De Klassieker Ajax - Feyenoord

De Klassieker Ajax - Feyenoord

  • Dikke overwinning voor Ajax

    Stemmen: 2 11,8%
  • Met de hakken over de sloot wint Ajax

    Stemmen: 4 23,5%
  • Feyenoord pakt eindelijk eens een punt

    Stemmen: 6 35,3%
  • Het wonder gebeurt: Feyenoord wint

    Stemmen: 5 29,4%

  • Totaal aantal stemmers
    17
  • Opiniepeiling gesloten .

Jamel

Administrator
Forumleiding
Eerste helft was een stuk beter dan ik verwacht had. Ik vreesde een afgetekende nederlaag, dus dit valt me nog wel mee. Ben er wel een beetje ziek van, maar minder dan andere keren.

Ajacieden, gefeliciteerd!
 

inhethoekje

Active member
Vond het een leuke wedstrijd, competitie is toch al voorbij dus je hoopt op een incidenteel succes maar het mocht niet zo zijn.

Vanaf nu alles maar op de beker, de dood of de gladiolen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vanaf nu alles maar op de beker, de dood of de gladiolen.

Beker winnen en dan heb je de competitie verder inderdaad niet nodig. Die derde plaats is na zes competitienederlagen op rij toch een vrij lastig verhaal geworden, maar dat was een paar weken terug al te voorspellen. Het valt mij mee dat pas dit weekend iemand langszij is gekomen.
 

Pascallovic

Well-known member
Belangrijke zege voor het vertrouwen en de competitie. Plek 2 is nu wel zeker, dus maar hopen dat je lang meekunt voor de titel. Wel onnodig dat ze het niet afmaken. Die penalty was echt kansloos.

Kuyt kan echt niet meer overigens. Dit ren je rot systeem kan hij niet belopen. Elia en Fischer waren de slechtste op het veld en dat als invaller.
 

Abubakari

Well-known member
Godallemachtig Gudelj bekroond zijn kutseizoen andermaal. Wat een sukkel.

Ik heb minimaal een volle minuut zitten vloeken en schelden, wat een ongelooflijke kutpenalty. Kun je het in no time in het slot gooien, neem je zo'n penalty.
Alsnog samengeknepen billen, al gaven ze uiteindelijk niks weg, maar goed het is dit seizoen al vaker in de slotfase vanuit het niets mis gegaan.

Verder een leukere klassieker dan verwacht, werd wel even serieus bleek om de kop na die 0-1 maar gelukkig maakte Younes vlot 1-1. Geweldig was het allemaal niet, maar in ieder geval gewonnen en op basis van de tweede helft ook wel verdiend. Ik vond de opstelling trouwens wel een logische, Fischer is een tactisch onbenul die al tijden nooit iets goed doet dus die mag fijn op de bank blijven en Sh?ne is iemand die met zijn vrije trappen en corners (en in het vervolg ook strafschoppen) nog wel eens wat kan forceren. Al vond ik hem vanmiddag niet echt goed. El Ghazi of Milik blijkt dan toch lood om oud ijzer in de spits, ook el Ghazi kon geen potten breken in de spits. Maar vooraf vond ik het wel een prima opstelling.
Wilde ik graag afsluiten met een welgemeend Bazoer Superheld!
 

Keyser S?ze

New member
Het meest verbazingwekkende van vanmiddag is dat er schijnbaar elftallen zijn die maar 1 x kunnen scoren tegen een verdediging bestaande uit Dijks, Viergever, Van de Hoorn en Veltman.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb minimaal een volle minuut zitten vloeken en schelden, wat een ongelooflijke kutpenalty. Kun je het in no time in het slot gooien, neem je zo'n penalty.
Alsnog samengeknepen billen, al gaven ze uiteindelijk niks weg, maar goed het is dit seizoen al vaker in de slotfase vanuit het niets mis gegaan.

Verder een leukere klassieker dan verwacht, werd wel even serieus bleek om de kop na die 0-1 maar gelukkig maakte Younes vlot 1-1. Geweldig was het allemaal niet, maar in ieder geval gewonnen en op basis van de tweede helft ook wel verdiend. Ik vond de opstelling trouwens wel een logische, Fischer is een tactisch onbenul die al tijden nooit iets goed doet dus die mag fijn op de bank blijven en Sh?ne is iemand die met zijn vrije trappen en corners (en in het vervolg ook strafschoppen) nog wel eens wat kan forceren. Al vond ik hem vanmiddag niet echt goed. El Ghazi of Milik blijkt dan toch lood om oud ijzer in de spits, ook el Ghazi kon geen potten breken in de spits. Maar vooraf vond ik het wel een prima opstelling.
Wilde ik graag afsluiten met een welgemeend Bazoer Superheld!

Niet helemaal eens; met Van Rhijn op de back is niet heel veel mis en met Van der Hoorn en Viergever op een gegeven moment in het centrum zit je niet prettig op je stoel. Verder heeft El Ghazi al een aantal keer aangetoond dat je hem gewoon lekker op de flank moet laten. Er werd een aantal keer vanaf de zijkanten een hoge voorzet gegeven waar alleen Milik wat aan heeft.
 

Abubakari

Well-known member
Niet helemaal eens; met Van Rhijn op de back is niet heel veel mis en met Van der Hoorn en Viergever op een gegeven moment in het centrum zit je niet prettig op je stoel. Verder heeft El Ghazi al een aantal keer aangetoond dat je hem gewoon lekker op de flank moet laten. Er werd een aantal keer vanaf de zijkanten een hoge voorzet gegeven waar alleen Milik wat aan heeft.

Van der Hoorn heeft het de laatste weken ook wel prima gedaan vond ik, wel ongelukkig dat Riedewald vlot uitvalt waardoor je opeens mmet Viergever en vd Hoorn centraal speelt. Toch niet veel weggegeven. Mocht Riedewald volgende week niet inzetbaar zijn zou ik wel met van Rhijn RB en Veltman in het centrum gaan spelen trouwens.
Wat Milik of El Ghazi betreft, Milik was al een tijdje vrij onzichtbaar, kan me voorstellen dat je met El Ghazi op meer voetbal in de spits gokt.
 

Pascallovic

Well-known member
Vond dat een El Ghazi na rust een hoop luchtduels won, waardoor de afvallende bal voor ons was. Wat dat betreft had je er meer aan dan aan Milik de laatste wedstrijden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vind dat Veltman het op beide posities goed doet.

Ik vind hem centraal weleens teveel bezig met andere zaken. Op de back kan hij zich focussen op zijn man en hoeft hij maar aan ??n kant rugdekking te geven. maar dat vind ik sowieso van de jonge centrumverdedigers. Eigenlijk moeten die eerst 2 jaar back spelen.
 

Jozsef

New member
Eerste helft was een stuk beter dan ik verwacht had. Ik vreesde een afgetekende nederlaag, dus dit valt me nog wel mee. Ben er wel een beetje ziek van, maar minder dan andere keren.

Ajacieden, gefeliciteerd!

Eerste helft onverwacht gelijkopgaand, tweede helft Ajax wel iets sterker maar ook niet overtuigend. En 2 tegengoals binnenkant paal, dan zit het natuurlijk ook niet mee.
 
Bovenaan