De strijd om de titel en de rechtstreekse Europese tickets.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik verwacht niet dat de gehele top 5 wint. Ik verwacht ergens wel puntverlies bij Feyenoord, FC Twente of AZ.
 

JMD

Well-known member
Opnieuw won de top 5, maar vraag niet hoe. Eigenlijk had alleen FC Twente het eenvoudig.

De stand na 30 duels:
1) Ajax 75 (+71)
2) PSV 71 (+40)
3) Feyenoord 64 (+40)
4) FC Twente 61 (+15)
5) AZ 58 (+22)

Het resterende programma (vetgedrukt = onderling duel)
31: Ajax - PEC Zwolle, PSV - Willem II, Fortuna Sittard - Feyenoord, Sparta - AZ, Heracles Almelo - FC Twente
32: AZ - Ajax, Feyenoord - PSV, FC Twente - Fortuna Sittard
33: Ajax - SC Heerenveen, PSV - NEC, Go Ahead Eagles - Feyenoord, FC Utrecht - AZ, FC Twente - FC Groningen
34: Vitesse - Ajax, PEC Zwolle - PSV, Feyenoord - FC Twente, AZ - RKC Waalwijk

PSV en Ajax spelen volgend weekend beiden thuis, Feyenoord, AZ en FC Twente spelen allen bij ploegen in het rechterrijtje. Normaal gesproken moeten dat 5 zeges opleveren voor de ploegen van de top 5. Maar ja, met Ajax, PSV en AZ niet echt in vorm en Feyenoord druk bezig met de Conference League kan het ook zomaar anders uitpakken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In deze speelronde zie ik ook wel ergens puntverlies. Dat dacht ik van de vorige speelronde overigens ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
De top3 won haar duels eigenlijk redelijk eenvoudig, FC Twente en AZ verspeelden punten, waardoor de top 3 zo goed als zeker is, en n.a.w. eindigt het ook in deze volgorde.

De stand na 31 duels:
1) Ajax 78 (+74)
2) PSV 74 (+42)
3) Feyenoord 67 (+42)
4) FC Twente 62 (+15)
5) AZ 59 (+22)

Het resterende programma (vetgedrukt = onderling duel)
32: AZ - Ajax, Feyenoord - PSV, FC Twente - Fortuna Sittard
33: Ajax - SC Heerenveen, PSV - NEC, Go Ahead Eagles - Feyenoord, FC Utrecht - AZ, FC Twente - FC Groningen
34: Vitesse - Ajax, PEC Zwolle - PSV, Feyenoord - FC Twente, AZ - RKC Waalwijk

Komend weekend kunnen er definitieve beslissingen gaan vallen. Als Ajax wint en PSV verliest (gezien de historie van beide duels niet eens zo onlogisch) zijn de Amsterdammers voor de 36e keer kampioen van Nederland. Als PSV niet verliest in de Kuip zijn de Eindhovenaren zeker van minimaal plaats 2. FC Twente heeft als enige van de top5 een op papier eenvoudig duel. Winst voor FC Twente is eigenlijk wel bijna een zekerheidje en als AZ dan niet wint van Ajax, dan kan FC Twente Europees voetbal eigenlijk niet ontgaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik verwacht ook geen wijzigingen meer in de volgorde van de top 5. Hele knappe prestatie van FC Twente en pijnlijk voor AZ. De playoffs zijn altijd tricky.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In de huidige vorm zie ik AZ de play-offs niet winnen. De eerste ronde misschien nog wel, aangezien niemand 8e schijnt te willen worden gezien de resultaten van de laatste weken. ;)

Nou ja, FC Utrecht en Vitesse imponeren ook bepaald niet. Dat gaan gekke playoffs worden. Mocht je de playoffs winnen, dan heb je een lekker korte zomer. Je bent nog een paar weken langer bezig met spelen en die voorrondes Conference League beginnen vroeg.
 

JMD

Well-known member
Veel definitieve of zo goed als definitieve beslissingen dit weekend. De topduels eindigden beiden in een 2-2, FC Twente verzuimde ervan te profiteren door zelf onderuit te gaan tegen Fortuna. Hierdoor is Feyenoord nog niet officieel maar wel heel officieus 3e. PSV is zeker van de top2, maar de kans op de titel zal na woensdag a.s. n.a.w. weg zijn. Eigenlijk blijft alleen de strijd tussen AZ en FC Twente open.

De stand na 31 duels:
1) Ajax 79 (+74)
2) PSV 75 (+42)
3) Feyenoord 68 (+42)
4) FC Twente 62 (+14)
5) AZ 60 (+22)

Het resterende programma (vetgedrukt = onderling duel)
33: Ajax - SC Heerenveen, PSV - NEC, Go Ahead Eagles - Feyenoord, FC Utrecht - AZ, FC Twente - FC Groningen
34: Vitesse - Ajax, PEC Zwolle - PSV, Feyenoord - FC Twente, AZ - RKC Waalwijk
 

Jacco

Well-known member
Vrees het ook, het momentum lijkt even weg bij Twente.
Woensdag wordt cruciaal.
Twente thuis tegen Groningen uit vorm en AZ uit naar Utrecht.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vrees het ook, het momentum lijkt even weg bij Twente.
Woensdag wordt cruciaal.
Twente thuis tegen Groningen uit vorm en AZ uit naar Utrecht.

Utrecht zit er ook niet heel erg lekker in, dus ik verwacht dat AZ daar wel gaat winnen. Net zoals FC Twente van FC Groningen gaat winnen. Dan AZ nog thuis tegen RKC en FC Twente die naar De Kuip moet.
 

Forza AZ

Well-known member
Lijkt mij dan toch AZ te worden qua plek 4.
Zo goed speelt AZ niet de laatste tijd (op gisteren na dan), en uit bij Utrecht hebben we het altijd lastig. We moeten echt nog 2x winnen, want ik ga er vanuit dat Twente thuis wel van Groningen wint, want Groningen is echt helemaal uit vorm.

En dan is het nog afwachten hoe serieus Feyenoord a.s. zondag wil strijden, want die zullen absoluut geen risico's willen lopen op blessures richting de finale van de Conference League.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zo goed speelt AZ niet de laatste tijd (op gisteren na dan), en uit bij Utrecht hebben we het altijd lastig. We moeten echt nog 2x winnen, want ik ga er vanuit dat Twente thuis wel van Groningen wint, want Groningen is echt helemaal uit vorm.

En dan is het nog afwachten hoe serieus Feyenoord a.s. zondag wil strijden, want die zullen absoluut geen risico's willen lopen op blessures richting de finale van de Conference League.

De wedstrijd tegen AS Roma is natuurlijk anderhalve week later, dus ik neem aan dat Feyenoord die pot tegen FC Twente als laatste test ziet. FC Twente had de vorige twee keer dit seizoen een net zo vreugdevolle spelopvatting als Mourinho normaal gesproken, dus het is een goede test. Feyenoord wil echt niet verliezen van FC Twente in eigen huis.
 

De Wolf

Well-known member
Feyenoord kan nog rechtstreeks EL ticket winnen. Moeten ze of de CoL winnen of AS Roma moet bij de beste 6 eindigen.
 
Bovenaan