Champions League 2017-2018

JMD

Well-known member
De potten voor de hoofdfase CL:(* = moeten zich nog plaatsen via de PO)
Pot 1(kampioenen):
Real Madrid, Bayern M?nchen, Juventus, Benfica, Chelsea, Shakhtar, Monaco, Spartak Moskou

Pot 2:
Barcelona, Atletico Madrid, Paris SG, Borussia Dortmund, Sevilla*, Manchester City, FC Porto, Manchester United,
Eventueel: Napoli* (indien Sevilla zich niet plaatst), Tottenham *(indien Sevilla en Napoli zich niet plaatsen)

Pot 3:
Indien niet in pot 2: Napoli*, Tottenham Hotspur
FC Basel, Piraeus*, Anderlecht, Liverpool*, AS Roma, Besiktas
Eventueel: Celtic*, CSKA Moskou*, FC Kopenhagen*, Sporting Lissabon*, FC SB*, Young Boys*, APOEL*, Feyenoord, Maribor*, Qarabag*
(als 1 eerder genoemde ploeg met sterretje afvalt dan zit Celtic in pot 3, dan CSKA Moskou etc.)(Doordat er zoveel geplaatste ploegen afgevallen zijn heeft Feyenoord een heel klein kansje op pot 3...)

Pot 4:
De overige 8 ploegen
 

Maasveld

Well-known member
Ja, hoorde dat ook. Maar aan dit doek zijn ze niet vandaag begonnen...
Het was gisteren 73 jaar geleden dat de opstand van Warschau begon, waarbij veel kinderen werden gedood. Vandaar ook dat specifieke spandoek waarschijnlijk.
 

Maasveld

Well-known member
Sporting Lissabon, FC SB, Young Boys, Hoffenheim en Basaksehir... Dat zijn stuk voor stuk mindere tegenstanders dan Nice. Ajax heeft echt pech.
Lissabon, Hoffenheim en Basaksehir lijken me niet veel minder dan Nice. Zo daverend waren die nu ook weer niet.
 

Batigoal

Well-known member
Erdogan heeft het maar goed voor elkaar met zijn club. Oke leeg stadion, maar er staat inmiddels wel een aardige ploeg. Dat kan zomaar binnen afzienbare tijd een titel opleveren.
 

U.G.

Well-known member
Sporting Lissabon, FC SB, Young Boys, Hoffenheim en Basaksehir... Dat zijn stuk voor stuk mindere tegenstanders dan Nice. Ajax heeft echt pech.

Dat weet ik zo nog net niet, Sporting tikten Monaco gewoon inclusief Mbappe en Falcao twee weken geleden nog paranoia... oefenen of niet. En Young Boys hebben een voltallige Benfica even gevloerd met 5-1.

Voor Sporting heb ik mss zelfs liever Nice of Steaua als tegenstander dan de rest.
 

Fenerium

Member
Erdogan heeft het maar goed voor elkaar met zijn club. Oke leeg stadion, maar er staat inmiddels wel een aardige ploeg. Dat kan zomaar binnen afzienbare tijd een titel opleveren.

Er is besmeurd geld in die club gestoken, ik gun ze absoluut geen succes. Ik verwijt de trainer en spelers trouwens niets, de trainer is daar al jaren actief, nog voordat Erdogan zich ermee bemoeide, sympathieke vent die het spelletje snapt, ik had het graag anders gezien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sjonge jonge, Ajax is toch wel heel knullig eruit geknikkerd. Kunnen ze nog door naar de EL of niet?

Jazeker. Ze stromen in de playoffs in en treffen dan als het goed is een vrij makkelijke tegenstander gezien hun geplaatste status.
 
Bovenaan