De Voetbalquiz

BlauwVinger

Well-known member
Liverpool FC stond deze week tegen Burnley op het punt om een bijna 100 jaar oud record te evenaren; nl 25 achtereenvolgende thuisoverwinningen.

Het record bleef echter in tact.

Op 26 December 1925 verloor XXX van Grimsby Town. XXX zou niet meer verliezen totdat op 19 November 1927 Grimsby Town opnieuw op bezoek kwam.

In de tussenliggende periode bleef XXX 38 wedstrijden ongeslagen. Op 9 October 1926 begon de reeks van 25 achtereenvolgende thuisoverwinningen tegen Ashington en eindigde op 5 November 1927 met een zege op Halifax Town.

XXX speelde destijds in de derde divisie. Welke club is XXX?
 

Abubakari

Well-known member
Dat moet haast wel Bradford Park Avenue zijn.
Altijd leuk, die vragen over het derde Engelse niveau in 1926, mooie tijd was dat.

Leg de link
Ronaldinho
Shevchenko
Flamini
 

BlauwVinger

Well-known member
Die van Blauwvinger was een stuk makkelijker. Dit moet je ook maar net weten zeg.

De vraag, ingegeven door de actualiteit, formuleren na bescheiden desk research is aantrekkelijker dan het antwoord zelf. Ik sluit graag hints in in de vraagstelling om er geen ping pong perpetuum van te maken.
 

Unregistere

Well-known member
Heerenveen en Enschede ligt voor de hand. Dus daar start ik maar mee. En volgens mij is er in Den Haag ook één, beetje bij GDA in de buurt.
 
Bovenaan