De Voetbalquiz

Unregistere

Well-known member
Daarop aansluitend, wie zien we hier dan?

985132.jpg
 

Batigoal

Well-known member
Welke club is opgericht voor en door, en was in zijn eerste periode een club uitsluitend voor, geheelonthouders? Het kwam ook terug in de clubnaam, maar ik neem aan dat de meesten hier die taal niet spreken.
 

Batigoal

Well-known member

Haha shit, daar was ik al bang voor. Ik ging vanwege het merkwaardige feitje er automatisch even vanuit dat er geen andere clubs met die reden zijn opgericht. Maar blijkbaar wel dus en zelfs een Nederlandse club. Dat levert Abu een punt op! Bonuspunt voor welke buitenlandse club uit 1903 ik bedoel?
 

de waan

Well-known member
De bonusvraag weet ik niet, maar er zijn in Nederland nog zelfs heel wat meer blauwe knopen-clubs, waaronder DOTO uit Deventer: Door Onthouding Tot Ontwikkeling.
 

stc

Well-known member
Best moeilijke vraag maar ik gok op Gif Sundsvall. Ik dacht dat deze club hoofdzakelijk voor geheelontouders was in het begin.
 

Batigoal

Well-known member
Best moeilijke vraag maar ik gok op Gif Sundsvall. Ik dacht dat deze club hoofdzakelijk voor geheelontouders was in het begin.

Helemaal goed! Pas in 1920 werd de geheelounthouding losgelaten en kwam de huidige naam Gymnastik och Idrottsf?reningen Sundsvall, wat uiteraard Gymnastiek- en Sportvereniging Sundsvall betekent.
 

Abubakari

Well-known member
Haha shit, daar was ik al bang voor. Ik ging vanwege het merkwaardige feitje er automatisch even vanuit dat er geen andere clubs met die reden zijn opgericht. Maar blijkbaar wel dus en zelfs een Nederlandse club. Dat levert Abu een punt op! Bonuspunt voor welke buitenlandse club uit 1903 ik bedoel?

Uiteraard weet ik dat als alcoholvrije Abu.
Tegenwoordig dan, in mijn wild years was ik niet echt een geheelonthouder. Sterker nog, ik was vaak zat hele stukken van de nacht kwijt.

Vraagje doen?
Vandaag 5 jaar geleden
..... zet sterk AZ opzij.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Tot nu toe hebben 775 spelers ooit een interland gespeeld namens het Nederlands elftal. Wie van hen maakte in zijn interlandloopbaan echter de minste minuten?
 
Bovenaan