De beste jeugdopleiding

De beste jeugdopleiding


  • Totaal aantal stemmers
    8
  • Opiniepeiling gesloten .

De Wolf

Well-known member
Feyenoord heeft de eer om te zeggen dat ze al 5 jaar de beste jeugdopleiding van Nederland hebben. Ook dit jaar maken ze weer kans op de titel. De andere concurrenten zij Ajax, PSV en AZ.

Nu heb ik eens gekeken bij een aantal grote clubs naar de doorstroming van echt opgeleide spelers (dus niet wat 16 jaar en ouder wat gehaald wordt) wat dus ook het eerste heeft gehaald en nog steeds actief zijn of een grote transfer hebben gemaakt.

Ajax
Aras ?zbiliz ( Spartak Moskou )
Davy Klaassen ( Ajax )
Florian Jozefzoon ( PSV )
Ja?ro Riedewald ( Ajax )
Jody Lukoki ( PEC Zwolle )
Joel Veldman ( Ajax )
Marvin Zeegelaar ( Rio Ave )
Mickey van der Hart ( Go Ahead Eagles )
Mitchell Dijks ( Willem II )
Ricardo Kishna ( Ajax )
Ricardo van Rhijn ( Ajax )
Ruben Ligeon ( NAC )

AZ
Adam Maher ( PSV )
Dabney dos Santos ( AZ )
Thom Haye ( AZ )
Thomas Lam ( PEC Zwolle )
Wesley Hoedt ( AZ )

Feyenoord
Anass Achahbar ( Feyenoord )
Bruno Martins Indi ( FC Porto )
Elvis Manu ( Feyenoord )
Jean-Paul Bo?tius ( Feyenoord )
Jordy Clasie ( Feyenoord )
Rik Karsdorp ( Feyenoord )
Sven van Beek ( Feyenoord )
Terence Kongolo ( Feyenoord )
Tonny Vilhena ( Feyenoord )

SC Heerenveen
Pele van Anholt ( SC Heerenveen )
Doke Smidt ( SC Heerenveen )
Luciano Slagveer ( SC Heerenveen )
Daley Sinkgraven ( Ajax )
Bilal Başa?ıkoğlu ( Feyenoord )
Hakim Ziyech ( FC Twente )
Jeffrey Gouweleeuw ( AZ )
Joost van Aken ( SC Heerenveen )

PSV
Jeroen Zoet ( PSV )
Jorrit Hendrix ( PSV )
Memphis Depay ( PSV )
Zakaria Bakkali ( PSV )
Zakaria Labyad ( Vitesse )

FC Twente
Nick Marsman ( FC Twente )
Ola John ( Benfica )

Vitesse
Kevin Diks ( Vitesse )
Adnane Tighadouini ( NAC )
Marco van Ginkel ( AC Milan )
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Woudenberg. De criteria zijn mij niet volstrekt duidelijk. Ik vermoed dat je Steenvoorden en Van Deelen er ook bij moet zetten als ik Zeegelaar zie staan. Graafland heeft vorig seizoen zijn debuut gemaakt.
 

fr-keff

Active member
En bij Heerenveen zijn toch dit seizoen juist meer spelers gedebuteerd uit de jeugd, Van Amersfoort ect. Of zijn die allemaal pas na hun 16de bij de club gehaald?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als ik al drie of vier spelers zo al kan noemen van Feyenoord, dan zal je er ook nog wel van de overige clubs enkelen hebben. Bij AZ zou ik aan Luckassen bijvoorbeeld denken. Ik weet niet waarom die speler mij is bijgebleven.

Maar goed, je moet ergens met een lijstje beginnen.

Ik zit nu ook te denken aan Dammers, maar die heeft wel gehopt tussen Excelsior en Feyenoord (wat overigens niet ongebruikelijk is).

Kostas Lamprou als je naar zijn debuut kijkt.
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Ik heb een beetje bij de wat lager geklasseerde clubs gekeken of ze daar ook nog met regelmaat spelen. Bij de wat grotere clubs heb ik de lat wat lager gelegd omdat er ook zwaardere concurrentie is. Daarom staat Van Ginkel, Bilal en Achahbar er wel tussen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het wordt dan wel een wat willekeurig lijstje. Maar goed, het geeft een idee.
 

De Wolf

Well-known member
Ik denk dat de belangrijkste namen er wel tussen staan. De beste productie komen van Ajax, Feyenoord en Heerenveen de laatste jaren. Vooral Heerenveen is de laatste jaren met een opmars bezig. Die stonden er bekend om dat er niet veel jeugd doorbrak.
 

Maasveld

Well-known member
Bij PSV mis je sowieso nog Rai Vloet en Menno Koch.
Bij AZ heb je ook nog Giliano Wijnaldum, Ridgeciano Haps, Joris van Overeem en Derrick Luckassen, al weet ik niet of die laatste voldoet aan de leeftijdseis.
Bij Vitesse heb je nog Brahim Darri. Wimilio Vink is een twijfelgeval (verhuurd aan MVV).
Bij Twente heb je nog Hidde Ter Avest en Bilal Ould-Chikh.

Weet ik verder niet of je bepaalde spelers er bewust uit hebt gelaten m.b.t. de eisen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
AZ en SC Heerenveen lijken Vitesse wel te hebben ingehaald. Vitesse stond ook altijd wel aardig bekend om een goede jeugdopleiding. De Chelsea connectie zal wel niet hebben geholpen. Al hebben ze nog best waardevolle spelers opgeleid met Van Ginkel en Propper (die net als De Vrij buiten dit lijstje valt).
 

vakx2.0

Banned
En Bazoer natuurlijk. Die speelt nu bij de nummer 2 van Nederland.

Los van PSV, mag je ook FC Utrecht gaan meetellen. Die hebben nu zo'n beetje de meeste jeugdspelers in de diverse vertegenwoordigende elftallen (Nederlands Elftal) rondlopen. Met name de wat jongere elftallen, maar toch.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bazoer valt niet onder de norm van De Wolf. Die heeft nooit zijn debuut gemaakt in het eerste van PSV en is te laat in de Ajax jeugdopleiding terecht gekomen om als eigen jeugd te kwalificeren.
 

Unregistere

Well-known member
Ik zet in op Sparta Rotterdam. Mag dat ook?

Wijnaldum, Emnes, Falkenburg, Strootman, Duarte, Viergever, Willems, Depay, De Roon, El Ghazi, Mendes da Silva, Mahi, Bel Hassani. Best een fijn lijstje en dan mis ik er nog zat. Al zijn Wijnaldum en Depay al vroeg geroofd natuurlijk, voor Sparta kon profiteren.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Georgios Samaras, Boy Waterman, Thomas Prager, Arnor Smarason, Kenneth Otigba, Mark-Jan Fledderus, Jos Hooiveld, Henrico Drost, Joey vd Berg, Said Bakkati, Pelle van Amersfoort, Tarik Kada, Reza Ghoochannejhad en Luciano Narsingh mogen toegevoegd worden aan Heerenveen. Kwamen allen voor hun 16e bij Heerenveen in de jeugdopleiding en speelden ook in het eerste elftal.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Ajax
Aras ?zbiliz(Spartak Moskou)
Davy Klaassen(Ajax)
Florian Jozefzoon (PSV)
Ja?ro Riedewald(Ajax)
Jody Lukoki(PEC Zwolle)
Joel Veldman(Ajax)
Marvin Zeegelaar(Rio Ave)
Mickey van der Hart(Go Ahead Eagles)
Mitchell Dijks(Willem II)
Ricardo Kishna(Ajax)
Ricardo van Rhijn (Ajax)
Ruben Ligeon(NAC)

Mitchell Donald
Lorenzo Ebecilio
Dico Koppers
Lesly de Sa
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens De Wolf zijn maatstaven tellen daar maar een paar spelers van. De meeste hebben al meer dan vier seizoenen geleden hun debuut gemaakt en niet bij Sparta. Los van het roven hadden alleen El Gazi, Depay, Mahi en Depay geteld denk ik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Georgios Samaras, Boy Waterman, Thomas Prager, Arnor Smarason, Kenneth Otigba, Mark-Jan Fledderus, Jos Hooiveld, Henrico Drost, Joey vd Berg, Said Bakkati, Pelle van Amersfoort, Tarik Kada, Reza Ghoochannejhad en Luciano Narsingh mogen toegevoegd worden aan Heerenveen. Kwamen allen voor hun 16e bij Heerenveen in de jeugdopleiding en speelden ook in het eerste elftal.

Sommige gaan volgens mij iets verder dan vier seizoenen terug.
 

gevegt

Well-known member
Leuk hoor al die lijstjes. Toch zegt het maar heel beperkt of een opleiding goed is. Misschien zelfs wel niets.
 
Bovenaan