Derde Divisie A 2022/2023

Joost

Well-known member
Eigenlijk zou de KNVB al die Tweede Divisionisten die niet willen promoveren ook moeten straffen, Barendrecht doet immers precies wat zij nalaten; het hoogst mogelijke niveau nastreven.

Maar dit zou vooral een groot signaal moeten zijn om periodetitels in alle klassen van waaruit gepromoveerd EN gedegradeerd kan worden afschaffen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

JMD

Well-known member
Statement op de site van Barendrecht:

Ik kan niet zeggen dat ik het er mee oneens ben. Het is een beetje als vandaag met het leuren voor stemmen voor de eerste kamerverkiezing. Het mag, dus waarom zou je er geen gebruik van maken? Helemaal fair is het idd niet, maar ze gaan tegen geen enkele regel in.
 

Fregge

Well-known member
Helemaal fair is het idd niet, maar ze gaan tegen geen enkele regel in.
Jawel. In de regels (Artikel 21 lid 2a):

Met het niet spelen van een wedstrijd worden gelijk gesteld: Het naar oordeel van het bestuur amateurvoetbal opzettelijk vormen van een zwak team dan wel het opzettelijk beneden zijn kunnen presteren van een team

Juridisch gezien heeft Sparta Nijkerk wel een punt.
 

Friesland

Well-known member
Het is belachelijk dat het reglement die situatie laat ontstaan waarin een nederlaag het "optimale resultaat" wordt. Dat is de schuld van de KNVB en niet van Barendracht. Ik begrijp dat de KNVB dit "gedrag" wil tegengaan, maar dit wordt veroorzaakt omdat de KNVB het leuk vindt om twee competities door elkaar heen te laten lopen die invloed op elkaar hebben. Dat is vragen om moeilijkheden.
 

noordooster

Well-known member
Harkemase Boys heeft een nieuwe hoofdtrainer: Marcel Post uit Vollenhove.
Hij was eerder oa 5 seizoenen hoofdtrainer bij DOS Kampen.
 
Bovenaan