De Voetbalquiz

BlauwVinger

Well-known member
Tweelingbroers die op internationaal niveau actief zijn, zijn geen zeldzaamheid op voetbalvelden

Welke tweeling speelde in de tachtiger jaren voor hun club op Europees niveau in ??n en dezelfde wedstrijd zowel een positieve- als een ‘schlemielenrol’.?

Ik stuitte op dit ‘feit’ bij research voor mijn op handen zijnde publicatie over Europese finales waar Nederlandse club bij betrokken zijn geweest. Van parate kennis van mijn kant is derhalve geen enkele sprake.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Ik herinner mij Zoran & Zlatko Vujovic uit de Panini boeken in de 80's en ik meen dat ze voor Bordeaux gespeeld hebben. En die hebben dan weer in 87-88 tegen PSV gespeeld.
 

BlauwVinger

Well-known member
In het Europa Cup II toernooi uit het seizoen 1986/87 troffen Lokomotive Leipzig en het Girondins Bordeaux van de tweelingbroers Vujovic elkaar in de halve finale.

Lokomotive Leipzig won in Frankrijk.

In Leipzig scoorde broer Zlatko voor Girondins Bordeaux in de 'positieve rol' en uiteindelijk dwongen de ‘Fransen’ een penalty-reeks af. Tijdens die reeks zou broer Zoran in de 'schlemielenrol' uiteindelijk missen en won ‘Lok’ daardoor 6-5 ‘aet & penalties’.
 
Bovenaan