De Voetbalquiz

zwammy

Well-known member
Kan niet op zijn naam komen, speelt volgens mij nu in Amerika

Edit: Kraak, kraak, kraak.

de Leeuw
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Het antwoord wat mijn bron gaf klopt volgens mij niet, dus dan heeft zwammy het goed.

Martin Drent is nog altijd de topscorer van FC Groningen deze eeuw. De lange, blonde spits maakte vijftig doelpunten in totaal. Dat is net iets meer dan Michael de Leeuw en Erik Nevland. Zij maakten respectievelijk 46 en 43 doelpunten. Nevland is wel de op ??n na beste speler met het hoogste gemiddelde.

De Noorse aanvaller had in dienst van FC Groningen 2,2 duels nodig om tot scoren te komen. Alleen Marcus Berg deed het beter. De Zweedse spits maakte in 56 wedstrijden liefst 32 doelpunten, een doelpuntengemiddelde van 1,8. Achter Berg en Nevland volgen De Leeuw en Tim Matavž met 2,4 en 2,5 doelpunten per duel.
Maar Drent maakte een deel van zijn 50 goals in de vorige eeuw, dus dan is Michael de Leeuw de topscorer van deze eeuw. En niet alleen omdat het rijmt.
 

JMD

Well-known member
Het antwoord wat mijn bron gaf klopt volgens mij niet, dus dan heeft zwammy het goed.

Maar Drent maakte een deel van zijn 50 goals in de vorige eeuw, dus dan is Michael de Leeuw de topscorer van deze eeuw. En niet alleen omdat het rijmt.
O ja...

Je geciteerde artikel klopt overigens niet qua wiskunde: als je 32x scoort in 56 duels heb je natuurlijk geen gemiddelde van 1,8. En die 2,4/2,5 van De Leeuw en Matavz natuurlijk helemaal niet. Het zal wel 2,4 duel per doelpunt zijn, en dat zou dan slechter zijn (en niet beter zoals het artikel zegt) dan die 1,8 van Kost een Berg scoort een Beetje. :p (O nee, dat was in zijn PSV-tijd)
 

zwammy

Well-known member
Wie waren het gouden binnentrio en hoeveel goals maakten ze gezamenlijk in de 10 interlands die ze samen speelden?
 

Abubakari

Well-known member
Haha, ik wist dat jij het wist, mag je dus alsnog een vraag stellen.

Om precies te zijn, de 1-1 bij Ajax-PSV.
 

JMD

Well-known member
Haha, ik wist dat jij het wist, mag je dus alsnog een vraag stellen.

Om precies te zijn, de 1-1 bij Ajax-PSV.
Wist dat Ajax - PSV het laatste duel voor de winterstop was vorig seizoen, dus was de doelpuntenmaker niet zo moeilijk meer.


Stel ik een vraag in vervolg op mijn vorige:
welke club heeft het record van het meestal aantal overwinningen op rij in de eigen competitie. We moeten daarvoor terug naar de jaren 70.
Het zijn er trouwens 29 op rij.
 
Bovenaan