CL Draft

PES5

Administrator
Forumleiding
- Je meldt je hier in dit topic aan.
- Als de 10 beschikbare plekken bezet zijn, ga ik loten voor de keuzevolgorde.
- De nummer 1 maakt een keuze uit de spelers van de selecties van de clubs uit de poulefase van de CL van dit seizoen. Dan de nr 2, 3 etc etc. De nr 10 mag tweemaal kiezen en dan gaan we weer omhoog via 9 en 8 naar 1.
- Aan het einde van de rit, hebben we allemaal 11 spelers, waarmee we een elftal presenteren aan elkaar.
- Hierna volgt er een stemronde. Iedereen mailt zijn punten naar JMD. Je geeft jezelf 1 punt en het beste team volgens jou 10 punten. Het onafhankelijke jurylid telt de punten op en maakt de uitslag bekend.
- Je hebt geen beperkingen qua keuzes, behalve dat iedere speler natuurlijk maar ??n keer gekozen mag worden.
- Je moet bij elke keuze een foto toevoegen en je speler kort presenteren aan de rest.
- Je uiteindelijke formatie moet een gangbare voor de eredivisie zijn, dus geen 235 of andere gekkigheden.
- Als je beurt geweest is, stuur je de volgende in de rij even een pb dat het zijn beurt is. Probeer het tempo erin te houden, ter verhoging van de spelvreugde.

Who's in?

1: PES5

Satyr

Administrator
Forumleiding
Is het de bedoeling om een zo sterk mogelijk team te maken met de spelers die dit jaar in de CL hebben gespeeld?

2: Satyr

Jamel

Administrator
Forumleiding
3: Maasveld
4: Jamel

Doen we bij deze dat je maximaal 1 speler per club mag kiezen?

JMD

Well-known member
Even een bericht van mij: is het niet logischer om het beste team 9 pt te geven en dan t/m 1. En dan jezelf gewoon helemaal niet in je puntenverdeling zetten...

Satyr

Administrator
Forumleiding
3: Maasveld
4: Jamel
5: Wigboldus
6: Unregistere
7: Batigoal

Batigoal

Well-known member
E?n speler per ploeg lijkt me prima. De pool met spelers is ruim genoeg.

Ik zou me niet blindstaren op hoe ver clubs zijn gekomen. Individuele spelers die een sterk seizoen in de CL hebben gedraaid, maar wiens club in de achtste finale al is uitgeschakeld, zou je gewoon moeten kunnen selecteren.

Wigboldus

Well-known member
E?n speler per ploeg lijkt me prima. De pool met spelers is ruim genoeg.

Ik zou me niet blindstaren op hoe ver clubs zijn gekomen. Individuele spelers die een sterk seizoen in de CL hebben gedraaid, maar wiens club in de achtste finale al is uitgeschakeld, zou je gewoon moeten kunnen selecteren.

1 speler per team is wel een leuke uitdaging.

banshee

Member

Dan verwacht je in de beoordeling wel veel van de deelnemers.
Dat is ook de reden waarom ik bij deze Draft even pas.... Ik heb maar weinig wedstrijden of samenvattingen gezien van de CL, en er ook weinig over gelezen. Als je een speler kiest van bijvoorbeeld RB Leipzig (zoals middenveder Forsberg), die in de wedstrijd tegen Porto de sterren van de hemel speelde op het Duitse middenveld, scoorde en ... echt alles goed deed.... dan verwacht je van anderen dat ze hier een oordeel over kunnen geven.

Bij de eredivisie heb ik voldoende samenvattingen gezien, voldoende verslagen gelezen en puntenklassementen doorgenomen, om een goed beeld te kunnen vormen bij de eindkwaliteit van een bepaald team. Bij de CL Draft gaat me dat nooit lukken; dan zou ik een beoordeling moeten baseren op gevoel... en dat doet geen eer aan werkelijke prestaties.

Kortom, ik laat deze aan mijn neus voorbij gaan.

De regel dat je maar 1 speler per club mag, zou ik ook achterwege laten. De ene is gecharmeerd van de stijl van Real (en kiest daarom zijn as op basis van dat elftal), de ander juist op de stijl van Liverpool. Ik zou zeggen: genoeg keuze. Laat je niet beperken door max. 1 speler per team, want dan krijg je niet het sterkste team dat je zou kunnen samenstellen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
De regel dat je maar 1 speler per club mag, zou ik ook achterwege laten. De ene is gecharmeerd van de stijl van Real (en kiest daarom zijn as op basis van dat elftal), de ander juist op de stijl van Liverpool. Ik zou zeggen: genoeg keuze. Laat je niet beperken door max. 1 speler per team, want dan krijg je niet het sterkste team dat je zou kunnen samenstellen.

Dat maakt toch niet uit? Vraagt iets van de creativiteit van de deelnemers. Mij lijkt het juist leuk om niet alleen maar spelers van Real Madrid, Barcelona en Bayern Munchen voorbij te zien komen. En met 32 teams is er dan meer voldoende keuze.

banshee

Member
1 speler per team is wel een leuke uitdaging.

Een uitdaging is het zeker, maar het gaat volgens mij om het beste team dat je kunt opstellen.

Als je in de eerste ronde voor Messi gekozen hebt, en dus hij jouw Barcelona-speler is, en de regel is dat je maar 1 speler per team mag... dan vind ik het onbegrijpelijk dat je in ronde 9 een centrale verdediger van Shaktar, Besiktas of Basel moet gaan kiezen, terwijl Pique van Barca bijvoorbeeld nog vrij is.
Dan moet je dus voor een slechtere CV kiezen, terwijl je een sterker team had kunnen formeren.

Mijn visie: maak een zo sterk mogelijk team...

Maar ja, aan jullie de uitdaging

Jamel

Administrator
Forumleiding
Een uitdaging is het zeker, maar het gaat volgens mij om het beste team dat je kunt opstellen.

Als je in de eerste ronde voor Messi gekozen hebt, en dus hij jouw Barcelona-speler is, en de regel is dat je maar 1 speler per team mag... dan vind ik het onbegrijpelijk dat je in ronde 9 een centrale verdediger van Shaktar, Besiktas of Basel moet gaan kiezen, terwijl Pique van Barca bijvoorbeeld nog vrij is.
Dan moet je dus voor een slechtere CV kiezen, terwijl je een sterker team had kunnen formeren.

Ik ben derde geworden in de Eredivisie Draft met slechts ??n speler per club, dus het kan wel. Laat staan in een competitie met nog veel meer goede spelers, ook bij de clubs onder de top teams.

Maasveld

Well-known member

Dan moet je Messi maar niet pakken.

Bovenaan