De Voetbalquiz

De Wolf

Well-known member
Dat laatste niet. Maar beide hebben de eer om als enige punten te laten liggen (zelfs verliezen) in Leeuwarden.
 

De Wolf

Well-known member
Was dat vrouwenvoetbal?
Naar mijn weten speelden de heren van Twente tegen clubjes zoals Helmond Sport.
 

JMD

Well-known member
Beginnend met de mooiste 2:
PSV, Haarlem

Dan ook SVV, Feyenoord, Utrecht, ADO Den Haag, AZ

En verder? Misschien nog een afsplitsing van SVV (SVV/Dordt'90, ...) of was hij toen al weg?
 

De Wolf

Well-known member
Dat waren een beetje alle BVO's. Heeft ook een amateurclub getraind. DSVP maar als je dat weet kom je uit die buurt of ben je een enorme nerd.

Ik geef hem maar door aan @JMD . Dat van Sparta vergeef ik hem.
 

JMD

Well-known member
Duitsland heeft de meeste clubs geleverd die deelgenomen hebben aan de groepsfase CL, het zijn er 15.
Dit seizoen doen mee Bayern, RB Leipzig, Dortmund en Union Berlin (de 15e club).
Noem de andere 11 clubs die ooit Duitsland vertegenwoordigden in de CL (vanaf groepsfase dus)
 

erka

Well-known member
Maar dat is logisch... De mooiste clubs van elk land deden als eerste aan de CL mee... ;) PSV dus ook (en PSV is dus ook 1 van de 8 sterren in het CL-logo... )

Abu mag wat mij betreft.

In het jaar dat PSV deelnam werd de Duitse kampioen Stuttgart al in de 1e ronde uitgeschakeld door de Engelse kampioen Leeds United. Toen werkte plaatsing en potten nog niet helemaal zoals het zou moeten....

Ik weet dat nog omdat Stuttgart de eerste wedstrijd met 3-0 had gewonnen en Leeds de 2e met 4-1. Daardoor zou Stuttgart door zijn. Maar die hadden een opstellingsfout gemaakt en daarmee werd het 3-0 voor Leeds. En dus was er een playoff nodig, gewonnen door Leeds.
 

JMD

Well-known member
In het jaar dat PSV deelnam werd de Duitse kampioen Stuttgart al in de 1e ronde uitgeschakeld door de Engelse kampioen Leeds United. Toen werkte plaatsing en potten nog niet helemaal zoals het zou moeten....

Ik weet dat nog omdat Stuttgart de eerste wedstrijd met 3-0 had gewonnen en Leeds de 2e met 4-1. Daardoor zou Stuttgart door zijn. Maar die hadden een opstellingsfout gemaakt en daarmee werd het 3-0 voor Leeds. En dus was er een playoff nodig, gewonnen door Leeds.
Jep... Bij de 1e ronde loting zaten bij de laatste 4 balletjes Leeds, Stuttgart en Olympique Marseille...

Heb er vorig jaar een mooi Engels boek over gelezen, over dat seizoen, en waarom de CL nodig was (volgens de bestuurders) en hoe het verder ging: 'The fix'. Zeer lezenswaardig was dat.
 
Bovenaan