De Voetbalquiz

Unregistere

Well-known member
Hallvar Thoresen is zeker juist. Hij is op de 13e plaats de hoogst genoteerde buitenlander met 152 goals.

Daarna volgt inderdaad Ove Kindvall, 23e met 129 goals.

Luc Nilis is op de 43e plaats de nummer 6 van de buitenlanders en dus net niet juist. Machlas zit in de groep spelers die onder de 100 is gebleven en dus ook niet juist. Net als Edstr?m, maar die bedoelde Waan dus ook niet.

Nog drie te gaan dus.
 

de waan

Well-known member
Ik kon me niet beheersen en heb gekeken. E?ntje vond ik wel erg verrassend, de andere was een gevalletje: o, ja.
 

Unregistere

Well-known member
Ze hebben over het algemeen ook redelijk lang hier gespeeld. Om die reden halen spelers als Rom?rio, Kezman en Su?rez de top van zo'n lijstje niet, want die maakten sneller een transfer. Dat is het leuke van deze vraag. Ook een quizklassieker trouwens.
 

Unregistere

Well-known member
Die staat 37e met 116 goals en dus derde op dit lijstje.

Missen we alleen de vierde buitenlander nog. De man die in totaal 39e staat met 114 doelpunten voor slechts ??n eredivisieclub.
 

Unregistere

Well-known member
Nee. De betreffende speler passeerde zelfs een clublegende als topscorer aller tijden en heeft een standbeeld gekregen bij het stadion. Sloot zijn periode bij de club af met het grootste succes uit de clubhistorie.
 

Maasveld

Well-known member
Hij promoveerde 4x naar de eredivisie en degradeerde ook net zo vaak. Wie zoek ik en met welke 3 clubs deed hij dit?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan