En laat Excelsior - Feyenoord nou op zondag 7 mei zijn, dat was het ook de vorige keer dat Feyenoord kampioen dacht te worden op Woudestein.De titel pakken uit bij Excelsior? Dat gaat altijd mis.
Mocht Ajax of PSV 2e worden en de beker winnen dan gaat de nummer 3 naar de Europaleague. Nummer 4 naar de Conference league. Bekerwinnaar heeft sowieso minimaal Europaleague.Verschil tussen plek 3 en 4 is een voorronde eerder instromen?
Toch wel veelzeggend dat je als Ajacied gewoon heen idee hebt hoe het onder plek 1 en 2 zit.
Maar Nederland heeft maar twee EL plekken? Da’s ook niet echt veel toch?
Oh ja, de derde EL plek is natuurlijk altijd de club die niet door de voorronde CL is gekomen.
Nou ja, dan de beker maar winnen. Niemand had ook verwacht dat Ajax bij Twente en daarna bij Feyenoord zou winnen in de beker, dus doe dan nog maar een derde onverwachte zege.
2014 werd Ajax kampioen. Zou voor het eerst sinds 2009 zijn dat ze niet bij de eerste twee eindigen.Zag volgens mij voorbij komen dat 2014 de laatste keer was dat Ajax niet bij de eerste twee eindigde.
He? Zelfs maar 1 EL plek? Das wel bizar weinig.Plek 1 is CL
Plek 2 is voorronde CL
Bekerwinnaar is EL
Plek 3 is voorronde Conference league
Winnaar Play off is voorronde Conference league
Als bekerwinnaar bij de beste twee zit dan schuift alles een plekje op. Nummer 3 EL etc.
Ja, en Ajax en PSV kunnen nog voorbij Feyenoord.Kans lijkt mij klein maar zelfs Sparta en FC Twente kunnen nog voorbij Ajax.
Wel erg simplistisch gedacht, maar die “ het ligt altijd aan de trainer” reflex zie je wel vaker op dit forum.Ik denk dat je wel kan zeggen dat als Ajax bekerloos 4e wordt het hoofdtrainerschap van Heitinga een grote Sjonnie-actie is geweest
Top 5 heeft 2 vaste plekken. Nummer 6 1 vaste. Nummer 7 tot 16 (excl Rusland) maar 1 plek in de voorronde. De rest is instroom vanuit voorronde Championsleague.He? Zelfs maar 1 EL plek? Das wel bizar weinig.
2014 werd Ajax kampioen. Zou voor het eerst sinds 2009 zijn dat ze niet bij de eerste twee eindigen.
Wel erg simplistisch gedacht, maar die “ het ligt altijd aan de trainer” reflex zie je wel vaker op dit forum.
Ik denk dat Ajax er onder welke trainer dan ook ongeveer hetzelfde voor zou staan. Er zijn gewoon een te groot aantal spelers wat zonder vertrouwen speelt. En ik denk niet dat dat door Heitinga komt.