De Klassieker Ajax - Feyenoord

De Klassieker Ajax - Feyenoord

  • Dikke overwinning voor Ajax

    Stemmen: 2 11,8%
  • Met de hakken over de sloot wint Ajax

    Stemmen: 4 23,5%
  • Feyenoord pakt eindelijk eens een punt

    Stemmen: 6 35,3%
  • Het wonder gebeurt: Feyenoord wint

    Stemmen: 5 29,4%

  • Totaal aantal stemmers
    17
  • Opiniepeiling gesloten .

Kevah

New member
Wat een wedstrijd! 2 prachtige doelpunten van Ajax' kant, een verdiende overwinning en eindelijk weer eens een winnaarsmentaliteit op het veld. Vechten voor elke bal.
 

DeftonesJP

New member
Het was in elk geval leuker dan verwacht. Ik had me mentaal al helemaal op een 0-0 voorbereid en dan valt dit alles mee. Ik vraag me overigens af of we dit zonder Klaassen hadden gewonnen, wat een drive heeft die gozer. Zonder hem blijft het een gezapige bende.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Opvallend: Tapia heeft gisteren een passingspercentage van 100% gehaald. Da's bizar in zo'n intense wedstrijd en op die positie.
 

DeftonesJP

New member
Wel balen, net de defensie op orde en dan valt de ene na de andere (langdurig) uit. Het centrum van der Hoorn en Viergever is echt een flinke stap terug. Dat wordt nog wat in Eindhoven.
 

Eef de Kip

Well-known member
Tsja, voor zover we nog kans hadden wordt het wel snel minder natuurlijk, Tete en Riedewald deden het prima dit seizoen.
 

Pascallovic

Well-known member
Had geen zin om er gisteren over te beginnen want blijkbaar had jij een andere wedstrijd gezien:

http://www.ad.nl/ad/nl/5598/Sportco...et-deze-Klassieker-vol-passie-en-strijd.dhtml

Kuyt won gisteren al zijn kopduels en was constant voor de ploeg voorop in de strijd, maar jij denkt dat hij het niet meer kan belopen, tsja.
Wat Willem zegt boeit mij niet zoveel, die is zeker als het gaat om Feyenoord niet objectief. Klaassen en Bazoer negatief benoemen omdat ze aan het zaniken waren tegen de scheidsrechter. Dat heb ik een Kuijt + nog wat andere Feyenoorders ook zien doen gisteren. Niks mis mee hoor, maar om dan alleen het bij Ajax te benoemen.

Ik vond Kuijt op het begin na afwezig en heb hem amper gezien. Is mij niet opgevallen als ie veel kopduels heeft gewonnen voorin. Als enige aanvaller heeft hij niet of nauwelijks op doel geschoten. Laat staan of het gevaarlijke doelpogingen waren. Met die statistieken kun je als enige aanvaller nooit tot de beste op het veld kunnen behoren.
 
Laatst bewerkt:

Jozsef

New member
Ik heb me ook geirriteerd aan Klaassen. Die gaat steeds meer op zijn trainer lijken. Die grimas bedoel ik dan. Maar ik ben net als Willem niet geheel objectief.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het zal allemaal wel. Was me in elk geval totaal niet opgevallen tijdens de wedstrijd. Zal wel een fractie van een seconde zijn geweest dat die bal even tussen zijn voeten zat. Boeiend, we hebben terecht verloren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Opvallend: Tapia heeft gisteren een passingspercentage van 100% gehaald. Da's bizar in zo'n intense wedstrijd en op die positie.

Een pass gegeven? Nee zonder gelul vond ik het wel prettig dat iemand in zijn positie bleef lopen en niemand door liet wandelen. Wellicht Vejinovic maar op de positie van El Ahmadi proberen. Vlak voor de verdediging bevalt een Tapia beter.

Het zal allemaal wel. Was me in elk geval totaal niet opgevallen tijdens de wedstrijd. Zal wel een fractie van een seconde zijn geweest dat die bal even tussen zijn voeten zat. Boeiend, we hebben terecht verloren.

Ik bedoel maar. Tikkeltje zuur dan, maar nog minder zuur dan een wel of niet uitbal.
 
Bovenaan