Champions League 2016-2017

SanMark.

Well-known member
Een EK, de Europa League, de Euro Nations Cup (of hoe dat ding ook gaat heten). Noem het maar niks...

Tuurlijk zal de UEFA er onder lijden, maar er is ook leven zonder die CL voor de UEFA. Toen de Premier League in 1992 zich afscheidde vreesde men het eind van de FA, dat is ook wel meegevallen.


Ja omdat die clubs allemaal binnen de landsgrenzen zijn blijven voetballen.

Een EK is maar 1x in de 4 jaar. Stel dat de UEFA de top 30 clubs van Europa kwijt raakt en dus ook de beste zeg 600 spelers die in Europa voetballen, dan kun je wel na gaan wat er over blijft.

En stel dat de UEFA zich star opstelt door te zeggen dat spelers die voor de 'zwarte bond' gaan voetballen geen interlands meer mogen voetballen dan is het EK ook gelijk een stuk minder waard.
 

JMD

Well-known member
Ja omdat die clubs allemaal binnen de landsgrenzen zijn blijven voetballen.

Een EK is maar 1x in de 4 jaar. Stel dat de UEFA de top 30 clubs van Europa kwijt raakt en dus ook de beste zeg 600 spelers die in Europa voetballen, dan kun je wel na gaan wat er over blijft.

En stel dat de UEFA zich star opstelt door te zeggen dat spelers die voor de 'zwarte bond' gaan voetballen geen interlands meer mogen voetballen dan is het EK ook gelijk een stuk minder waard.
Dat laatste kan ik me sowieso al niet voorstellen dat dat zou gaan gebeuren, want dan tekenen ze hun doodvonnis. Zoiets deed de FA ook niet na 1992.
Verder heeft de UEFA (verwacht men, bron: Forbes) een kleine miljard euro overgehouden aan EURO2016. Daar zal ongetwijfeld nog prijzengeld e.d. af gaan, maar ook al hou je 10% over dan nog red je het daar wel 4 jaar mee.
 

SanMark.

Well-known member
Dat laatste kan ik me sowieso al niet voorstellen dat dat zou gaan gebeuren, want dan tekenen ze hun doodvonnis. Zoiets deed de FA ook niet na 1992.
Verder heeft de UEFA (verwacht men, bron: Forbes) een kleine miljard euro overgehouden aan EURO2016. Daar zal ongetwijfeld nog prijzengeld e.d. af gaan, maar ook al hou je 10% over dan nog red je het daar wel 4 jaar mee.

Ik snap niet dat je de FA erbij pakt want dat is een geheel andere situatie. Er blijft gewoon doorstroming van onderen richting de PL. En de FA krijgt gewoon geld e.d.

Komt het tot een clash tussen de top clubs en de UEFA is dat wel ??n van de mogelijkheden. Ze kunnen het misschien wel met 1 miljard uithouden maar daar nemen ze geen genoegen mee als zoiets ook bijna elkaar binnen kan komen met de CL.
 

SanMark.

Well-known member
Hoe eerder de clubs zich afscheiden hoe beter. Ik denk juist dat het een zegen voor het voetbal is. Want er moeten dan allemaal nieuwe afspraken gemaakt worden voor de nieuwe competitie. Kans is dus best aanwezig dat het dan meer een Amerikaans model gaat worden en dus veel meer clubs kans gaan maken om kampioen te worden.

Nu word 80 a 90% van de clubs gegijzeld door de andere clubs met mega rijke eigenaren daardoor zie je bijna elk jaar dezelfde 8 clubs in de kwart finale.

Word het een gesloten competitie met 30 of 40 clubs in een 2 of 3 tal divisions en daarna play offs waar het TV geld dus wel een stuk gelijkwaardiger word verdeeld dan word die competitie in de breedte veel spannender. En dus aantrekkelijker om naar te kijken.
 

JMD

Well-known member
Ik snap niet dat je de FA erbij pakt want dat is een geheel andere situatie. Er blijft gewoon doorstroming van onderen richting de PL. En de FA krijgt gewoon geld e.d.
Dat weten we nu ja. Maar begin jaren '90 was daar wel even sprake van. Dat er dus een soort competitie a la de NBA zou komen. Ze (FA) hebben echter nooit gedreigd de spelers te schorsen voor het Engelse team.

Hoe eerder de clubs zich afscheiden hoe beter. Ik denk juist dat het een zegen voor het voetbal is. Want er moeten dan allemaal nieuwe afspraken gemaakt worden voor de nieuwe competitie. Kans is dus best aanwezig dat het dan meer een Amerikaans model gaat worden en dus veel meer clubs kans gaan maken om kampioen te worden.

Nu word 80 a 90% van de clubs gegijzeld door de andere clubs met mega rijke eigenaren daardoor zie je bijna elk jaar dezelfde 8 clubs in de kwart finale.

Word het een gesloten competitie met 30 of 40 clubs in een 2 of 3 tal divisions en daarna play offs waar het TV geld dus wel een stuk gelijkwaardiger word verdeeld dan word die competitie in de breedte veel spannender. En dus aantrekkelijker om naar te kijken.

Voor de rest zijn we het gewoon eens. Niet alleen wordt bij afscheiding die grote competitie spannender (alhoewel ik me afvraag of 'rupsjes nooitgenoeg' als Barcelona, Real, Bayern e.d. het gaan toestaan dat het geld eerlijker verdeeld gaat worden om minder saaie competities te krijgen. De NBA is natuurlijk gestart met een gelijkheidsbeginsel en al heel lang geleden, toen was de commercie niet zo groot. Als deze Super League gaat beginnen met dat (in meer of mindere mate) gelijkheidsbeginsel stappen een aantal clubs direct op denk ik, alleen daarom al denk ik dat zo'n Super League heel lastig wordt en wil ik het nog wel eens zien als de UEFA alles laat 'klappen'), maar tevens worden de nationale competities ook spannender. Zie jij in zo'n plan wat jij aangeeft Barcelona e.d. nog in de eigen competities spelen? Nee toch??
 

SanMark.

Well-known member
Zie jij in zo'n plan wat jij aangeeft Barcelona e.d. nog in de eigen competities spelen? Nee toch??

Dat heb ik toch al eerder aangegeven dat zo'n super league over circa 10 maand uitgesmeerd kan worden omdat ze geen competitie ernaast hebben.

Daarnaast toen ook opmerkt als die spelers geschorst zouden worden dat ze ook niet meer gehinderd worden door interland voetbal en dus ook weer mooi uitgerust aan de start van de competitie te kunnen beginnen.
 

JMD

Well-known member
Dat heb ik toch al eerder aangegeven dat zo'n super league over circa 10 maand uitgesmeerd kan worden omdat ze geen competitie ernaast hebben.

Daarnaast toen ook opmerkt als die spelers geschorst zouden worden dat ze ook niet meer gehinderd worden door interland voetbal en dus ook weer mooi uitgerust aan de start van de competitie te kunnen beginnen.

Kan me niet voorstellen dat de UEFA (of FIFA of wie dan ook) die spelers schorst. Dan schiet je echt in je eigen voet.
 

stc

Well-known member
Ik zal alle drie de thuiswedstrijden van PSV in de CL bezoeken. Hoop dat het leuke wedstrijden gaan worden.
 

Forza AZ

Well-known member
Programma 1e ronde 1e speeldag:

13 september
2045 Paris Saint-Germain(Fra)-Arsenal FC(Eng)
2045 FC Basel 1893(Zwi)-PFC Ludogorets Razgrad(Bul)
2045 FC Dynamo Kyiv(Oek)-SSC Napoli(Ita)
2045 SL Benfica(Por)-Beşiktaş JK(Tur)
2045 FC Barcelona(Spa)-Celtic FC(Sch)
2045 Manchester City FC(Eng)-VfL Borussia M?nchengladbach(Dui)
2045 FC Bayern M?nchen(Dui)-FC Rostov(Rus)
2045 PSV Eindhoven(Ned)-Club Atl?tico de Madrid(Spa)
14 september
2045 Bayer 04 Leverkusen(Dui)-PFC CSKA Moskva(Rus)
2045 Tottenham Hotspur FC(Eng)-AS Monaco FC(Fra)
2045 Real Madrid CF(Spa)-Sporting Clube de Portugal(Por)
2045 Legia Warszawa(Pol)-Borussia Dortmund(Dui)
2045 Club Brugge KV(Bel)-Leicester City FC(Eng)
2045 FC Porto(Por)-FC K?benhavn(Den)
2045 Olympique Lyonnais(Fra)-GNK Dinamo Zagreb(Kro)
2045 Juventus(Ita)-Sevilla FC(Spa)
 

JMD

Well-known member
Noodweer in Manchester... Veld staat blank. Voor de vorm liet Kuipers nog een bal rollen, maar die kwam niet ver.

Toeschouwers ook nog niet in het stadion, verkeer zit helemaal vast.
 

ALenstra

Well-known member
Wedstrijd begint mogelijk later of wordt afgelast. In het laatste geval wordt waarschijnlijk morgen gespeeld.
 

JMD

Well-known member
Wedstrijd begint mogelijk later of wordt afgelast. In het laatste geval wordt waarschijnlijk morgen gespeeld.
Hoeft niet...

Regel 26.03: If the match cannot commence for whatever reason (e.g. condition of the field of play), it must be played either the next day or on a reserve date or other date set by the UEFA administration. A decision must be taken within two hours of the decision to cancel the match, in consultation with the two clubs and the associations concerned. In case of dispute, the UEFA administration fixes the date and kick-off time of the match. Its decision is final.
 

JMD

Well-known member
Als ik even snel denk is dit de eerste keer in 15 jaar dat een CL-duel wordt afgelast (12 sept 2001, toen alle CL-duels werden geskipt vanwege de aanslagen in Amerika en de bakken kritiek die de UEFA kreeg op het door laten gaan van de CL-duels de avond ervoor)??? Kan me wel EL-duels herinneren die deels verplaatst werden (o.a. Estoril - PSV 2 jaar terug), maar kan me geen CL-duel herinneren.
 
Bovenaan