De Voetbalquiz

Abubakari

Well-known member
Zit er eentje als assistent in Almere. Wist niet dat hij nog een broer had die kon voetballen.
Nee, korter geleden dat ze bij Ajax in de jeugd zaten en ik durf te stellen dat ze best aardig terecht zijn gekomen. Spelen beide Europees voetbal dit seizoen.
 

De Wolf

Well-known member
Ik ken alleen een Hedwiges Maduro en die is inmiddels gestopt met voetballen.
De enige andere Maduro die ik ken zit in Venezuela.
 

Abubakari

Well-known member
Ajax en Feyenoord dus.

Jurriën & Quinten Timber
De twee broers stonden voorheen bekend onder de achternaam van hun vader, Maduro.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Abubakari

Well-known member
Familie van Hedwiges?
Ik kwam op deze vraag toen ik vannacht op de computer wat zat te grasduinen in bewaarde items over jeugdwedstrijden waar ik heen geweest ben. Toen kwam ik deze tegen:
631f9d4c39555-gro17ajax17.png


Of ze familie van Hedwiges zijn weet ik niet, maar het zou mij niet verbazen, want die stond destijds ook langs de kant te kijken.
 

JMD

Well-known member
Dat team van Ajax verdient alleen al een prijs wegens de (voor)namen. Ik denk dat Ruigrok en Botman wissel stonden wegens een te normale naam... :)
 

Makanaky

Well-known member
Bij CL- en/of EL-opstelling kwam volgens mij ook Timber met dubbele achternaam voorbij. Zo kwam ik althans op het juiste antwoord.
 
Laatst bewerkt:

BlauwVinger

Well-known member
Het huzarenstukje van Erling Haaland is inmiddels genoegzaam bekend. De eerste speler die in de Premier League in drie opeenvolgende wedstrijden een, weliswaar niet onvervalste, hat-trick scoorde.

Een onvervalste 'perfect hat-trick' wordt in één speelhelft gescoord. De doelpunten komen dan tot stand door éénmaal te scoren met het rechterbeen, éénmaal met het linkerbeen en éénmaal met het hoofd. De volgorde is niet van belang; wél dat tussentijds niet gescoord wordt door een ploeggenoot of de tegenstander.

Genoeg semantische haarkloverij en gefabriceerde romantiek.

Welke speler scoorde als eerste vòòr Erling Haaland op het hoogste niveau van de Engelse piramide een hat-trick in drie opeenvolgende wedstrijden?
 
Bovenaan