De Voetbalquiz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maasveld

Well-known member
Ja Leeds moet ook wel haast goed zijn.

Jaartje van Cantona bij Leeds.

Dan hebben we


Blackburn
Newcastle
Man U
Leeds
Newcastle speelde dat jaar niet in de Premier League.

EDIT: QPR eindigde dat seizoen overigens ook als 5de.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Arsenal werd beter en beter nadat Bergkamp kwam, dat was in 1995, dus moet ervoor zijn. Blijft dus over 1993-1994 of 1994-1995.

In die jaren had je Blackburn, Norwich, Leeds, Newcastle, Villa dat om ste beurt hoge ogen gooide naast Man Utd, en Liverpool was toen net als nu met ups and downs. Dus het zullen er wel 5 uit deze 7 zijn.
 

Unregistere

Well-known member
Het was denk ik het jaar van de titel van Blackburn, dus 1994/95. Volgens mij eindigde Nottingham Forest toen ook erg hoog. Met Stan Collymore. De rest zal dan gokken worden uit de 'usual suspects'.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja, dat klopt. Blackburn Rovers, Manchester United, Nottingham Forest, Liverpool en Leeds United eindigden in de top-5
 

JMD

Well-known member
Ja, dat klopt. Blackburn Rovers, Manchester United, Nottingham Forest, Liverpool en Leeds United eindigden in de top-5

Mooie vraag...
Heb even opgezocht, er zaten dat jaar maar liefst 7 ploegen uit Londen in de PL, ze eindigden 7e (Tottenham, volgens mij dus ook het laatste seizoen dat Tottenham boven Arsenal eindigde), 8e (QPR), 9e (Wimbledon), 11e (Chelsea), 12e (Arsenal), 14e (West Ham) en 19e (Palace). Er deden dat jaar voor het laatst 22 ploegen mee aan de PL. Dramatisch Londens jaar dus.
 

Unregistere

Well-known member
Het lijkt al een eeuwigheid geleden, maar in de zomer van 2013 reisde Nederland af naar Azi? voor een commerci?le trip. Op 7 juni werd in Indonesi? gespeeld. Nederland won met 0-3, Jasper Cillessen debuteerde. Een jaar later stond hij onder de lat bij de bronzen WK-ploeg.

Louis van Gaal liet in Indonesi? echter nog drie spelers debuteren. Zij hebben daarna niet echt een bijzondere interlandloopbaan gekregen. Wie waren deze drie (twee verdedigers, ??n offensieve middenvelder) debutanten?
 

Unregistere

Well-known member
Nelom en Toornstra zijn juist. Waren basisspeler, net als Cillessen. De derde, een invaller, is nog niet geraden. Verdediger die destijds in de Premier League speelde.
 

Abubakari

Well-known member
Gooi ik er nog eentje in...
Wie is deze in het wit gestoken speler?

57a814618184c-vetman.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan