De sport met de meeste ballen

gevegt

Well-known member
Die plofkop mist een rode bal die ik met 1 arm gemaakt zou hebben.
En de arbeider mist ook.

Wat een spanning.
 

JMD

Well-known member
Je merkt het ook aan het tempo. Gister en vanmiddag waren ze in iets over 2,5 uur (incl. mid-session interval) klaar met de 8 of 9 frames. Nu zijn ze 2,5 uur bezig met 5 frames.

De laatste keer dat de verliezend finalist minimaal 15 frames won was in 2011. De laatste keer dat het 18-16 werd was in 2005, toen Murphy won. (In 2003 en 2000 waren er ook 34 frames nodig) In 2002 ging de finale voor het laatst tot de beslissende frame, Hendry verloor met 18-17 van Ebdon. Tussen 2000 en 2005 waren er dus 4 van de 6 finales die minimaal 18-16 als score hadden. In 2006 en 2007 waren het late finishes (tegen 1 uur Britse tijd) (maar wel slechts 32 en 31 frames, kan je nagaan als die potjes tot het gaatje waren gegaan). Sinds 2008 zijn de finales dus vaak eenzijdig

Dit jaar dus niet.
 

JMD

Well-known member
Pff, wat een frame....

16-15 Bingham nu


Vraag me altijd af hoe ze dat 'safety percentage' berekenen....
 

Reinoud

Well-known member
Valt me altijd op dat er zo veel mensen met een voetbalshirt in de zaal zitten. Vind dat totaal niet bij de sport passen.
 

JMD

Well-known member
Valt me altijd op dat er zo veel mensen met een voetbalshirt in de zaal zitten. Vind dat totaal niet bij de sport passen.

Ik vind het vooral vanavond erg. Tot een jaar of 10 terug zat iedereen in het publiek in stijl op de tribune. Danwel jasje-dasje, maar soms ook gewoon een net overhemd met een trui. Nu zie je mensen in jasje-dasje (dames in cocktail of gala) zitten naast mensen in een voetbalshirt. Dat vloekt zo erg.

Bij de andere sessies vind ik het niet zo'n probleem eigenlijk. Engelsen dragen nou eenmaal graag shirts van hun favoriete club, het is (heb ik wel eens begrepen) ook een sport om jouw club op TV te krijgen bij de Crucible.
 
Bovenaan