De snor en co

SanMark.

Well-known member
Het is wel waar. Op het moment dat Mathijsen eruit werd gehaald, speelden we vanaf dan met 1 echte verdediger. De rode loper werd uitgerold.

Bij een elftal met een miniem vertrouwen was dat dodelijk. Overigens is zoiets al vrij snel dodelijk. Had hij een back eraf gehaald of tegelijkertijd Kongolo voor een back ingebracht, had ik er nog in kunnen komen. Nu niet. Dit was zelfmoord bij een 0-0 stand.

En ja, we hebben goede wedstrijden gespeeld. Jouw sneer doet voorkomen dat dit niet is waargenomen door de Feyenoorders op dit forum. Dat is onzin, of je leest dat wat je wil lezen en negeert het andere. Het is echter ook een feit dat na de winterstop het spelniveau zienderogen daalde met nog een enkele positieve uitschieter hier en daar. Na AZ-uit was de pijp echter leeg en hebben we tegen niet al te gerenommeerde tegenstanders een puntenaantal gehaald van 2 uit 5 wedstrijden. E?n keertje winnen in die reeks zou genoeg zijn geweest. Dat is nog om je rot voor te schamen met 5 uit 5, maar dan hadden we nu niet die schijtplay-offs gehad.

En natuurlijk is het ook de spelersgroep te verwijten, maar ook de man die statistisch bewijst iedere keer op het einde van het seizoen te falen.

Even zeer kort want ik ga zo naar bed ( afgelopen nacht nog geen 2 uur slaap gehad)

Voor mij is het een combi van falen, zowel van Rutten als van de spelersgroep. Net zoals de goede wedstrijden een combi was van Rutten en de spelersgroep.

Je hebt twee assistenten die nu al heilig worden verklaard maar die wel heel het jaar op de bank hebben gezeten. Waren ze het niet eens geweest van Rutten hadden ze er tegen in moeten gaan of moeten vragen aan van Geel of ze een andere functie binnen Feyenoord hadden kunnen krijgen zolang Rutten daar hoofdtrainer was omdat ze het totaal niet eens zouden zijn met zijn aanpak. Maar zij hebben er zelf voor gekozen om als twee zoutzakken naast Rutten te blijven zitten. Dan heb je in mijn ogen totaal geen karakter.

Voor mij is het een collectief falen. Maar hier word de laatste dagen alleen maar herhaald dat het allemaal aan Rutten ligt. Nou dan ben ik de beroerdste niet en blijf ik herhalen dat er meer hoofdschuldig zijn aan het falen van de laatste weken.

En nu ga ik naar bed.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Weltrusten. Lezen we morgen wel waar we de heiligverklaring van Van Bronckhorst en Van Gastel kunnen teruglezen.
 

Fabian

Active member
Even zeer kort want ik ga zo naar bed ( afgelopen nacht nog geen 2 uur slaap gehad)

Voor mij is het een combi van falen, zowel van Rutten als van de spelersgroep. Net zoals de goede wedstrijden een combi was van Rutten en de spelersgroep.

Je hebt twee assistenten die nu al heilig worden verklaard maar die wel heel het jaar op de bank hebben gezeten. Waren ze het niet eens geweest van Rutten hadden ze er tegen in moeten gaan of moeten vragen aan van Geel of ze een andere functie binnen Feyenoord hadden kunnen krijgen zolang Rutten daar hoofdtrainer was omdat ze het totaal niet eens zouden zijn met zijn aanpak. Maar zij hebben er zelf voor gekozen om als twee zoutzakken naast Rutten te blijven zitten. Dan heb je in mijn ogen totaal geen karakter.

Voor mij is het een collectief falen. Maar hier word de laatste dagen alleen maar herhaald dat het allemaal aan Rutten ligt. Nou dan ben ik de beroerdste niet en blijf ik herhalen dat er meer hoofdschuldig zijn aan het falen van de laatste weken.

En nu ga ik naar bed.

Ik verklaar niemand heilig. Volgens mij heb ik dat ook nergens gelezen. Wel heb ik een goed gevoel bij Van Bronckhorst en Van Gastel. Dat is niet vreemd, omdat het jongens van de club zijn. Betekent nog altijd wel dat ook zij zullen moeten presteren. Maar ik ga de toekomstige prestatie van deze play-offs nog niet aan Van Bronckhorst hangen als een loden last voor volgend seizoen. Dat lijkt mij pas oneerlijk.

Wat Rutten betreft. Het is in het voetbal zo dat de eindverantwoordelijke uiteindelijk degene is die als schuldige wordt aangewezen. Een spelersgroep ontslaan is namelijk nogal een dure grap. We zitten nog maar net in categorie 3.
En ben ik ben nooit fan van de man geweest. Maar er staat nergens geschreven dat het een verplichting is dat te zijn. Ook heb ik hem gewoon de credits gegeven in de maanden oktober en november toen het wel goed ging en Feyenoord zeer goed spel liet zien. Maar kennelijk is je dat ontgaan.

Als laatste: welterusten.
 

gevegt

Well-known member
Het is wel waar. Op het moment dat Mathijsen eruit werd gehaald, speelden we vanaf dan met 1 echte verdediger. De rode loper werd uitgerold.
Bij een elftal met een miniem vertrouwen was dat dodelijk. Overigens is zoiets sowieso al vrij snel dodelijk. Had hij een back eraf gehaald of tegelijkertijd Kongolo voor een back ingebracht, had ik er nog in kunnen komen. Nu niet. Dit was zelfmoord bij een 0-0 stand.

En ja, we hebben goede wedstrijden gespeeld. Jouw sneer doet voorkomen dat dit niet is waargenomen door de Feyenoorders op dit forum. Dat is onzin, of je leest dat wat je wil lezen en negeert het andere. Het is echter ook een feit dat na de winterstop het spelniveau zienderogen daalde met nog een enkele positieve uitschieter hier en daar. Na AZ-uit was de pijp echter leeg en hebben we tegen niet al te gerenommeerde tegenstanders een puntenaantal gehaald van 2 uit 5 wedstrijden. E?n keertje winnen in die reeks zou genoeg zijn geweest voor plek 3. Dat is nog om je rot voor te schamen met 5 uit 5, maar dan hadden we nu niet die schijtplay-offs gehad. 8 punten voorsprong verspeeld in vijf beslissende wedstrijden. Dan faal je als ploeg maar ook als trainer.

En natuurlijk is het ook de spelersgroep te verwijten, maar ook de man die statistisch bewijst iedere keer op het einde van het seizoen te falen.

Dus hoezo ongeloofwaardig?
Wat mij betreft zit de ongeloofwaardigheid op dit forum bij veel Feyenoorders die nu alles wat fout is gegaan Rutten de schuld geven.
Natuurlijk is hij verantwoordelijk als trainer, maar het overschatten van de kwaliteiten van de spelers is heerlijk aandoenlijk.
Typisch vind ik de wedstrijden tegen PSV en Ajax. Veel strijd en redelijk goed voetbal door veel druk te zetten maar tegen mindere goeden het niet kunnen opbrengen.
Dat zegt meer over de kwaliteit en mentaliteit van de spelers dan over de trainer.

Oja, grotere leugens dan statistieken bestaan niet.
 

Fabian

Active member
Wat mij betreft zit de ongeloofwaardigheid op dit forum bij veel Feyenoorders die nu alles wat fout is gegaan Rutten de schuld geven.
Natuurlijk is hij verantwoordelijk als trainer, maar het overschatten van de kwaliteiten van de spelers is heerlijk aandoenlijk.
Typisch vind ik de wedstrijden tegen PSV en Ajax. Veel strijd en redelijk goed voetbal door veel druk te zetten maar tegen mindere goeden het niet kunnen opbrengen.
Dat zegt meer over de kwaliteit en mentaliteit van de spelers dan over de trainer.

Oja, grotere leugens dan statistieken bestaan niet.

Dan lees jij dus ook niet goed.

Er is genoeg gevloekt op de spelersselectie. Ik geloof dat meer dan de helft inmiddels is afgeschreven, zeker aanvallend. Diverse kreten van Feyenoorders hier heb ik daarover gelezen. Zeker na zondag. Zelfs Clasie is niet meer heilig.

Maar dat gaat gepaard met kritiek op Rutten. Het is wat dat je als supporter ook de trainer aansprakelijk stelt van het falen van het elftal.

En dit soort statistieken over een periode van 8 jaar zijn geen leugen. Of is de statistiek van de meeste kansen en de minste goals en het feit dat dit ligt aan een gebrek aan scorend vermogen ook een leugen?

De tegenwoordig veel gehoorde kreet dat statistieken een leugen zijn, is een kunstrijke poging om feiten onderuit te halen en een discussie te smoren.
 

gevegt

Well-known member
Dan lees jij dus ook niet goed.

Er is genoeg gevloekt op de spelersselectie. Ik geloof dat meer dan de helft inmiddels is afgeschreven, zeker aanvallend. Diverse kreten van Feyenoorders hier heb ik daarover gelezen. Zeker na zondag. Zelfs Clasie is niet meer heilig.

Maar dat gaat gepaard met kritiek op Rutten. Het is wat dat je als supporter ook de trainer aansprakelijk stelt van het falen van het elftal.

En dit soort statistieken over een periode van 8 jaar zijn geen leugen. Of is de statistiek van de meeste kansen en de minste goals en het feit dat dit ligt aan een gebrek aan scorend vermogen ook een leugen?

De tegenwoordig veel gehoorde kreet dat statistieken een leugen zijn, is een kunstrijke poging om feiten onderuit te halen en een discussie te smoren.
Dat Rutten minder presteert in de tweede helft van de competitie zal volgens de statistieken de waarheid zijn. Dat gaat om de punten die gehaald zijn en niet over het achterliggend verhaal.
Laat ik het bij PSV houden ( die volg ik nu eenmaal het meest ) dat was ook voor een groot gedeelte te wijten aan de spelers die het op dat moment niet konden opbrengen om een volledig seizoen te vlammen. Als je dat achteraf rustig analyseert waren de spelers niet rijp genoeg om aan de eisen van de club en trainer te voldoen.
Op de achtergrond was hij keihard bezig om de grote talenten beter te maken en te vormen. Dat kwam later pas naar buiten. Afgelopen seizoen is PSV met die jongens kampioen geworden.
Ik weet zeker dat er spelers zijn die Rutten nu dankbaar zijn voor zijn input destijds.

Dat zou kunnen betekenen dat Rutten eens goed moet nadenken eer hij weer bij een grote club instapt waar de verwachtingen hoger zijn dan de werkelijkheid is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Blader gerust even terug over wat betreft geen kritiek op spelers. Het begon met spelers, maar als de trainer het laat gebeuren dan verschuift dat.

http://devoetbalkantine.nl/showthread.php?17-Feyenoord-Go-Ahead-Eagles/page2
http://devoetbalkantine.nl/showthread.php?173-FC-Groningen-Feyenoord
http://devoetbalkantine.nl/showthread.php?252-Finale-in-de-Kuip-Feyenoord-Vitesse/page3
http://devoetbalkantine.nl/showthread.php?257-Eredivisie-Speelronde-34/page2

Blader gerust terug. Willem II zal wel op het andere forum zijn gebleven. Dat ging op dezelfde manier als Go Ahead Eagles en FC Groningen.
 

Jozsef

New member
De snor en co

Weltrusten. Lezen we morgen wel waar we de heiligverklaring van Van Bronckhorst en Van Gastel kunnen teruglezen.

We wachten af waar Sanmark mee komt. Hij zegt 't dus de bewijzen komen snel.
Zoek ik ondertussen even alle posts op met kritiek op alle spelers. Of nee, laat ook maar.....

EDIT: Jullie zijn toch weer op die ongefundeerde kritiek (roeptoeteren maar niet goed lezen) ingegaan. Kap daar nou gewoon mee.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Blader gerust even terug over wat betreft geen kritiek op spelers. Het begon met spelers, maar als de trainer het laat gebeuren dan verschuift dat.

Met permissie, de links laat ik maar even liggen.
Dat een trainer het maar laat gebeuren gaat er bij mij niet in. Vooral niet bij een trainer die echt de klappen van de zweep wel kent.
Om het maar even heel kort door de bocht te zeggen, een trainer zou wel gek zijn om niet het beste team op te stellen. Helemaal als je zo ervaren bent en de hele week al die spelers meemaakt.
Ik denk echt dat de spelers minder goed zijn en de trainers er afgelopen jaren er alles hebben uitgeperst wat er in zit. Op een gegeven moment is het gewoon op en zit de vermoeidheid ook in het hoofd, vooral bij de spelers.
De nieuwe staf heeft eigenlijk een onwerkelijke opdracht aangenomen. Waarschijnlijk omdat ze er werkelijk in geloven door hun adoratie voor de club.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het positieve commentaar over het spel van Rutten van voor de winterstop is helaas in de oude database verzonken. Ik weet niet of SanMark. daar nog voet bij stuk wil houden op dat punt.
 

Fabian

Active member
Met permissie, de links laat ik maar even liggen.
Dat een trainer het maar laat gebeuren gaat er bij mij niet in. Vooral niet bij een trainer die echt de klappen van de zweep wel kent.
Om het maar even heel kort door de bocht te zeggen, een trainer zou wel gek zijn om niet het beste team op te stellen. Helemaal als je zo ervaren bent en de hele week al die spelers meemaakt.
Ik denk echt dat de spelers minder goed zijn en de trainers er afgelopen jaren er alles hebben uitgeperst wat er in zit. Op een gegeven moment is het gewoon op en zit de vermoeidheid ook in het hoofd, vooral bij de spelers.
De nieuwe staf heeft eigenlijk een onwerkelijke opdracht aangenomen. Waarschijnlijk omdat ze er werkelijk in geloven door hun adoratie voor de club.

We speelden op momenten wel wonderbaarlijk goed voor een elftal met spelers die minder goed zijn.

En wat hadden Van Bronckhorst en Van Gastel nu moeten zeggen dan? Wij doen het niet? Dat zou pas eigenaardig zijn, omdat ze volgend seizoen al voor de groep staan.
Daarnaast is het geen straf om trainer te zijn bij Feyenoord. Dat ben ik meerdere keren tegengekomen nu als mening op dit forum en dat wordt wat irritant nu. Jij doet het nu ook voorkomen op die manier.

Het is niet zo rooskleurig als dat het is in de beste momenten, maar het is ook niet zo zwartgallig als in de slechte momenten. Er deugt nu niets meer van. De aankoopbeleid is een faal, het niveau van de spelers is een faal etc.
De spelers die vertrokken vorige zomer hadden gewoon kwaliteit en het is niet goed gelukt om dat volledig goed op te vangen. Dat is zeker, maar dat betekent niet dat er sprake was van jaren boven het niveau presteren. Dat noem ik het naar beneden halen van geleverde prestaties.

Ik denk dat wij met onze jeugdopleiding een belangrijke ader hebben voor dit Feyenoord en dat wij ook hier weer bovenop zullen komen. Met nog iets meer financi?le kracht kan een doorselectie plaatsvinden waardoor je nog meer stappen kunt maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Met permissie, de links laat ik maar even liggen.

Vooruit dan maar. Maar dan niets meer over dat er geen commentaar is op de spelers, want daar begon het mee.

Dat een trainer het maar laat gebeuren gaat er bij mij niet in. Vooral niet bij een trainer die echt de klappen van de zweep wel kent.

Rutten heeft bepaalde spelers laten aanklooien en is vast blijven houden aan trucjes die waren uitgewerkt.

Om het maar even heel kort door de bocht te zeggen, een trainer zou wel gek zijn om niet het beste team op te stellen. Helemaal als je zo ervaren bent en de hele week al die spelers meemaakt.

Dan zou iedere trainer tot dezelfde opstelling en tactiek komen?

Ik denk echt dat de spelers minder goed zijn en de trainers er afgelopen jaren er alles hebben uitgeperst wat er in zit. Op een gegeven moment is het gewoon op en zit de vermoeidheid ook in het hoofd, vooral bij de spelers.

De vermoeidheid komt natuurlijk ook door de manier van spelen. We hebben met krachten gesmeten.

De nieuwe staf heeft eigenlijk een onwerkelijke opdracht aangenomen. Waarschijnlijk omdat ze er werkelijk in geloven door hun adoratie voor de club.

De selectie van Feyenoord is helemaal niet zo slecht dat het vanzelfsprekend is dat je zo slecht speelt en zo weinig punten (twee!) haalt uit de laatste vijf wedstrijden als dat wij hebben gedaan. Acht punten voor staan op je concurrentie met nog vijf wedstrijden te gaan en het dan nog verspelen. Verder zit er in de club voldoende potentie om op plek drie te kunnen spelen in Nederland. Dus ik snap niet waarom Van Gastel en Van Bronckhorst er niet in zouden moeten stappen. De playoffs wordt een lastig verhaal gezien we van ver komen, maar ze kennen de selectie en zullen ook hun eigen idee?n hebben over poppetjes en tactiek.

Verder wat Fabian terecht zegt. Je mag verdomme blij zijn als je trainer van Feyenoord mag zijn. Zeker iemand met het besmette CV van Rutten die als werkloos trainer naar de club is gekomen. Er was voldoende mogelijk, maar wij kunnen geen miljoenen bedragen gaan neerleggen voor een wisselspeler die de midden twintig is gepasseerd voor een positie waarvoor genoeg talent in aantocht is.
 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
Het positieve commentaar over het spel van Rutten van voor de winterstop is helaas in de oude database verzonken. Ik weet niet of SanMark. daar nog voet bij stuk wil houden op dat punt.

Hij weet dat wel, want toen wees hij ons er op dat we voor het seizoen niet positief waren over Rutten. Krijg je dat argument weer. Toen was onze 'positiviteit' weer niet goed omdat we niet bij onze standpunt over Rutten bleven.
Dus hoe je het went of keert, het is enkel zoeken naar de stok om mee te slaan.
 

SanMark.

Well-known member
We wachten af waar Sanmark mee komt. Hij zegt 't dus de bewijzen komen snel.
Zoek ik ondertussen even alle posts op met kritiek op alle spelers. Of nee, laat ook maar.....

EDIT: Jullie zijn toch weer op die ongefundeerde kritiek (roeptoeteren maar niet goed lezen) ingegaan. Kap daar nou gewoon mee.

De laatste weken gaat alle kritiek naar Rutten toe en word alle hoop gevestigd op de twee mannen die het dit jaar allemaal mee hebben laten gebeuren dat dit seizoen in een fiasco is ge?indigd. Dat vind ik redelijk na?ef.
Waren het echte kerels geweest waren ze opgestaan en naar MvG gelopen en gezegd, hij eruit of wij dit jaar op een andere functie binnen Feyenoord, maar nee ze blijven lekker zitten. Zulke mensen krijg je dus volgend jaar voor de groep.

Maar blijven jullie vooral lezen wat jullie willen lezen.
 

SanMark.

Well-known member
Het positieve commentaar over het spel van Rutten van voor de winterstop is helaas in de oude database verzonken. Ik weet niet of SanMark. daar nog voet bij stuk wil houden op dat punt.

Het gaat er niet om hoe er gereageerd werd op Rutten voor de winterstop. Het gaat erom hoe hij nu volledig word afgefakkeld . Dat is mijn eigen net zo onterecht dat hij voor de winterstop alle credits zou krijgen. Wat hij ook niet kreeg want toen kregen bv ook een Vermeer en een Clasie alle lof toe bedeelt ( en ook terecht)

Het is een combi. Het geweldige spel ligt aan trainer, spelers en rest van de staf. Net zoals dit volledige falen een combi is van trainer, spelers en de rest van de staf.

Maar blijf vooral herhalen wat jullie voor de winterstop over Rutten hebben gezegd. En dan mij verwijten dat ik selectief lees.
 

SanMark.

Well-known member
Verder wat Fabian terecht zegt. Je mag verdomme blij zijn als je trainer van Feyenoord mag zijn. Zeker iemand met het besmette CV van Rutten die als werkloos trainer naar de club is gekomen. Er was voldoende mogelijk, maar wij kunnen geen miljoenen bedragen gaan neerleggen voor een wisselspeler die de midden twintig is gepasseerd voor een positie waarvoor genoeg talent in aantocht is.

Nou ik kan me herinneren dat de leden hier ook zeer blij waren dat Rutten bij Feyenoord kwam( Net zoals hij toen bij PSV volledig werd afgezeken door diezelfde members). Dus die blijdschap kwam toen van twee kanten zoals er nu van twee kanten wel enig verdriet zal zijn.
 

Jozsef

New member
De laatste weken gaat alle kritiek naar Rutten toe en word alle hoop gevestigd op de twee mannen die het dit jaar allemaal mee hebben laten gebeuren dat dit seizoen in een fiasco is ge?indigd. Dat vind ik redelijk na?ef.
Waren het echte kerels geweest waren ze opgestaan en naar MvG gelopen en gezegd, hij eruit of wij dit jaar op een andere functie binnen Feyenoord, maar nee ze blijven lekker zitten. Zulke mensen krijg je dus volgend jaar voor de groep.

Maar blijven jullie vooral lezen wat jullie willen lezen.

JIJ leest wat je wilt lezen want ik heb notabene zondagavond nog kritiek gehad op de keuze van Gio en dus van Geel.
Ook hebben wij hier vaak vraagtekebs gezet bij de passieve rol van JP en Gio, maar dat had te maken met Geveraerds.
Selectieve verontwaardiging van je, Sanmark. Overduidelijk.
 

Maasveld

Well-known member
Geveraers, ik moet me sterk vergissen maar ik geloof dat die naam is hier zondag pas voor het eerst gevallen.
 
Bovenaan