De Voetbalquiz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Makanaky

Well-known member
Pfff, nog maar 15 jaar geleden en nu kun je het je niet meer voorstellen dat zoiets gebeurt in Europa.
 

gevegt

Well-known member
Welke Nederlandse club behaalde als laatste de 1/16 finale van de CL en wanneer was dat?
 

Lord Flash

New member
Dat lijkt me niet nodig, want de 1/16 finale van de CL staat niet op het spel vandaag.

Sneaky strikvraag deze. De 1/16 finale bestond alleen in de eerste twee edities van de Champions League, toen er voor de poulefase nog knockout werd gespeeld. Dan is het antwoord dus Feyenoord, in '93/'94.
 

JMD

Well-known member
Dat lijkt me niet nodig, want de 1/16 finale van de CL staat niet op het spel vandaag.

Sneaky strikvraag deze. De 1/16 finale bestond alleen in de eerste twee edities van de Champions League, toen er voor de poulefase nog knockout werd gespeeld. Dan is het antwoord dus Feyenoord, in '93/'94.

Hehe.... En voor die ronde waren ze zelfs rechtstreeks geplaatst... :) Dus strikt gesproken ook niet eens het antwoord op de vraag van gevegt.
 

erka

Well-known member
En als je wel de 1/16e finales bedoelt, dan is het feitelijk ook PSV. Want de groepsfase is in feite de ronde van de laatste 32, dus ook 1/16 finales.
 

gevegt

Well-known member
En als je wel de 1/16e finales bedoelt, dan is het feitelijk ook PSV. Want de groepsfase is in feite de ronde van de laatste 32, dus ook 1/16 finales.
Zo is het maar net!
Maar ik ga hier niet met die muggenzifters in discussie.
 

Makanaky

Well-known member
Dat was tegen Porto toch? Kiezel- en keiharde potten waren dat. Een gefrustreerd natrappende Van Loen na 180 min. anti-voetbal van de ploeg van de cynische Ivic.
 

De Wolf

Well-known member
Noem de spelers die een strafschop namen tijdens Feyenoord - PSV in de UEFA cup kwart finale
 

Maasveld

Well-known member
Gokje: Van Hooijdonk, Bosvelt, Paauwe, Tommasson, van Persie, van Bommel, Gakhokhidze, Bruggink, Kezman, Vogel
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik weet die serie volgens mij uit mijn hoofd. Heb 'm vaak teruggekeken.

PSV: Bruggink, Ooijer, Gakhokidze (mis), Bouma, Kezman
Feyenoord: Ono (zekerheidje volgens Pierre), Paauwe, Van Wonderen, Bosvelt, Pierre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan