Derde Divisie A 2023 / 2024

De Groene Scout

Well-known member
Uiteindelijk 6-4 voor VVSB geworden.
Koploper Harkemase Boys verloor vandaag van Sparta Nijkerk.
Nummer 2 Genemuiden maakte daar maar deels gebruik van door thuis 2-2 te spelen tegen HSC'21.
Halverwege stonde de ploeg uit Haaksbergen nog met 2-0 achter maar na opnieuw een fraaie vrije trap van Roep en een strakke kopgoal van Jules Stokkers in de laatste minuut werd het nog 2-2.
De nummer 3 op de ranglijst sloop wel dichterbij; IJsselmeervogels won met 2-3 bij DOVO.
Verder trekken de amateurs van Volendam zich niets aan van de soap in het palingdorp en blijven gewoon veel winnen. Zo ook vandaag met 3-1 van het altijd lastige Hercules.
Onderin een belangrijke winst van Staphorst op Hoogeveen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Van de kopgroep vandaag alleen Genemuiden dat niet wist te winnen.
De onderste 5 verloren (op Hoogeveen na dat morgen nog in actie komt).
HSC'21 haalde een puntje op Urk. Nadat het via een pingel van Roep op 0-1 kwam, moest het eerst met 2-1 achter komen alvorens Stokkers de 2-2 maakte. Was een vermakelijk duel op hoog niveau van beide kanten volgens enkele ooggetuigen.
 

JMD

Well-known member
VVSB won vandaag bij Hoogeveen en moet volgende week thuis tegen Harkemase Boys. Als ze die winnen staan ze gewoon maar op een punt of 4/5 van de kop. Niet slecht voor een ploeg die na 5 duels maar op 2 punten stond
 

De Groene Scout

Well-known member
IJsselmeervogels heeft de koppositie weer overgenomen door zelf te winnen en omdat Harkemase Boys verloor bij VVSB.
Ook VVSB en Volendam wonnen en blijven in de kopgroep.

Zo nog het duel tussen de middenmoters HSC'21 - Hercules.
 

JMD

Well-known member
VVSB won pas in de slotfase en gaat na een dramastart van het seizoen in 2024 gewoon meedoen om de titel als het zo doorgaat
 

de waan

Well-known member
Ik verwacht dat IJsselmeervogels wel de langste adem gaat hebben en na de winterstop langzaam afstand gaat nemen. Met Sparta Nijkerk misschien nog wel als belangrijkste concurrent.
 

JMD

Well-known member
DE Vogels verliezen en Harkemase Boys wint de topper bij Volendam en dus staat Harkemase Boys weer op kop. Ook VVSB verloor, verrassend, thuis van DVS'33. Zonde, want dan hadden ze nog meer richting de top kunnen gaan.
 

noordooster

Well-known member
Volgende week de topper tussen de nrs 1 en 2: Harkemase Boys tegen Genemuiden.
Genemuiden won vandaag met 1-0 van Hoogeveen en Staphorst versloeg Eemdijk met maar liefst 3-0 .
Harkemase Boys stond in Volendam tot de 89e minuut (volgens voetbalnoord) met 1-0 achter maar won toch nog met 1-3 .
 

JMD

Well-known member
Klopt niet, Harkemase Boys stond idd wel 1-0 achter, maar volgens mij viel de gelijkmaker al voor rust. De 1-2 viel wel redelijk in de slotfase, maar voor mijn gevoel niet vlak voor tijd.
 

De Groene Scout

Well-known member
In Haaksbergen werd het vanmiddag 3-3 in een vermakelijk duel tussen 2 ploegen die voor de winst gingen.
Hoog tempo, vroeg druk zetten van beide kanten, daardoor ook aan beide kanten wel eens foutjes.
Na 90 minuten wel een terechte uitslag, waarbij HSC'21 kort voor tijd nog de pech had dat het een penalty werd onthouden.
 

noordooster

Well-known member
Trainer Karlo Meppelink moest na 1 jaar weg bij vv Staphorst en ook Joram Hendriks blijft niet langer dan 1 jaar.
Voor komend seizoen heeft de club Richard Karrenbelt als hoofdtrainer vastgelegd.
Ik denk dat deze ex-trainer van oa ONS Sneek, Urk, Genemuiden, CSV Apeldoorn, Putten en WHC prima bij vv Staphorst past.
 

De Groene Scout

Well-known member
In Harkema werd het afgelast en daardoor is IJsselmeervogels weer even koploper. Ook Volendam blijft het goed doen.
De duels voor morgen zijn beide ook afgelast.
 

De Groene Scout

Well-known member
De Vogels en Volendam blijven bovenaan staan na vandaag. Beide wonnen; de andere ploeg uit de kopgroep Harkemase Boys had een snipperdag omdat Hercules nog even moest bijkomen van het bekerduel.
Verder toch wel een verrassende nederlaag van Sparta Nijkerk thuis tegen Urk.,

Morgen nog de nummers 16 en 17 tegen elkaar in een rechtstreekse confrontatie en een duel der middenmoters tussen HSC tegen DEM.
 

De Groene Scout

Well-known member
Meestal heb ik hier wel lovende woorden over het spel van HSC'21. Vandaag een keer niet.
Voor de thee was het nog redelijk, maar vooral in de laatste fase vaak net niet. Daardoor slechts met 1-0 naar de thee i.p.v 3-0.
Na rust was het ver ondermaats en nam DEM het initiatief compleet over. Het liep niet, geen beleving, geen strijd en ook invallers die doorgaans iets extra's brengen gaven het nu niet. Treurig middag.
Willen gaar linkerrijtje / top 5 etc. maar op deze manier is anoniem meehobbelen en om des keizers baard uitvoetballen meer aan de orde.
 

noordooster

Well-known member
Gisteren weer eens een thuiswedstrijd van vv Staphorst gezien. En het viel niet mee.
Er werd met 1-2 verloren van Rijnvogels en dat was niet onverdiend.
Zoals zo vaak liet Staphorst veel strijd zien, maar voetballend ging er teveel mis.
Spelers als Martin van 't Ende, Stan Haanstra en Sander de Grote begonnen op de bank en ook Martijn Brakke was er niet bij.
Redenen zijn mij niet bekend.
Na de 0-1 kwam Staphorst nog terug tot 1-1 via invaller Sander de Grote, maar even later was het alweer 1-2 .
Afgaande op deze wedstrijd denk ik dat Staphorst blij mag zijn als het zich dit seizoen handhaaft.
Ik vond Dirk Muis en vooral Daimen Schra de beste spelers bij de thuisclub.
 

De Groene Scout

Well-known member
Volendam won gisteren met maar liefst 0-3 bij De Vogels en staat nu alleen aan kop.
Harkema speelde gelijk en Genemuiden won wel. Dat blijft nog wel even spannend tussen die vier.

Vanmiddag om 14.00 uur nog Hoogeveen - HSC'21
 

De Groene Scout

Well-known member
Zwakke pot, domme rode kaart en dus 4-1 nederlaag.
Het loopt niet op dit moment.
In de winsterstop werd de wens uitgesproken om richting top 5 te gaan; handhaving lijkt ook dit seizoen het hoofddoel.
 

De Groene Scout

Well-known member
Genemuiden wint de topper van Harkema met maar liefst 0-4 en neemt hierdoor de leiding over.
Hoogeveen wint ook opnieuw en is met een mooie serie bezig
 
Bovenaan