Champions League 2017-2018

U.G.

Well-known member
Dost met z'n tweede. 3-0 voor Sporting. EL verzekerd, en het smaakt naar meer. KOM OP BARCA !! Vai Messi :D
 

Eef de Kip

Well-known member
Een club die 100 miljoen heeft verdiend deze zomer maar het achterin toch nog steeds moet doen met de hoogbejaarden Luisao en Eliseu kan ik voorlopig even niet serieus nemen.

Ik denk niet dat die 100 miljoen ook daadwerkelijk op de bankrekening van Benfica terecht is gekomen.
 

JMD

Well-known member
PSG geeft even gas en het is in no-time van 4-1 7-1. Die laatste is wel een hele fraaie.
 

JMD

Well-known member
Basel op 1-0.

Wordt een leuke slotdag, United op 12, Basel en Moskou op 9. Kan een 12-12-12 poule worden, maar dat zal denk ik niet want United ontvangt Moskou over 2 weken.
 

gevegt

Well-known member
Echt, bij dit soort wedstrijden moet de scheids alleen fluiten als het bloed met de hartslag eruit gutst.
 

gevegt

Well-known member
Ter Stegen wordt er ook niet beter op.
Geen idee wie de reserve keeper is, maar ik zou hem een kans geven.
 

JMD

Well-known member
Kijken of ik nu wakkerder ben... En anders verbetert Forza AZ me wel... ;)

Groep A: Laatste speelronde Benfica - Basel en Man United - CSKA
Uitgeschakeld: Benfica
Man United is sowieso door als het niet verliest van CSKA. Als het verliest van CSKA is het tevens door als Basel niet wint in Lissabon. Als United verliest en Basel wint staan alle ploegen op 12 punten (zie onder).
Basel is sowieso als het zelf wint en CSKA niet wint, of als het zelf gelijkspeelt en CSKA niet wint of als het verliest en CSKA ook verliest.
CSKA is sowieso door als het zelf wint en Basel niet wint, of als het gelijkspeelt en Basel verliest.
In het geval dat CSKA en Basel allebei winnen staan alledrie de ploegen op 12 punten. Onderling ziet het er momenteel als volgt uit:
1) United 3-6 +5 (7-2)
2) Basel 4-6 -1 (4-5)
3) CSKA 3-3 -4 (3-7)
Dat onderlinge schema is alleen nodig als CSKA en Basel beide winnen, dat betekent dus dat onderling ook alle ploegen op 6 komen. Dan kijken we dus naar het saldo. Het duel Benfica - Basel maakt voor het saldo niet uit, we zijn er voor dit stukje van uit gegaan dat Basel wint in Lissabon (anders heb je geen 12-12-12). Dus alleen de score van Man U - CSKA is van belang.
CSKA moet dus minimaal met 3 goals verschil winnen om door te gaan, United mag met 6 goals verschil verliezen.
Dus: als CSKA wint met 1 of 2 goals verschil op Old Trafford dan is United en Basel door. Wint CSKA met 3 t/m 6 goals verschil dan zijn CSKA en United door, wint CSKA met 7 goals of meer verschil dan gaan CSKA en Basel door.

Poule B: Laatste speelronde: Bayern - PSG en Celtic - Anderlecht
PSG en Bayern zijn al door en spelen om groepswinst. Alleen als Bayern een 3-0 nederlaag goedmaakt (volgens de Europese regels) in de Allianz Arena worden ze groepswinnaar.
Celtic en Anderlecht spelen om plaats 3. Alleen als Anderlecht een 0-3 nederlaag (volgens de Europese regels) in Schotland gaan de Belgen door.

Poule C: Laatste speelronde: Chelsea - Atletico en Roma - Qarabag
Chelsea is al door, maar nog niet zeker van groepswinst. Qarabag is uitgeschakeld.
Chelsea wint de groep als het Atletico verslaat of als het gelijkspeelt of verliest en Roma niet wint.
Roma gaat door als het Qarabag verslaat of als het gelijkspeelt of verliest en Atletico niet wint. Als Chelsea niet wint en Roma wint wel dan zijn de Romeinen groepswinnaar.
Atletico gaat door als het zelf wint en Roma niet wint.

Poule D: Laatste speelronde: Barcelona - Sporting, Piraeus - Juve
Barcelona is door en tevens groepswinnaar, Piraeus is uitgeschakeld
Juventus moet winnen om door te gaan, als het gelijkspeelt of verliest mag Sporting niet winnen
Sporting kan alleen door gaan door te winnen in Barcelona, maar dan mag Juventus niet winnen
 
Bovenaan