Darten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat is geweldig! Ik kijk nu al onwijs uit naar zijn groepswedstrijden. Publiek gaat helemaal los, denk ik.
 

de waan

Well-known member
Dat Adams meedoet vind ik ook wel bijzonder. Ik dacht dat Kralinger nog eerder UKIP zou stemmen dan dat Adams aan een PDC-toernooi mee zou doen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
The Viking keert terug op het grote podium!

Andy Fordham heeft zich via een kwalificatietoernooi geplaatst voor de Grand Slam of Darts. Is dat mooi of niet.

EDIT: Goddome Kralinger, dit is wel heel toevallig.

Haha, inderdaad! :rumcolaa:

Dat Adams meedoet vind ik ook wel bijzonder. Ik dacht dat Kralinger nog eerder UKIP zou stemmen dan dat Adams aan een PDC-toernooi mee zou doen.

De BDO heeft hem gevraagd om de uitnodiging te accepteren in het kader van de verbeterende relaties tussen de PDC en BDO. Vroeger tolereerde de BDO het nog net dat hun darters met de Grand Slam meededen, dit jaar organiseren ze er zelf 2 kwalificatietoernooien voor. De verbeterde relaties zie je ook aan het feit dat de BDO de schorsing voor PDC'ers heeft afgeschaft. Per seizoen moet je nog wel kiezen tussen de BDO tour of de PDC protour, maar iemand die geen toerkaart meer krijgt bij de PDC kan nu direct bij de BDO verder darten en BDO'ers mogen ook op de PDC challenge tour (zeg maar de "2e divisie" onder de protour) of PDC youth tour meedoen tussen BDO-toernooien door.

Hopelijk zet deze ontwikkeling zich door. Er is zeker ruimte voor beide bonden in de sport. De PDC organiseert het professionele spelletje prima, de BDO is erg belangrijk voor het organiseren van darts als "breedtesport". Vrijwel alle regionale en lokale toernooien hier in Engeland vallen bijvoorbeeld onder de BDO en ze doen erg veel voor jeugddarts op alle niveaus. Laat de PDC zich lekker met de profsport bezighouden terwijl de BDO zich op de breedte en jeugd richt, dat hoeft elkaar echt niet te bijten.
 

de waan

Well-known member
Goede zaak inderdaad dat dit normaliseert. Zal er ook wel mee te maken hebben dat de BDO de strijd in de top min of meer verloren heeft. Tot een jaar of tien geleden was het nog redelijk gelijkwaardig, maar dat is al een tijdje niet meer zo.
 

Nik

Member
Ik wilde met een aantal vrienden gaan, maar de zaalkaarten 30euro waren binnen no-time uitverkocht. 60euro voor een plek op de tribune vonden we een beetje te gortig.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Intussen zijn ze bij de PDC bezig aan misschien wel mijn favoriete toernooi, de World Grand Prix. Al een aantal verrassende uitslagen gezien. Zo ligt Taylor er al uit door toedoen van Van der Voort.

Diezelfde Van der Voort gooit nu tegen Jenkins en pakt op een heel belangrijk moment een prachtige 149 finish mee.
 

Jozsef

New member
Ik wilde met een aantal vrienden gaan, maar de zaalkaarten 30euro waren binnen no-time uitverkocht. 60euro voor een plek op de tribune vonden we een beetje te gortig.

Je zou verwachten dat de zaalkaarten juist veel duurder zijn.
 

Nik

Member
Ja lijkt mij ook. Zo snap ik ook nooit dat kaarten voor de 2e ring bij Feyenoord bijna 1,5x duurder zijn dan kaarten voor W of Z
 

Max

Administrator
Forumleiding
Omdat het zicht vanaf de tweede ring echt heel goed is. Zie je het veel beter dan op W of Z.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ian White gooide gisteren Anderson in een werkelijk fantastische partij eraf. Op papier was het de op twee na beste wedstrijd ooit op de World Grand Prix. Dus Ian White staat gelijk tweede bij de bookmakers als favoriet voor de eindzege. Dan zou het wel weer typisch White zijn als hij er vandaag kansloos af gaat tegen Thornton. We gaan het zo zien, want het is de eerste partij. Maar ik gun White wel een echte doorbraak. Want ondanks zijn wat saaie uitstraling, heb ik wel sympathie voor 'm. Fantastische worpstijl sowieso.
 

Miramar

Well-known member
White is er inderdaad af.

Vincent van der Voort maakt er een potje van in de tweede set na een 2-0 voorsprong in legs nu weer 2-2 na 12 missers op dubbel 1. Eerste set was voor Van der Voort.
 

Jozsef

New member
Als VdV toch eens die wisselvalligheid zou kwijtraken. Hij kan 180'ers gooien met zo ongelooflijk veel gemak. Die Bull finish liet net ook zien dat ie 't in zich heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan