De Voetbalquiz

Status
Niet open voor verdere reacties.

de waan

Well-known member
Ik heb ze allemaal langs zien komen:
Chevremont, Bleijerheide, Kerkrade, Juliana (aka Spekholzerheide), Rapid JC (inderdaad eigenlijk uit Heerlen, maar speelde in Kerkrade), Roda Sport en Roda JC.

Rapid'54 hoort er misschien ook nog bij, maar speelde alleen in de wilde NBVB.

Volgende!
 

Sensini

Active member
Behalve Juliana dat haar naam moest veranderen in Spekholzerheide, waren er in september 1941 nog meer clubs in Nederland die op last van de Duitse bezetters hun naam moesten veranderen. Welke clubs waren dat en wat was hun nieuwe naam?
 

De Wolf

Well-known member
De naam Willem II is niet veranderd. Ze wonnen zelfs een beker tijdens de oorlog.

Wilhelmina en Nassau komen ook voor in clubnamen.
 

Sensini

Active member
Emma (Dordrecht en Hoensbroek) en Willem II hoefden niet van naam te veranderen, alleen clubs vernoemd naar leden van het koninklijk huis die nog in leven waren. Ook geen club met Nassau in de naam dus.
Wilhelmina is dus wel goed (drie, waarvan een keer in afkorting), maar uit welke plaatsen en wat werd hun nieuwe naam?
 

erka

Well-known member
Hmm, ik zat te denken aan PEC maar de P staat ook voor Prins Hendrik, dus dat zal dan ook wel niet.
 

Sensini

Active member
Zoals 'n paar posts terug gemeld was het drie keer iets met Wilhelmina. Wilhelmina Den Bosch en PW hebben we gehad, dus blijft er nog ??n Wilhelmina over. Noem de plaats en je hebt meteen de nieuwe (tijdelijke) naam.
Nog 'n hint: ik heb dit jaar bijna wekelijks hun uitslag vermeld in topic Zuid II.
 

Maasveld

Well-known member
Wilhelmina uit Weert natuurlijk, maar onder welke naam ze tijdens de oorlog opereerden zou ik niet weten.

Edit: tijdelijke naam was gewoon Weert dus?
 

Sensini

Active member
Wilhelmina uit Weert natuurlijk, maar onder welke naam ze tijdens de oorlog opereerden zou ik niet weten.

Edit: tijdelijke naam was gewoon Weert dus?
Die inderdaad. Tijdelijke naam Weert 1908 maar gewoon Weert reken ik ook goed.

De volgende mag een vraag stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan