De Voetbalquiz

gevegt

Forum Legende
Ierland is vanavond uitgeschakeld.
Dat deed mij onwillekeurig denken aan de Ierse club Waterford.
Op 12 december 2024 tekende een Nederlander daar een contract dat, helaas voor hem, niet erg lang duurde.
Op wie doel ik?

Batigoal

Well-known member
Ierland is vanavond uitgeschakeld.
Dat deed mij onwillekeurig denken aan de Ierse club Waterford.
Op 12 december 2024 tekende een Nederlander daar een contract dat, helaas voor hem, niet erg lang duurde.
Op wie doel ik?
Een oud-Ajacied nog wel!

BlauwVinger

Well-known member
Sinds de introductie van de English Football League in 1888 hebben 10 clubs gedurende de afgelopen 138 seizoenen elke denkbare ranglijstpositie bekleed in elke van de vier divisies. In totaal zijn dat 94 posities, namelijk 22 posities op niveau 1, 24 op niveau 2, 24 op niveau 3 (north of south) en 24 op niveau 4. Het maakt niet uit of dat na early of late kick-offs was, mid-week, of na een weekendprogramma. Ook eventuele games in hand spelen bij deze bizarre statistiek geen rol.

In elk geval kwalificeren zich bijvoorbeeld clubs die naar het vijfde niveau degradeerden omdat ze ooit in de vierde divisie op een degradatieplek eindigden. Het hoeven niet per se divisiewinnaars te zijn maar bij voorbeeld wél clubs die op enig moment in welk seizoen dan ook hun divisieranglijst aanvoerden.

Het zou te ver voeren zijn om te verlangen alle 10 clubs op te kunnen lepelen maar ik hou ze nog even in beraad voor de liefhebber.

Bovenaan