De Voetbalquiz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abubakari

Well-known member
De eerste wedstrijd na zijn come back tegen Haarlem was een bekerwedstrijd op 17 januari tegen de toenmalige hekkensluiter van de eerste divisie. De vraag was niet of Ajax van DS'79 zou winnen maar met hoe veel. In de 67' minuut scoorde Hakim Braham de enige goal.

Heb je het opgezocht De Wolf?
 

De Wolf

Well-known member
Ik zit nu te kijken. Er zou ook een ander antwoord goed zijn. Speciale vraag voor Abu welke club was dat?

Voor de andere de vraag: Wie viel er in voor Cruijff tegen Bayern (die beruchte 8-0 wedstrijd)
 

Abubakari

Well-known member
Ik zit nu te kijken. Er zou ook een ander antwoord goed zijn. Speciale vraag voor Abu welke club was dat?

Voor de andere de vraag: Wie viel er in voor Cruijff tegen Bayern (die beruchte 8-0 wedstrijd)

PSV (beker return, Ajax had thuis 2-0 gewonnen, PSV won thuis ook 2-0, verlenging begon toen bij 0-0, PSV kwam op 1-0, in de laatste minuut schoot Brandts in eigen doel waarna Ajax na strafschoppen won. Memorabele wedstrijd!).

IK gok op Arnesen.
 

Unregistere

Well-known member
OJC Rosmalen-spits Jaouad Chraou is momenteel met vier doelpunten topscorer van het toernooi om de KNVB Beker. Vorig seizoen werd de topscorerstitel in het bekertoernooi ook bemachtigd door een speler van een amateurclub, namelijk Patrick Gerritsen van Excelsior '31.

Hij deelde die titel echter met een profvoetballer. Wie was samen met Gerritsen met vijf goals topscorer van de KNVB Beker 2015/16?
 

De Wolf

Well-known member
Reclame voor alcohol mag niet op het shirt. HFC is daarvoor bestraft vanwege reclame voor whiskey.
Een aantal jaar geleden had een Eredivisieclub reclame voor bier op het shirt staan. De vraag is welke club en welk bier.
 

De Wolf

Well-known member
Eigenlijk Bavaria Malt maar ik reken hem goed

martel1.jpg


Later wel ophef omdat er Bavaria op stond en daar zat gewoon alcohol in maar toen had Vitesse al een andere sponsor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan