Conference League 2024-2025

JMD

Well-known member
Fiorentina naar Panathinaikos.
Borac Banja Luka - Rapid Wien

Betis Sevilla - Vitoria
Kopenhagen - Chelsea

Als Chelsea tegehn Betis had gemoeten (50% kans) dan hadden Betis, Chelsea en Fiorentina in dezelfde helft gezeten.
Nu lijkt Chelsea een vrijgeleide te hebben naar de finale.

JMD

Well-known member
Leuk dat Djurgarden weer een ronde verder is!
Sowieso zitten er leuke clubs in die Conference League, en nu nog meer doordat het terugvallen uit een hogere groepsfase niet meer kan (dat vind ikv oor de NL CL clubs een nadeel, want kans op CL winnen is nihil, in EL misschien ietsje meer kans, maar iha wel een voordeel).

We mopperen wel eens op de UEFA (en terecht), maar die Conference League (en bv ook de Nations League) zijn echt schoten in de roos geweest en geven ook andere landen/clubs de kans om in de spotlights te staan.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het enige wat ik zou verbeteren is helemaal geen clubs uit de toplanden, behalve EL PO afvallers. In de Aziatische versie van de Conference League doen clubs uit de top 10 landen niet mee.

JMD

Well-known member
Legia Warschau wint met 1-0 van Molde, waardoor ook daar verlengen wordt.

De kwartfinales:
Betis Sevilla - Jagiellonia Bialystok
NK Celje - Fiorentina
Djurgardens - Rapid Wien
Chelsea - Legia

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Het kan overigens zo zijn dat Chelsea - Legia wordt omgedraaid omdat Spurs op dezelfde dag thuisspeelt tegen Frankfurt

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het kan overigens zo zijn dat Chelsea - Legia wordt omgedraaid omdat Spurs op dezelfde dag thuisspeelt tegen Frankfurt
Ik zie het probleem niet zo. London is groot genoeg en beide stadions liggen ver genoeg uit elkaar om beide wedstrijden te laten spelen. Voor hun begrippen bij lange na niet de drukste dag...

zwammy

Well-known member
Als Frankfurt weer met 40.000 man komt en Legia komt met een grote groep kan dat wel eens spannend worden. Maar in een stad met 20 voetbalclubs lijkt me over het algemeen niet echt een uitdaging idd

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Als Frankfurt weer met 40.000 man komt en Legia komt met een grote groep kan dat wel eens spannend worden. Maar in een stad met 20 voetbalclubs lijkt me over het algemeen niet echt een uitdaging idd
Dat laatste bedoel ik inderdaad. Ze zijn in die stad wel gekkere dingen gewend.

Batigoal

Well-known member
Mooie pot hoor tussen Lugano en Celje. Leuk dat de CL zo'n onderonsje tussen 2 relatief kleine clubs brengt.

Ik zou het wel mooi vinden als Fiorentina het toernooi nu wel wint. Ze zijn wat wisselvallig dit seizoen (zoals ook te zien was tegen Panathinaikos, maar ze hebben wel een leuke ploeg.

Bovenaan