De laatste ronde (Eredivisie speelronde 34)

• Totaal aantal stemmers
    11
  • Opiniepeiling gesloten .

De Wolf

Well-known member
De enige spanning is de strijd om de laatste play off tickets. Roda kan zich nog ten koste van NAC veilig spelen maar dan moeten ze nog flink wat doelpunten goed maken.

Programma:

Zondag 6 mei, 14:30:
AZ - PEC Zwolle (Fox sports kanaal 6)
Excelsior - Ajax (Fox sports kanaal 5)
FC Twente - NAC Breda
FC Utrecht - VVV
PSV - FC Groningen
Roda JC - ADO Den Haag
Sparta Rotterdam - Heracles Almelo
Willem II - Vitesse
SC Heerenveen - Feyenoord (Fox sports kanaal 3)

Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Roda kan zich nog ten koste van NAC veilig spelen maar dan moeten ze nog flink wat doelpunten goed maken.
Het verschil in doelsaldo tussen NAC en Roda is 10. Dat is normaal gesproken teveel om nog te overbruggen.

Dus alleen nog belang voor Heerenveen, Zwolle en ADO voor de laatste 2 tickets voor de play-offs:

Heerenveen 46 (-4, 46)
Zwolle 44 (-6, 42)
ADO 44 (-9, 42)

Er is nog kans op een gelijke stand:
-bijvoorbeeld als Zwolle met 4-0 verliest en ADO met 1-0. ADO wint dan op onderling resultaat (4-0 en 0-2)
-of als Heerenveen 0-0 speelt en Zwolle met 2-4 wint. Zwolle wint dan op onderling resultaat (3-2 en 2-1)
-of als Heerenveen 1-1 speelt en ADO met 0-5 wint. Heerenveen wint dan op onderling resultaat (2-0 en 2-1)

In het geval alle 3 gelijk eindigen (bijvoorbeeld Heerenveen 1-1, Zwolle 3-5 en ADO 0-5) dan gaan Zwolle (9 punten) en Heerenveen (6 punten) naar de play-offs en valt ADO (3 punten) af.

Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
We hebben nog iets te goed van Feyenoord, dus ik verwacht een simpele zege.

Max

Administrator
Forumleiding

PEC gaat niet opeens punten pakken. Jullie hoeven je geen zorgen te maken.

Pascallovic

Well-known member
Zoveel staat Feyenoord nu ook weer niet bij jullie in het krijt dat het ook nog eens een simpele zege moet zijn. Gezien de prestatie van afgelopen zondag is verliezen al moeilijk genoeg.

Max

Administrator
Forumleiding
We hebben twee miskopen bij SC Heerenveen opgehaald om een de andere kant op.

zwammy

Well-known member
Het al gedegradeerde FC Twente moet het in hun afscheidswedstrijd doen zonder Cristian Cuevas, Micha?l Maria, Hidde ter Avest, Haris Vuckic, Adnane Tighadouini, Luciano Slagveer, Oussama Assaidi en Fredrik Jensen. Daar staat de terugkeer van Tom Boere tegenover, maar hij zal naar verwachting nog geen negentig minuten kunnen spelen.

Dat zijn er genoeg die ze missen.

stc

Well-known member
Ik denk dat PSV het seizoen toch wel positief af gaat sluiten en gaat winnen van Groningen.

JMD

Well-known member
34e speeldag
AZ – PEC Zwolle 0-0
Excelsior – Ajax 0-0
SC Heerenveen – Feyenoord 0-0
PSV – FC Groningen 0-0
Roda JC – ADO Den Haag 0-0
Sparta R. – Heracles Almelo 0-0
FC Twente – NAC Breda 0-0
FC Utrecht – VVV Venlo 0-0
Willem II – Vitesse 0-0

Om de PO-Europa
5) FC Utrecht 52 (+4)
6) Vitesse 49 (+16)
7) SC Heerenveen 47 (-4)
8) PEC Zwolle 45 (-6)
9) ADO Den Haag 45 (-9)
In de 1e ronde spelen de nummers 5 en 8 en de nummers 6 en 7 tegen elkaar.
FC Utrecht – VVV Venlo 0-0
Willem II – Vitesse 0-0
SC Heerenveen – Feyenoord 0-0
AZ – PEC Zwolle 0-0

Om de PO-degradatieplekken
15) NAC Breda 34 (-16)
16) Roda JC 31 (-26)
17) Sparta R. 28 (-38)
FC Twente – NAC Breda 0-0
Sparta R. – Heracles Almelo 0-0

Alle ploegen hebben 1 punt meer omdat ik de 0-0 al heb meegenomen in de standen.

JMD

Well-known member
Opstelling PSV:
Zoet; Brenet, Luckassen, Schwaab, Paal; Van Ginkel, Hendrix, Ramselaar; Bergwijn, Lozano, Pereiro

Luckassen achterin... Er gaan veel goals vallen. Gaat iets van 7-4 of 6-3 worden ofzo.

Batigoal

Well-known member
Volgens mij hebben we zelden zo'n saaie laatste speelronde gehad in de zin dat bijna alles al beslist was.

JMD

Well-known member
Volgens mij hebben we zelden zo'n saaie laatste speelronde gehad in de zin dat bijna alles al beslist was.
Jep.

Sowieso zijn we de laatste jaren verwend met beslissingen op de laatste speeldag om de titel in 2007, 2008, 2010, 2011, 2016 en 2017.

Pascallovic

Well-known member
Opstelling Ajax: Lamprou; Mazaroui, De Ligt, Tagliafico; Matusiwa, Van de Beek, Sch?ne, Ziyech; Dolberg, Huntelaar en Kluivert.

Geen idee hoe je dit moet vormgeven. Jammer ook dat Lamprou zijn debuut wordt gegund. Kwal van een vent.

JMD

Well-known member
Opstelling Ajax: Lamprou; Mazaroui, De Ligt, Tagliafico; Matusiwa, Van de Beek, Sch?ne, Ziyech; Dolberg, Huntelaar en Kluivert.

Geen idee hoe je dit moet vormgeven. Jammer ook dat Lamprou zijn debuut wordt gegund. Kwal van een vent.

Hoelang zitten jullie nog aan Lamprou vast?

Bovenaan