SanMark. heeft hier al genoeg aandacht gehad: http://devoetbalkantine.nl/showthread.php?26-Het-grote-Feyenoord-nieuwstopic/page10
Het is wel waar. Op het moment dat Mathijsen eruit werd gehaald, speelden we vanaf dan met 1 echte verdediger. De rode loper werd uitgerold.
Bij een elftal met een miniem vertrouwen was dat dodelijk. Overigens is zoiets al vrij snel dodelijk. Had hij een back eraf gehaald of tegelijkertijd Kongolo voor een back ingebracht, had ik er nog in kunnen komen. Nu niet. Dit was zelfmoord bij een 0-0 stand.
En ja, we hebben goede wedstrijden gespeeld. Jouw sneer doet voorkomen dat dit niet is waargenomen door de Feyenoorders op dit forum. Dat is onzin, of je leest dat wat je wil lezen en negeert het andere. Het is echter ook een feit dat na de winterstop het spelniveau zienderogen daalde met nog een enkele positieve uitschieter hier en daar. Na AZ-uit was de pijp echter leeg en hebben we tegen niet al te gerenommeerde tegenstanders een puntenaantal gehaald van 2 uit 5 wedstrijden. E?n keertje winnen in die reeks zou genoeg zijn geweest. Dat is nog om je rot voor te schamen met 5 uit 5, maar dan hadden we nu niet die schijtplay-offs gehad.
En natuurlijk is het ook de spelersgroep te verwijten, maar ook de man die statistisch bewijst iedere keer op het einde van het seizoen te falen.
Even zeer kort want ik ga zo naar bed ( afgelopen nacht nog geen 2 uur slaap gehad)
Voor mij is het een combi van falen, zowel van Rutten als van de spelersgroep. Net zoals de goede wedstrijden een combi was van Rutten en de spelersgroep.
Je hebt twee assistenten die nu al heilig worden verklaard maar die wel heel het jaar op de bank hebben gezeten. Waren ze het niet eens geweest van Rutten hadden ze er tegen in moeten gaan of moeten vragen aan van Geel of ze een andere functie binnen Feyenoord hadden kunnen krijgen zolang Rutten daar hoofdtrainer was omdat ze het totaal niet eens zouden zijn met zijn aanpak. Maar zij hebben er zelf voor gekozen om als twee zoutzakken naast Rutten te blijven zitten. Dan heb je in mijn ogen totaal geen karakter.
Voor mij is het een collectief falen. Maar hier word de laatste dagen alleen maar herhaald dat het allemaal aan Rutten ligt. Nou dan ben ik de beroerdste niet en blijf ik herhalen dat er meer hoofdschuldig zijn aan het falen van de laatste weken.
En nu ga ik naar bed.
Wat mij betreft zit de ongeloofwaardigheid op dit forum bij veel Feyenoorders die nu alles wat fout is gegaan Rutten de schuld geven.Het is wel waar. Op het moment dat Mathijsen eruit werd gehaald, speelden we vanaf dan met 1 echte verdediger. De rode loper werd uitgerold.
Bij een elftal met een miniem vertrouwen was dat dodelijk. Overigens is zoiets sowieso al vrij snel dodelijk. Had hij een back eraf gehaald of tegelijkertijd Kongolo voor een back ingebracht, had ik er nog in kunnen komen. Nu niet. Dit was zelfmoord bij een 0-0 stand.
En ja, we hebben goede wedstrijden gespeeld. Jouw sneer doet voorkomen dat dit niet is waargenomen door de Feyenoorders op dit forum. Dat is onzin, of je leest dat wat je wil lezen en negeert het andere. Het is echter ook een feit dat na de winterstop het spelniveau zienderogen daalde met nog een enkele positieve uitschieter hier en daar. Na AZ-uit was de pijp echter leeg en hebben we tegen niet al te gerenommeerde tegenstanders een puntenaantal gehaald van 2 uit 5 wedstrijden. E?n keertje winnen in die reeks zou genoeg zijn geweest voor plek 3. Dat is nog om je rot voor te schamen met 5 uit 5, maar dan hadden we nu niet die schijtplay-offs gehad. 8 punten voorsprong verspeeld in vijf beslissende wedstrijden. Dan faal je als ploeg maar ook als trainer.
En natuurlijk is het ook de spelersgroep te verwijten, maar ook de man die statistisch bewijst iedere keer op het einde van het seizoen te falen.
Dus hoezo ongeloofwaardig?
Wat mij betreft zit de ongeloofwaardigheid op dit forum bij veel Feyenoorders die nu alles wat fout is gegaan Rutten de schuld geven.
Natuurlijk is hij verantwoordelijk als trainer, maar het overschatten van de kwaliteiten van de spelers is heerlijk aandoenlijk.
Typisch vind ik de wedstrijden tegen PSV en Ajax. Veel strijd en redelijk goed voetbal door veel druk te zetten maar tegen mindere goeden het niet kunnen opbrengen.
Dat zegt meer over de kwaliteit en mentaliteit van de spelers dan over de trainer.
Oja, grotere leugens dan statistieken bestaan niet.
Dat Rutten minder presteert in de tweede helft van de competitie zal volgens de statistieken de waarheid zijn. Dat gaat om de punten die gehaald zijn en niet over het achterliggend verhaal.Dan lees jij dus ook niet goed.
Er is genoeg gevloekt op de spelersselectie. Ik geloof dat meer dan de helft inmiddels is afgeschreven, zeker aanvallend. Diverse kreten van Feyenoorders hier heb ik daarover gelezen. Zeker na zondag. Zelfs Clasie is niet meer heilig.
Maar dat gaat gepaard met kritiek op Rutten. Het is wat dat je als supporter ook de trainer aansprakelijk stelt van het falen van het elftal.
En dit soort statistieken over een periode van 8 jaar zijn geen leugen. Of is de statistiek van de meeste kansen en de minste goals en het feit dat dit ligt aan een gebrek aan scorend vermogen ook een leugen?
De tegenwoordig veel gehoorde kreet dat statistieken een leugen zijn, is een kunstrijke poging om feiten onderuit te halen en een discussie te smoren.
Weltrusten. Lezen we morgen wel waar we de heiligverklaring van Van Bronckhorst en Van Gastel kunnen teruglezen.
Blader gerust even terug over wat betreft geen kritiek op spelers. Het begon met spelers, maar als de trainer het laat gebeuren dan verschuift dat.
Met permissie, de links laat ik maar even liggen.
Dat een trainer het maar laat gebeuren gaat er bij mij niet in. Vooral niet bij een trainer die echt de klappen van de zweep wel kent.
Om het maar even heel kort door de bocht te zeggen, een trainer zou wel gek zijn om niet het beste team op te stellen. Helemaal als je zo ervaren bent en de hele week al die spelers meemaakt.
Ik denk echt dat de spelers minder goed zijn en de trainers er afgelopen jaren er alles hebben uitgeperst wat er in zit. Op een gegeven moment is het gewoon op en zit de vermoeidheid ook in het hoofd, vooral bij de spelers.
De nieuwe staf heeft eigenlijk een onwerkelijke opdracht aangenomen. Waarschijnlijk omdat ze er werkelijk in geloven door hun adoratie voor de club.
Met permissie, de links laat ik maar even liggen.
Dat een trainer het maar laat gebeuren gaat er bij mij niet in. Vooral niet bij een trainer die echt de klappen van de zweep wel kent.
Om het maar even heel kort door de bocht te zeggen, een trainer zou wel gek zijn om niet het beste team op te stellen. Helemaal als je zo ervaren bent en de hele week al die spelers meemaakt.
Ik denk echt dat de spelers minder goed zijn en de trainers er afgelopen jaren er alles hebben uitgeperst wat er in zit. Op een gegeven moment is het gewoon op en zit de vermoeidheid ook in het hoofd, vooral bij de spelers.
De nieuwe staf heeft eigenlijk een onwerkelijke opdracht aangenomen. Waarschijnlijk omdat ze er werkelijk in geloven door hun adoratie voor de club.
Het positieve commentaar over het spel van Rutten van voor de winterstop is helaas in de oude database verzonken. Ik weet niet of SanMark. daar nog voet bij stuk wil houden op dat punt.
We wachten af waar Sanmark mee komt. Hij zegt 't dus de bewijzen komen snel.
Zoek ik ondertussen even alle posts op met kritiek op alle spelers. Of nee, laat ook maar.....
EDIT: Jullie zijn toch weer op die ongefundeerde kritiek (roeptoeteren maar niet goed lezen) ingegaan. Kap daar nou gewoon mee.
Het positieve commentaar over het spel van Rutten van voor de winterstop is helaas in de oude database verzonken. Ik weet niet of SanMark. daar nog voet bij stuk wil houden op dat punt.
Verder wat Fabian terecht zegt. Je mag verdomme blij zijn als je trainer van Feyenoord mag zijn. Zeker iemand met het besmette CV van Rutten die als werkloos trainer naar de club is gekomen. Er was voldoende mogelijk, maar wij kunnen geen miljoenen bedragen gaan neerleggen voor een wisselspeler die de midden twintig is gepasseerd voor een positie waarvoor genoeg talent in aantocht is.
De laatste weken gaat alle kritiek naar Rutten toe en word alle hoop gevestigd op de twee mannen die het dit jaar allemaal mee hebben laten gebeuren dat dit seizoen in een fiasco is ge?indigd. Dat vind ik redelijk na?ef.
Waren het echte kerels geweest waren ze opgestaan en naar MvG gelopen en gezegd, hij eruit of wij dit jaar op een andere functie binnen Feyenoord, maar nee ze blijven lekker zitten. Zulke mensen krijg je dus volgend jaar voor de groep.
Maar blijven jullie vooral lezen wat jullie willen lezen.