnen de lijnen, waardoor het weer elf tegen elf werd.

Met nog ongeveer een half uur op de klok kon het plots weer alle kanten op. De bezoekers voerden enkele wissels door in de hoop nog een gelijkmaker te forceren, terwijl ASWH naar de bevrijdende vierde treffer zocht. De beste kans hierop was voor Bilal El Amrani. Na een inworp en sterk werk van de onvermoeibare Jesper van den Bosch kon El Amrani op doel schieten, maar hij mikte rakelings naast. Ook schoten van Lars Bosscha en Jesper van den Bosch leverden niet de gewenste vierde goal op. Daardoor moest ASWH op blijven passen, bijvoorbeeld bij een kopballetje van Luca Tarani in de handen van Stefan Kok. Trainer Agterberg voerde nog een dubbele wissel door in de slotfase. Nick Slotboom en Gilmaro van de Werp kwamen voor Lester Pires en Mels van Driel. Van de Werp zette meteen een lange rush in na een onderschepping, maar de gezochte combinatie met een medespeler pakte net niet goed uit. FC Lisse was nog een keer heel dreigend na een hoekschop. David Verweij kopte hard over.

Het leek er dus op dat ASWH de voorsprong zou vasthouden en op weg was naar een belangrijke zege. In de slotfase zorgde de tot man van de wedstrijd uitgeroepen Bilal El Amrani bijna nog voor de kers op de taart met een fantastische omhaal. Doelman Cummins wenste echter niet mee te werken en had een knappe redding in huis. Vrijwel meteen daarna floot scheidsrechter Van den Elzen, die kon terugkijken op een prima wedstrijd, voor het laatst. Dankzij de overwinning op FC Lisse passeerde ASWH de tegenstander op de ranglijst. De ploeg staat nu negende en blijft bovendien goed meedraaien in de derde periode. Volgende week wacht in dat opzicht opnieuw een belangrijke wedstrijd. ASWH bezoekt dan het altijd lastig te bespelen ODIN '59. Eerst staat komende dinsdag echter nog een thuiswedstrijd tegen Spartaan '20 in de tussenronde van het toernooi om de Palace Casino Cup op het programma.

ASWH - FC Lisse 3-2 (2-1)
11. 0-1 Leroy Oehlers 30. 1-1 Jesper van den Bosch 39. 2-1 Mels van Driel 52. 3-1 Peter Verhoeve 61. 3-2 Rik Vermeulen
Scheidsrechter: Frank van den Elzen

ASWH: Stefan Kok; David Almeida, Stanley Husen, Peter Verhoeve, Yassine Belghar; Jesper van den Bosch, Menno Vooges (61. Lars Bosscha), Mels van Driel (81. Gilmaro van de Werp), Fabian Korporaal; Bilal El Amrani, Lester Pires (81. Nick Slotboom)

FC Lisse: Erik Cummins; Bert Koomen, David Verweij, Justin Valk, Leroy Oehlers; Lars Rauws, Rowdy van der Putten (73. Robin van der Zwet), Moubarak Adouch; Milton Klooster (67. Luca Tarani), Rik Vermeulen (70. Bas Buimer), Oussama Siali

DSC_0133.jpg

Toreador! Peter Verhoeve viert de 3-1, zijn negende competitiedoelpunt van het seizoen

En we hebben ook bewegend beeld:
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Alles op een rijtje:

Speelronde 27

Achilles '29 - Hoek 3-3 (3-1)
9. 1-0 Kerem Cifci 14. 2-0 Joey Dekkers 18. 2-1 Kyle Doesburg 28. 3-1 Kevin Schmidt (strafschop) 69. 3-2 Kyle Doesburg 90 (+3). 3-3 Rik Impens

AFC Ajax - ODIN '59 1-2 (0-1)
8. 0-1 Thom de Vries 54. 0-2 Thom de Vries 61. 1-2 Kenneth Misa-Danso

ASWH - FC Lisse 3-2 (2-1)
11. 0-1 Leroy Oehlers 30. 1-1 Jesper van den Bosch 39. 2-1 Mels van Driel 52. 3-1 Peter Verhoeve 61. 3-2 Rik Vermeulen

DOVO - Eemdijk 3-0 (2-0)
43. 1-0 Abderrahim Loukili 45. 2-0 Joshua Patrick 64. 3-0 Abderrahim Loukili
Rood: Klaas Bout (Eemdijk)

Harkemase Boys - Jong FC Groningen 1-1 (1-1)
9. 1-0 Jesse Renken (strafschop) 35. 1-1 Michael Breij

Noordwijk - ONS Sneek 2-1 (1-1)
20. 1-0 Nick van Staveren 40. 1-1 Frits Dantuma 90 (+1). 2-1 Tjeerd Westdijk

Quick Boys - De Dijk 3-0 (1-0)
11. 1-0 Dennis Kaars 62. 2-0 Jeffrey Ket 68. 3-0 Kay Tejan (strafschop)

SteDoCo - DVS '33 Ermelo 1-2 (0-0)
85. 0-1 Roald de Vries 87. 0-2 Berry Powel 89. 1-2 Bryan Jongeneel

VVOG - SJC 3-0 (1-0)
43. 1-0 Wilko Braam 78. 2-0 Mike Ahrens 83. 3-0 Joshua Tijdens

STAND

1. Noordwijk 27-62
2. Quick Boys 27-57
3. DVS '33 Ermelo 27-55
4. Hoek 27-49
5. Jong FC Groningen 27-46
6. ODIN '59 27-45
7. Harkemase Boys 27-44
8. SteDoCo 27-43
9. ASWH 27-39 (+3)
10. FC Lisse 27-39 (-5)
11. DOVO 27-38
12. AFC Ajax 27-35
13. ONS Sneek 27-33
14. VVOG 27-32
15. SJC 27-23
16. Eemdijk 27-17
17. Achilles '29 27-15
18. De Dijk 27-13

Topscorers:

1. Joshua Patrick (DOVO) 26
=. Olivier Pilon (DVS '33 Ermelo) 26
3. Kyle Doesburg (Hoek) 20
4. Tjeerd Westdijk (Noordwijk) 17
5. Joran Schr?der (SteDoCo) 16
6. Tom Duindam (SJC) 14
=. Rik Impens (Hoek) 14
=. Yum? Ramos (ONS Sneek) 14
=. Kay Tejan (Quick Boys) 14
=. Thom de Vries (ODIN '59) 14
11. Benjamin Roemeon (DVS '33 Ermelo) 13
=. Kevin Schmidt (Achilles '29) 13
=. Robert Stelpstra (Harkemase Boys) 13
14. Kenneth Misa-Danso (AFC Ajax) 12
=. Maurice de Ruiter (DVS '33 Ermelo) 12
=. Nick van Staveren (Noordwijk) 12
17. Yannick Bouw (Eemdijk) 11
=. Mick Christophersen (De Dijk) 11
=. Oktay ?zt?rk (DVS '33 Ermelo) 11
=. Rowdy van der Putten (FC Lisse) 11
21. Sabir Achefay (Noordwijk) 10
=. Henny Bouius (Harkemase Boys) 10
=. Daniel Bouman (Jong FC Groningen) 10
=. Youssef El Baouchi (SJC) 10

Abderrahim-Loukili-De-Dijk.jpg

Met twee goals hielp Abderrahim Loukili DOVO aan de winst tegen Eemdijk, waardoor een onrustige week goed eindigde: geen boete voor de spelers van DOVO!

Voorspelling genomineerden speler van de week:

* Thom de Vries (ODIN '59)
* Abderrahim Loukili (DOVO)
* willekeurige speler VVOG, waarschijnlijk een doelpuntenmaker

Outsiders zijn Kyle Doesburg (Hoek), Tjeerd Westdijk (Noordwijk), een doelpuntenmaker van Quick Boys en de waarschijnlijk over het hoofd geziene Jesper van den Bosch (ASWH)
 
Bovenaan