Coronavirus 2

Forza AZ

Well-known member
Op dit punt beland heeft iedereen zichzelf toch al opgesloten. Dat is de mindset. In Frankrijk wordt het alleen nog opgelegd.
Niet overal. Ik was net even buiten hier in Alkmaar, maar het is op straat niet rustiger dan op iedere andere woensdag. Ik houd afstand tot andere mensen, maar dat doet lang niet iedereen.
 

U.G.

Well-known member
Ik woon in R'dam-centrum, dat wordt met de jaren steeds drukker. Maar het lijkt nu soms wel op de feestdagen van vroeger. Op de Oude Binnenweg is alleen Gio de Italiaanse ijsboer open voor afhaal.Opvallend inderdaad is dat het er in de wijken omheen nog wel redelijk levendig is.
 

De Groene Scout

Well-known member
Rondje Rutbeek (recreatieplas) gelopen met de hond en opvallend veel grote groepen jongeren zien chillen en zelfs BBQ'en op de ligweides.
Was volgens mij niet helemaal de bedoeling.
 

Maasveld

Well-known member
Grappig, ik lees net dat een van de bedrijven in Zuid-Duitsland dat werkt aan een coronamedicijn van Dietmar Hopp is (die van Hoffenheim). Benieuwd of de fans van Traditionsvereine dan ook iets krijgen.

Heeft ie zich al over uitgelaten. Iedereen krijgt toegang tot het medicijn, behalve Werder-fans.
 

SanMark.

Well-known member
Grappig, ik lees net dat een van de bedrijven in Zuid-Duitsland dat werkt aan een coronamedicijn van Dietmar Hopp is (die van Hoffenheim). Benieuwd of de fans van Traditionsvereine dan ook iets krijgen.

Dat is al ongeveer 4 dagen bekend.

Misschien moet je er eens wat meer in verdiepen.
 

stc

Well-known member
Veel bedrijven / winkels hebben al hun deuren voor een periode gesloten. Een lockdown vanuit de regering zou dan minder hard aankomen voor de mensen denk ik.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Veel bedrijven / winkels hebben al hun deuren voor een periode gesloten. Een lockdown vanuit de regering zou dan minder hard aankomen voor de mensen denk ik.

Het is een afweging tussen enerzijds zo min mogelijk mensen besmet laten raken en anderzijds de samenleving draaiende te houden, zodat we ook de middelen hebben om voor de zieken en de ouderen te zorgen. Een complete lockdown voor onbepaalde tijd zorgt er op een gegeven moment voor dat er op allerlei andere gebieden problemen ontstaan. Denk aan voedselvoorziening, medicijnversterking, mensen in vitale functies kunnen vervoeren naar hun werk, etc. Dat kan alleen als er binnen afzienbare tijd een vaccin beschikbaar komt en we daar allemaal op kunnen wachten. Dat is nu niet zo.

Anders gezegd: een complete lockdown voor onbepaalde tijd leidt uiteindelijk tot veel grotere problemen dan waar we nu tegenaan lopen.
 

stc

Well-known member
Het is een afweging tussen enerzijds zo min mogelijk mensen besmet laten raken en anderzijds de samenleving draaiende te houden, zodat we ook de middelen hebben om voor de zieken en de ouderen te zorgen. Een complete lockdown voor onbepaalde tijd zorgt er op een gegeven moment voor dat er op allerlei andere gebieden problemen ontstaan. Denk aan voedselvoorziening, medicijnversterking, mensen in vitale functies kunnen vervoeren naar hun werk, etc. Dat kan alleen als er binnen afzienbare tijd een vaccin beschikbaar komt en we daar allemaal op kunnen wachten. Dat is nu niet zo.

Anders gezegd: een complete lockdown voor onbepaalde tijd leidt uiteindelijk tot veel grotere problemen dan waar we nu tegenaan lopen.

Sommige politieke gasten zoals Wilders en Baudet zouden een totale lockdown willen. Dit kan je echter niet zo snel doen.
Een totale lockdown kan je afroepen en dat supermarkten en apotheken dan open blijven. Echter, de logistieke keten moet dan blijven draaien anders worden de deze 2 vitale sectoren getroffen. Een totale lockdown heb je dan niet. Ik denk dan dat je Nederland voor 80% kan lockdownen vanwege de bevoorrading.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Sommige politieke gasten zoals Wilders en Baudet zouden een totale lockdown willen. Dit kan je echter niet zo snel doen.
Een totale lockdown kan je afroepen en dat supermarkten en apotheken dan open blijven. Echter, de logistieke keten moet dan blijven draaien anders worden de deze 2 vitale sectoren getroffen. Een totale lockdown heb je dan niet. Ik denk dan dat je Nederland voor 80% kan lockdownen vanwege de bevoorrading.

Dat zijn we al. Een groot deel van Nederland werkt thuis. Horeca is dicht. Scholen zijn dicht. Het OV is 80& minder bezet en rijdt niet in het weekend. Maar je kunt niet het hele land voor onbepaalde tijd stilzetten, dat gaat gewoon niet. De gevolgen daarvan op lange termijn zijn niet te overzien. Neem alleen al de maatregelen die het kabinet nu neemt als het gaat om het risico dat mensen hun baan verliezen en ondernemers failliet gaan. Als we alles op slot doen, dan gaat de schatkist zeer snel leeg en zijn we binnen no time als land failliet. Dan komen we op een gegeven moment uit de Coronacrisis en zijn talloze mensen dakloos. Dat wil je natuurlijk niet.

Het virus is er. Er is geen vaccin, dus mensen gaan dood. Dat is de keiharde werkelijkheid. Dus het is nu constant afwegen hoe je zo min mogelijk mensen ziek kunt laten worden, zonder dat je op alle andere gebieden de samenleving naar de verdoemenis helpt.
 

Batigoal

Well-known member
Sommige politieke gasten zoals Wilders en Baudet zouden een totale lockdown willen. Dit kan je echter niet zo snel doen.
Een totale lockdown kan je afroepen en dat supermarkten en apotheken dan open blijven. Echter, de logistieke keten moet dan blijven draaien anders worden de deze 2 vitale sectoren getroffen. Een totale lockdown heb je dan niet. Ik denk dan dat je Nederland voor 80% kan lockdownen vanwege de bevoorrading.

Wanneer er nog teveel mensen zijn die eigenwijs gewoon door gaan zoals normaal en met anderen in contact komen, dan gaat zo'n lockdown er op een gegeven moment wel komen natuurlijk. Ik snap Rutte wel, die heeft de afgelopen weken steeds wat meer maatregelen afgekondigd zodat de mensen kunnen wennen aan de nieuwe situatie en uit zichzelf hun sociale contacten verminderen.
 

erka

Well-known member
Merkel zojuist toespraak gehouden. Precies zelfde strategie als Nederland.

Italië in totaal nu 36.000 besmettingen en 3.000 doden. Morgen gaat Italië China voorbij qua dodental.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan