Champions League 2025-2026

gevegt

Well-known member
Under current IFAB football rules, an "unexpected" ball that strikes a player's hand or arm is often deemed not a penalty, provided specific criteria are met. The key is that handball must be a deliberate act or a result of an unnatural body position, rather than simple contact.
Allemaal leuk en aardig, maar hij had zijn arm 3 meter van zijn lichaam af.

• Leuk
Waarderingen: erka

gevegt

Well-known member
Trouwens, dat doelpunt mag Upamecano zich aanrekenen. Hij waggelt terug zoals ik doe na twee dagen Oktober Fest gevierd te hebben.

Abubakari

Well-known member
Vind het wel wat meevallen met die scheids hoor, om daar nou een penalty voor te geven. Bal wordt naar voren geramd en komt tegen een arm, zou ik ook geen penalty voor geven. (Blijkt dus ook gewoon een juiste beslissing te zijn. Zwaar overdreven dus om zo negatief over de scheids te doen).

Zonde dat PSG zo snel 0-1 maakt, komt het spektakel niet ten goede. Hopen dat Bayern vlot op 1-1 komt, maar dat zit er nog niet echt aan te komen.

erka

Well-known member
Vind het wel wat meevallen met die scheids hoor, om daar nou een penalty voor te geven. Bal wordt naar voren geramd en komt tegen een arm, zou ik ook geen penalty voor geven. (Blijkt dus ook grwoon een juiste beslissing te zijn. Zwaar overdreven dus om zo negatief over de scheids te doen).

Sorry maar dit is echt volkomen bullshit. Die arm van hem staat echt heel ver van zijn lichaam. Dit is normaal altijd een penalty. 100%. Waar ook ter wereld. Daarnaast fluit hij ook ontzettend warrig bij heel veel overtredingen. Ik snap heel goed dat Bayern pissig is.

erka

Well-known member
The key is that handball must be a deliberate act or a result of an unnatural body position, rather than simple contact.

Abubakari

Well-known member
Sorry maar dit is echt volkomen bullshit. Die arm van hem staat echt heel ver van zijn lichaam. Dit is normaal altijd een penalty. 100%. Waar ook ter wereld. Daarnaast fluit hij ook ontzettend warrig bij heel veel overtredingen. Ik snap heel goed dat Bayern pissig is.
Niet gehoord wat ze net in de rust zeiden? Volgens de regels was het geen penalty.

Je hebt een Duits brilletje op denk ik.

erka

Well-known member
HHqPdgBWUActqqD

erka

Well-known member
Ja het is hands.
Nee, het is niet strafbaar als de bal van een medespeler komt.

Lees die regel van BV nou eens.

Under current IFAB football rules, an "unexpected" ball that strikes a player's hand or arm is often deemed not a penalty, provided specific criteria are met. The key is that handball must be a deliberate act or a result of an unnatural body position, rather than simple contact.

Geen deliberate act (opzet) is helder. Maar dat tweede lijkt me toch wel sprake van. Of heb jij je arm ook altijd zo hangen als je beweegt tijdens voetbal?

Bovenaan