De laatste speelronde (34)

Hups


  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .

JMD

Well-known member
Zie nu dat Willem II al 8 seizoenen eredivisie speelde, dacht dat dat korter was.

A ja, die 2-1 tegen PSV voor Willem II... Daar hebben we de titel verspeeld... :) Wat onverdiend was dat...
 

Batigoal

Well-known member
Sterkte @Bonehead! Ik heb wel graag Heracles in de Eredivisie, maar Eredivisie-clubs in de nacompetitie hebben het vaak moeilijk. Succes tegen Excelsior!
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

stc

Well-known member
Mooi dat het seizoen is afgelopen met als afsluiting een overwinning. Gelukkig hebben er nog wat aankomende talenten meegedaan met oog op volgend seizoen.

Ben benieuwd naar het nieuwe seizoen, met nieuwe staf, veel nieuwe spelers en een nieuwe directie.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat een prachtige dag! Heerlijke wedstrijd, sfeer, mooie goals, flinke stijging tv-gelden ten koste van Heracles en als toetje nog een kans op een mooi Europees reisje! Juichen!

Overigens een groot compliment ook aan GAE, RKC en Cambuur met hun puike plekken op de ranglijst, gezien hun budget.

Voor Heracles zijn de druiven wel heel zuur. Hele seizoen mooi in de middenmoot en dan op de laatste dag naar de PO's.
 

Forza AZ

Well-known member
Zie nu dat Willem II al 8 seizoenen eredivisie speelde, dacht dat dat korter was.

A ja, die 2-1 tegen PSV voor Willem II... Daar hebben we de titel verspeeld... :) Wat onverdiend was dat...
Sowieso opvallend dat de de degradanten 8 en 10 seizoenen in de Eredivisie speelden, en de club die nacompetitie speelt zelfs 17.
 

JMD

Well-known member
Het is dat PEC Zwolle naar de KKD is gedegradeerd anders had de complete noordoosthoek van NL geen club in de KKD gehad. Komend seizoen wel 4 ploegen uit de Noordelijke provincies.
 

JMD

Well-known member
Sowieso opvallend dat de de degradanten 8 en 10 seizoenen in de Eredivisie speelden, en de club die nacompetitie speelt zelfs 17.
Tijd om de ploeg die al het langst KKD speelt (Eindhoven) terug te halen naar de eredivisie. :) En tevens om nog een beetje Brabants glorie er in te hebben, want nu maar 2 ploegen. Dat moet een dieptepunt zijn... Ooit waren het er 6 (RBC, RKC, NAC, Willem II, Den Bosch en PSV)

Sowieso is de eredivisie de laatste jaren meer naar het noorden geschoven. Ooit had Limburg er 4 en Brabant ook een flink aantal. Nu Limburg 1 (en dat hadden er ook zo maar 0 kunnen zijn komend seizoen) en Brabant 2.
 

Bernardo

Well-known member
Toch wel TROTS hoor, ondanks de slechte tweede seizoenshelft. Wat dit team de laatste 3 jaar heeft gepresteerd ongekend, 1e KKD, 1e KKD, 9de Eredivisie. Hoogste eindklassering ooit in de Eredivisie, gewoon in het LINKERRIJTJE!

Dit jaar ook nog eens de meeste goals gemaakt in de Eredivisie ooit, zelfs na de top 5 de meeste goals gemaakt.

Las ook nog dat wij de tweede club ooit zijn die met de meeste tegengoals in het seizoen in het linkerrijtje is geëindigd, na Utrecht in 76/77. Of je daar trots op moet zijn is wat anders 😂

Nog een jaar EREDIVISIE. Hopelijk met HENK. 💛💙
 

erka

Well-known member
Het is dat PEC Zwolle naar de KKD is gedegradeerd anders had de complete noordoosthoek van NL geen club in de KKD gehad. Komend seizoen wel 4 ploegen uit de Noordelijke provincies.

Volgend seizoen alle Noordelijke clubs in de Eredivisie. Voor het eerst ooit.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Toch wel TROTS hoor, ondanks de slechte tweede seizoenshelft. Wat dit team de laatste 3 jaar heeft gepresteerd ongekend, 1e KKD, 1e KKD, 9de Eredivisie. Hoogste eindklassering ooit in de Eredivisie, gewoon in het LINKERRIJTJE!

Dit jaar ook nog eens de meeste goals gemaakt in de Eredivisie ooit, zelfs na de top 5 de meeste goals gemaakt.

Las ook nog dat wij de tweede club ooit zijn die met de meeste tegengoals in het seizoen in het linkerrijtje is geëindigd, na Utrecht in 76/77. Of je daar trots op moet zijn is wat anders 😂

Nog een jaar EREDIVISIE. Hopelijk met HENK. 💛💙
Gefeliciteerd Bernardo! Een mooie prestatie van je cluppie.
 

Abubakari

Well-known member
Echt man, 7 wedstrijden op rij verliezen. Chapeau.
En? Nog boven Cambuur geëindigd? :giggle:

Wat Bernardo zegt, top gedaan van Cambuur. Speel je een heel klein beetje betere tweede seizoenshelft (maar 2 zeges in 2022) dan speel je zelfs play offs. Al geloof ik niet dat ze het bij Cambuur echt een ramp vinden dat ze die mislopen, de batterij is al een tijdje leeg. En als het Cambuur dan niet lukt, dan de andere Friese club maar. Kan ik prima mee leven, vind het een sympathieke club, behalve als ze tegen Cambuur moeten. Over Heerenveen tegen Ajax en PSV heb ik ook nooit klagen.
En leuk, 4 noordelijke clubs volgend jaar. Voor Groningen wel handig dat Wormuth dit jaar al wat ervaring opdoet met degradatievoetbal.

Willem II er uit, dat vind ik dan wel weer jammer, zie ook de sfeer daar vanmiddag, Stillem II bestaat niet meer geloof ik. Maar ook wel fijn dat Sparta er in is gebleven en voor fortuna1987 ben ik dan weer bij dat Fortuna het heeft gered. En tsja, we hebben geen Willem II'ers hier, dus dan moeten die er maar uit. En Heracles in het drijfzand terecht gekomen, daar ben je ook mooi klaar mee als Heracles zijnde. Benieuwd hoe Wormuth dat gaat managen om er maar eens een klassieker tegenaan te gooien. Heb je volgend jaar wellicht ADO, Roda JC, PEC, Heracles, NAC en Willem II in de kkd.
 
Bovenaan