De Voetbalquiz

zwammy

Well-known member
Ik kan alleen maar zeggen dat het wel echt een geweldig logo is.

U. de Chili of de Wanderers. Meer clubs ken ik niet.
 

Batigoal

Well-known member
Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat het zou worden geraden, tenzij iemand toevallig het logo weleens was tegengekomen. Het gaat om de club Coquimbo Unido, niet verrassend bijgenaamd De Piraten. Spits daar is overigens de inmiddels 36-jarige bad boy Mauricio Pinilla. De Chileense spits was jarenlang scherpschutter in de Serie A, onder meer voor Palermo en Cagliari.

bebeto-brazil-celebration-world-cup-1994.jpg
Nieuwe vraag dan: de Braziliaanse spits Bebeto kennen we in Nederland vooral van het vieren van zijn doelpunt in de 3-2 gewonnen kwartfinale van het WK in 1994 tegen Nederland. Hij vierde daarin de geboorte van zijn zoon. Inmiddels zijn we 25 jaar verder en is zijn zoon zelf een aardige profvoetballer. Hoe heet de zoon van Bebeto en bij welke club staat hij onder contract?
 

Unregistere

Well-known member
Volgens mij zit hij bij Sporting, dat heb ik wel eens gelezen. Zijn naam... Tja, waarschijnlijk Gama de Oliveira, maar daar zal wel een voornaam bij horen en die weet ik niet.
 

Unregistere

Well-known member
Welke drie spelers ontbreken in deze opstelling van Ajax in de EC2-finale tegen Lokomotive Leipzig in 1987?

Menzo; Silooy, :confused:, Rijkaard, Boeve; Winter, Wouters, :confused: (83. Scholten); van 't Schip, van Basten, :confused: (66. Bergkamp)
 

Abubakari

Well-known member
Inderdaad, in Amsterdam werd het 4-0, in Athene 1-1. Wouters schoot hem in de laatste minuut van een meter of 20 in de kruising.
 
Bovenaan