Derde Divisie A 2022/2023

JMD

Well-known member
Ik ben heel benieuwd of de KNVB er iets mee doet. In 2018 werd HSV Heiloo na een vergelijkbare actie gestraft van 4 punten in mindering.
En werden ze uit de nacompetitie gehaald. Hillegom (dat de 1e ronde nacompetitie van HSV verloor) werd opgevist en behield uiteindelijk de eersteklasser status
 

noordooster

Well-known member

Sparta Nijkerk laat het er niet bij zitten.
 

JMD

Well-known member
Wat is er overigens bij ASWH gebeurd? Vorig seizoen uit de 2e divisie gedegradeerd en nu uit de 3e ....
 

noordooster

Well-known member
Wat is er overigens bij ASWH gebeurd? Vorig seizoen uit de 2e divisie gedegradeerd en nu uit de 3e ....
Kwamen als periodekampioen destijds in de 2e divisie terecht, nadat ze in de 3e divisie als 7e waren geëindigd.
In de 2 jaren daarvoor werden ze in de 3eD. 11e en 4e en daarvoor speelden ze jarenlang Hoofdklasse.
In het eerste jaar 2e D. eindigden ze na 24 wedstrijden als 18e en laatste.
Deze competitie werd dus voortijdig beëindigd en ASWH mocht in de 2e D blijven.
Het seizoen '20-'21 werd na 6 wedstrijden beëindigd en vorig seizoen eindigde de club stijf onderaan en degradeerden ze uit de 2e klasse.
Dit seizoen in derde divisie bleek ASWH opnieuw de zwakste, ondanks dat ze gedurende het seizoen enkele versterkingen presenteerden.
 

JMD

Well-known member
Dat 2e divisie te hoog gegrepen was, was bekend. Maar dat je er dan direct op deze manier weer uitvliegt is toch wel zwak.
 

noordooster

Well-known member
NB: Ik las dat enkele spelers van ASWH geen zin hadden de laatste competitiewedstrijd tegen kampioen ACV te spelen en maar gewoon hadden afgezegd. Dat zegt ook wel iets...
 

JMD

Well-known member
NB: Ik las dat enkele spelers van ASWH geen zin hadden de laatste competitiewedstrijd tegen kampioen ACV te spelen en maar gewoon hadden afgezegd. Dat zegt ook wel iets...
Jep, die las ik ook. Ze hebben uiteindelijk moeten aanvullen met onder 18...Dan lijkt er wel meer te spelen.
 

SC Heerenveen

Well-known member
ASWH vond ik gisteren niet eens zo slecht. Kwam ook doordat ACV zich niet erg leek in te spannen. Zo nu en dan deden ze dat wel. Toen zag je de kwaliteit ook echt wel, wat zich ook wel vertaalde in doelpunten.

De laatste 20 minuten gebeurde echt niets meer. Festiviteiten om de wedstrijd heen waren wel leuk, tijdens de wedstrijd was er geen sfeer. Heb nog nooit zoveel high fives gegeven, voor de wedstrijd al aan jeugdige fans.

Nu kijken wat voor mij de nacompetitie brengt. Eerst morgen om 5:08 uur aan de start van de Fiets Elfstedentocht (240 kilometer).
 

noordooster

Well-known member
Zoals eerder gemeld gaat Steyn Strijker naar HHC en schijnt Niels Grevink ook te overwegen om weg te gaan.
Dat zijn wel 2 erg goede voetballers bij ACV.

Ik denk dat ACV er nog wel enkele goede spelers bij moet hebben om in de tweede divisie minimaal middenmoter te kunnen worden en om er niet direct na 1 jaar weer uit te vliegen.
Werk aan de winkel dus voor Jan Mike Wester. En misschien dat trainer Jalving met zijn jarenlange ervaringen bij Fc Emmen ook wat spelers kan overhalen.
Goed en slecht nieuws voor ACV. Niels Grevink heeft besloten bij ACV te blijven en niet naar sv Meppen in Duitsland te gaan.
Abouzraa die na zijn vlucht uit Oekraïne bij ACV terecht kwam en samen met Luka Prljic een prima centraal duo achterin vormde vertrekt .
Hij kon het met ACV niet (financieel) eens worden en zegt aanbiedingen van andere Tweede Divisionisten en uit Turkije te hebben.
Ter vervanging is Yannick Hettinga van Cambuur O21 aangetrokken en ACV beschikt natuurlijk ook nog over centrale verdediger Nande Wielink.
 

De Groene Scout

Well-known member

Sparta Nijkerk laat het er niet bij zitten.
KNVB gaat het onderzoeken; door Barendrecht - TEC gaat voorlopig een streep.
 

Fregge

Well-known member
Het leuke is: Als Barendrecht punten in mindering krijgt, gaat SteDoCo de nacompetitie in. Wordt de uitslag geschrapt, komt er een reguliere 0-3 voor GVVV. Gaat Barendrecht toch de nacompetitie in
 
Bovenaan