De Voetbalquiz

Abubakari

Well-known member
Gok ik op de enige Schalker die ik onthouden van de samenvatting op de Sportschau: Caligula. Of hoe die ook maar precies mag heten.
 

Abubakari

Well-known member
Caligula/Cagliari/Caliuri/Caloriën/FriedaKahlo. Zoiets. Werd na afloop geinterviewd bij de ARD. Na een 4-0 niederlage. Dat zal die dan wel aan vorig jaar te danken hebben want gister was het driewarf fodze wat Schalke betrof.

Googlen op Schalke/Caligula leverde Daniel Caligiuri op.

Dus Daniel Caligiuri waar ik Caligula zei, ik zet 0 jokers in, stop de tijd!
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Caligula/Cagliari/Caliuri/Caloriën/FriedaKahlo. Zoiets. Werd na afloop geinterviewd bij de ARD. Na een 4-0 niederlage. Dat zal die dan wel aan vorig jaar te danken hebben want gister was het driewarf fodze wat Schalke betrof.

Googlen op Schalke/Caligula leverde Daniel Caligiuri op.

Dus Daniel Caligiuri waar ik Caligula zei, ik zet 0 jokers in, stop de tijd!

Jawohl:duim:
 

Abubakari

Well-known member
:D

Okay, terug naar 1978, RSC Anderlecht haalt de ECII Finale door een 2-0 zege met goals van Haan en Rensenbrink. Uit hadden ook al gewonnen, 0-1.
Van welke club won Anderlecht in de halve finale?
 

De Wolf

Well-known member
Ajax speelde Twente toen helemaal van de mat in die ene wedstrijd. Maar het ligt voor de hand dat die het zijn, dus dat zal wel niet kloppen. Ik verwacht ergens een verrassend verlies bij een degradatiekandidaat of zo.

Ajax was inderdaad niet de eerste. Ik zou het wat over de grens zoeken :rumcolaa:
Feyenoord heeft Twente ook verslagen maar dat was in de beker.
 

erka

Well-known member
Even door op de Tukkers. FC Twente haalde in 1975 de finale van de UEFA-cup en verloor daarin met 1-5 van Borussia Mönchengladbach, nadat de heenwedstrijd in Duitsland in 0-0 was geëindigd.

Maar in dat seizoen stond er nog een Nederlandse club in de kwartfinale van de UEFA Cup. Welke was dat en van wie verloren zij?
 

stc

Well-known member
Even door op de Tukkers. FC Twente haalde in 1975 de finale van de UEFA-cup en verloor daarin met 1-5 van Borussia Mönchengladbach, nadat de heenwedstrijd in Duitsland in 0-0 was geëindigd.

Maar in dat seizoen stond er nog een Nederlandse club in de kwartfinale van de UEFA Cup. Welke was dat en van wie verloren zij?

Dat was FC Amsterdam. Ze verloren van 1. FC Keulen (Koln).
 
Bovenaan